ראשי חדשות הכרזות מוצרים עדשת סופר מאקרו חדשה עם תאורת LED מובנית

עדשת סופר מאקרו חדשה עם תאורת LED מובנית

3
0

החברה היפנית Yasuhara הכריזה לאחרונה על Nanoha – עדשת סופר מאקרו בעלת הגדלה מקסימאלית של 5:1 הכוללת מספר חידושים מעניינים אשר טרם נראו בעדשות מאקרו. בשלב הראשון מיועדת העדשה למצלמות ה-NEX של סוני ולמצלמות המיקרו 4/3 של פנסוניק ואולימפוס.

ה-Nanoha על מצלמת פנסוניק מסדרת ה-GF (קרדיט: DC.Watch)

Yasuhara nanoha main

Yasuhara הוקמה ב-1998 וייצרה שתי מצלמות ריינג’פיינדר אנלוגיות ועדשה המיועדת למצלמות לייקה. לאחר המהפכה הדיגיטלית נאלצה החברה לסגור את שעריה אך כעת נראה כי היא חוזרת בגלגול אחר כמפתחת עדשות מאקרו ייחודיות.

מרחק הפוקוס של ה-Nanoha קטן במיוחד (קרדיט: Yasuhara)

Yasuhara nanoha stracture

ה-Nanoha (השם נגזר אגב מן המילה ננומטר או מיליארדית המטר) עדיין איננה זמינה לרכישה אבל היא כבר מייצרת לא מעט עניין בקרב חובבי המאקרו ברחבי העולם. מדובר בעדשה ידנית לחלוטין אשר פותחה עבור מצלמות חסרות מראה אשר בחלק מתכונותיה מזכירה אולי במשהו את עדשת ה- MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo של חברת קנון מ-1999. בדומה לקנון, מדובר בעדשה שנועדה לצילום מאקרו בלבד (אין לה אפשרות מיקוד לאינסוף) אלא שבשונה מהקנון יכולת ההגדלה המינימאלית שלה היא 4:1 (ולא 1:1 כמו בקנון) מה שמצמצם במידה מסוימת את השימושיות שלה. למי שאינו מעורה בנבכי עולם המאקרו נסביר רק כי הגדלה של 1:1 משמעותו כי אובייקט אשר רוחבו 1 מ”מ יוצג על החיישן ברוחב של 1 מ”מ. יחס ההגדלה המקסימאלי של ה-Nanoha הוא 5:1 כלומר אובייקט שרוחבו 1 מ”מ יראה על החיישן כאובייקט שרוחבו 5 מ”מ (דרך פשוטה יותר לחשוב על כך היא שרוחב הפריים המינימאלי אותו ניתן לצלם עם העדשה הוא 4.8 מ”מ – עם מצלמת  NEX שהיא בעלת חיישן APS-C).

לצורך המחשה הבאנו מספר דוגמאות לצילומים בהגדלות שונות (תמונות אלו צולמו באמצעות עדשת מאקרו של ניקון עליה הולבשה עדשה הפוכה עם מתאם) – הסברים נוספים בנושא ניתן למצוא במאמר המקיף אותו פרסמנו בנושא הערמת פוקוס:

זבוב דמוי דבורה בתעופה בהגדלה של 1:2 (צילום: תומר יפה)

1 2דבורה על פרח בהגדלה של 1:1 (צילום: תומר יפה)

1 1

כנימות על פרח בהגדלה של 3:1 (צילום: תומר יפה)

Super macro new tomer

ראש עט כדורי בהגדלה של 4:1 (צילום: תומר יפה)

4 1

ל-Nanoha כמה תכונות מעניינות למדי – היא תכלול בחלקה הקדמי תאורת LED מובנית אשר נועדה להאיר מקרוב את העצם המצולם. התאורה תעשה שימוש בחיבור USB לצורך הפעלתה אותו ניתן יהיה לחבר למחשב נייד או סוללה מתאימה נפרדת (לא ברור אם Yasuhara יספקו אחת). עוד תכונה מעניינת נוגעת לאמצעי (המכונה Target holder) אשר יחובר לעדשה ויוכל להחזיק בצורה קבועה את האובייקט המצולם – עניין חשוב למדי בעת צילום מאקרו בהגדלה גבוהה. יש לזכור כי מרחק המיקוד של העדשה קטן מאד – 11 מ”מ בלבד – במקרה כזה היכולת להציב את האובייקט המצולם במרחק קבוע חשובה מאד.

תקריב של שטר בן 1000 ין יפני אשר צולם באמצעות עדשת ה-Nanoha (קרדיט: Yasuhara)

Yasuhara nanoha magnification nex 5

הנתונים המלאים של העדשה טרם פורסמו. יחד עם זאת מספר נתונים כבר נחשפו באתר החברה בניהם:

  • יחס הגדלה – 4:1 עד 5:1.
  • התאמה ל-Sony E Mount ולמצלמות מיקרו 4/3.
  • משקל – 320 גרם.
  • מידות: 61 מ”מ קוטר ו-84 מ”מ אורך (בדגם המיועד ל-Sony האורך הוא 86 מ”מ).
  • מבנה אופטי: 10 אלמנטים, 7 קבוצות.
  • צמצם: f/11-f/32.
  • פוקוס ידני.

מידע נוסף ניתן למצוא באתר המיוחד שבנתה חברת Yasuhara עבור ה-Nanoha. האתר היפני DC.Watch פרסם כתבה מקיפה הכוללת תמונות של העדשה ותמונות לדוגמא וכן שיחה עם החברה (בתרגום מיפנית). החברה מתכננת בנוסף  עוד מספר הפתעות בהמשך השנה. מחירה של העדשה, אשר תחל ייצור סדרתי בסוף יוני, צפוי לעמוד (בשווה ערך דולרי) על 620 דולרים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

3 תגובות

  1. Avatar

    דויד ראובן

    01/06/2011 ב 7:02 AM

    מדהים. תודה על הסקירה.

    השב

  2. Avatar

    נחום

    09/06/2011 ב 4:21 PM

    סקירה מעניינת והצילומים יפים.תיקון: מיקרון הוא מיליונית המטר. ננומטר הוא אלפית המיקרון (ומיליונית המילימטר).

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    09/06/2011 ב 5:34 PM

    צודק. תוקן.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *