ראשי חדשות הכרזות מוצרים Pentax Q – המצלמה הבאה של ג’יימס בונד?

Pentax Q – המצלמה הבאה של ג’יימס בונד?

2
0

כפי שדיווחנו מוקדם יותר הבוקר חברת פנטקס הכריזה היום על מצלמת ה-Pentax Q – מצלמה זעירה במיוחד בעלת עדשות מתחלפות וחיישן בגודל זהה לזה המצוי במצלמות קומפקטיות רבות. עם המצלמה הכריזה פנטקס גם על לא פחות מחמש עדשות קטנטנות. למי מיועדת המצלמה ומה מחירה – הכול בידיעה הבאה.

אל הפנטקס Q שהוכרזה היום צריך להגיע עם ראש פתוח. בשנתיים האחרונות הורגלנו להכניס את המצלמות חסרות המראה לנישה די ברורה המצויה פחות או יותר באמצע בין המצלמות הקומפקטיות המתקדמות למצלמות הכניסה הרפלקסיות.

פנטקס Q – הקטנה מכולן

Pentax Q girl

ה-Q לעומת זאת היא “חיה” חדשה בנוף – במובנים רבים מדובר יותר במצלמה קומפקטית מתקדמת מאשר במצלמה חסרת מראה כפי שהכרנו עד כה. ההבדל העיקרי בינה לבין מצלמות דוגמת ה-PEN של אולימפוס ה-GF של פנסוניק ועל אחת כמה וכמה ה-NEX של סוני וה-NX של סמסונג הוא גודל החיישן. פנטקס החליטה למזער את המצלמה והעדשות למקסימום האפשרי ולכן בחרה בחיישן דומה בגודלו לזה המצוי במצלמות קומפקטיות  – הדבר איפשר לה לא רק ליצור את המצלמה הקטנה בשוק, אלא חשוב יותר מבחינת קהל היעד – לאפשר גם עדשות קטנות בהרבה (קטנות משמעותית מאלו של הסוני NEX בעלת חיישן ה-APS-C אך גם מאלו של מצלמות המיקרו 4/3 של אולימפוס ופנסוניק).

ה-Q עם הפלאש הקופץ – עיצוב רטרו – גוף מגנזיום

Pentax Q 3

ריכזנו עבורכם את התכונות העיקריות של ה-Q:

  • חיישן בטכנולוגיית CMOS בעל הארה אחורית בגודל 1/2.33 (זהה לזה המצוי במצלמות קומפקטיות רבות) המיוצר על ידי סוני, ברזולוציה של 12.4 מגה פיקסל.
  • רגישות מקסימאלית: 6400 ISO.
  • מהירות צילום: עד 5 תמונות בשנייה.
  • מייצב מובנה בחיישן (sensor-shift Shake Reduction).
  • מסך 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה (460k פיקסלים).
  • גוף עשוי מגנזיום ופלאש זעיר (המוקפץ לגובה גבוהה במיוחד).
  • צילום וידאו ברזולוציה גבוהה מלאה (1080p ב-30 פריימים לשנייה).
  • מגוון “מצבים יצירתיים” (creative modes).
  • מצב HDR מובנה ומצב Effortless bokeh.
  • מגוון אפשרויות שליטה ידניות (כולל חוגה קדמית – לצד העדשה – לקביעת מספר אפשרויות ידניות אישיות).

ה-Q מבט מלמעלה

Pentax Q 1

יותר מן המצלמה עצמה, דווקא חמשת העדשות עליהן הכריזה פנטקס מלמדות לאיזה קהל יעד מכוונת החברה עם ה-Q (כולן מבוססות על mount חדש המכונה באופן לא מפתיע Q-mount):

  • Pentax 01 Standard Prime – עדשת הקיט הבסיסית של ה-Q (לא צפויה להימכר בנפרד). עדשה זו היא בעלת אורך מוקד של 9 מ”מ (אקוויוולנטי ב-35 מ”מ ל-47 מ”מ) וצמצם f/1.9. אורכה 23 מ”מ בלבד ומשקלה בסך הכל 37 גרם.
    Pentax Q 01 Standard Prime
  • Pentax 02 Standard Zoom – עדשת זום זעירה בעלת אורך מוקד משתנה הנע בין 5-15 מ”מ (אקוויוולנטי ב-35 מ”מ ל-27.3-83 מ”מ)  וצמצם הנע בין f/2.8-f/4.5. אורכה של העדשה 48 מ”מ ומשקלה 96 גרם. מחירה הרשמי עומד על כ-300 דולר.
    Pentax Q 02 Standard Zoom
  • Pentax 03 Fish-Eyeעדשת עין דג (זווית 160 מעלות) בעלת אורך מוקד של 3 מ”מ (אקוויוולנטי ב-35 מ”מ ל-17 מ”מ), אורכה 31 מ”מ בלבד ומשקלה 29 גרם. היא צפויה להימכר תמורת כ-130 דולר.
    Pentax Q 03 Fish Eye
  • Pentax 04 Toy Lens Wideעדשת “צעצוע” רחבה המזכירה עדשות Holga. לעדשה צמצם ופוקוס קבועים, היא בעלת אורך מוקד של 6 מ”מ (אקוויוולנטי ב-35 מ”מ ל-35 מ”מ), הצמצם הינו f/7.1, אורכה 25 מ”מ ומשקלה 21 גרם. היא צפויה להימכר תמורת כ-80 דולרים.
    Pentax Q 04 Toy Lens Wide
  • Pentax 05 Toy Lens Telephotoעדשת “צעצוע” טלפוטו המזכירה עדשות Holga. לעדשה צמצם ופוקוס קבועים, היא בעלת אורך מוקד של 18 מ”מ (אקוויוולנטי ב-35 מ”מ ל-100 מ”מ), הצמצם הינו f/8, אורכה 20 מ”מ ומשקלה 18 גרם. היא צפויה להימכר תמורת כ-80 דולרים.
    Pentax Q 05 Toy Lens Telephoto

ה-Q בשחור ולבן עם ליין העדשות החדש:

Pentax Q lenses

פנטקס תשווק גם עינית אופטית עם ה-Q – העינית צפויות לעלות כ-250 דולר ותתאים כנראה רק לעדשת הקיט (אם כי מידע על כך טרם פורסם). עיון מעמיק ברשימת העדשות ומאפייניהם מלמד כי פנטקס מנסה ככל הנראה לייצר מצלמה חוויתית (הבחירה להכריז כבר בשלב הראשון על עדשת עין דג ועדשות דמויות HOLGA בהחלט מבססות עמדה זו). המצלמה איננה מתחרה באופן ישיר במצלמות דוגמת ה-NEX של סוני אלא פותחות נישה חדשה הקרובה יותר לזו של מצלמות קומפקטיות ופונה לצלמים המעוניינים ליצור תמונות אומנותיות ושונות מאלו המתקבלות ממצלמות קומפקטיות רגילות ללא צורך בציוד גדול וכבד או שימוש נרחב בתוכנות עריכת תמונה.

ה-Q מבט מאחור – מסך ברזולוציה גבוהה

Pentax Q 2

ה-Q צפויה להימכר עם עדשת הקיט תמורת 799 דולר. זאת צפויה להיות כנראה אחת מנקודות התורפה העיקריות של המצלמה החדשה. היא צפויה להגיע לארה”ב בין חודש ספטמבר לאוקטובר הקרוב.

המפרט המלא של ה-Pentax Q נמצא במערכת המפרטים של MegaPixel ועימו גם המפרטים של חמשת העדשות החדשות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

2 תגובות

  1. Avatar

    אוראל

    23/06/2011 ב 9:35 PM

    קצת יקר בשביל ה”צעצוע”…

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    23/06/2011 ב 9:48 PM

    בהחלט. זאת גם כנראה נקודת התורפה העיקרית (לא בדקנו את הביצועים עצמם וממה שראיתי גם אף אתר אחר לא ממש בדק ביצועים אלא מקסימום שיחקו קצת עם האבטיפוס).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *