ראשי חדשות האם אפל עובדת על גרסת Aperture עבור ה-iPad?

האם אפל עובדת על גרסת Aperture עבור ה-iPad?

2
0

חברת אפל הגישה לאחרונה פטנט על פיו נראה כי החברה צפויה להשיק גרסה לתוכנת עיבוד התמונה שלה גם למכשירי ה-iPad. אם אכן יבשיל הפטנט לידי יישום ממשי אנו צפויים לראות את חברת אפל פותחת בחזית נוספת מול חברת אדובי לאחר שזו האחרונה השיקה שורה של אפליקציות פוטושופ למכשיר האייפד.

כך תראה גרסת ה-Aperture עבור ה-iPad?

ipad aperture main

למרות יכולתו להציג תמונה באיכות גבוהה יחסית וכוח העיבוד הגרפי המתקדם שלו (בעיקר בדגם החדש) ה-iPad עדיין איננו מהווה כלי מרכזי לעיבוד תמונה עבור צלמים וגרפיקאים. אלא שהפטנט האחרון אותה מבקשת אפל לרשום עשוי לשנות מצב זה. אף שלא כל משימה נוח לבצע באמצעות ממשק מגע, ישנן מספר לא מבוטל של משימות עיבוד תמונה אשר יוכלו להתבצע באופן מהיר ונוח יותר באמצעות ממשק מסוג זה דוגמת סימון גבולות למשל.

בשלב זה בחרה אדובי בגישה שונה והיא הכריזה על מספר יישומים למכשירי האייפד המתממשקים לתוכנת הפוטושופ הפועלת על המחשב באופן אלחוטי ומסוגלים לבצע פעולות שונות כמו בחירה בכפתורם ותפריטים או יצירת פלטות צבעים, אך לא ביצירת גרסה מלאה של תוכנת הפוטושופ אשר תרוץ על מכשיר האייפד. מצד שני קיים ברשת מידע על פיו מתכננת החברה גרסה של תוכנת ה-Lightroom עבור טאבלטים.

אדובי – גישה שונה, בשלב זה

ipad photoshop

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    דורון

    29/05/2011 ב 3:35 PM

    Aperture טובה יותר מהמקבילות שלה. רק שעקרון העדר בישראל מונע מרבים להנות מאיכות ומקצועיות. גם תוכנת ארכיון מקצועית וגם תוכנת עיבוד מעולה הכל בחבילה אחת. לא לחינם נבחרה כתוכנת השנה על ידי איגוד כתבי הצילום באירופה.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    29/05/2011 ב 5:51 PM

    יש גם לא מעט צלמים ישראלים המשתמשים בה. מן הסתם הקהל שלה הוא רק זה של בעלי מק מה שמצמצם מאד את הקהל הפוטנציאלי בטח בישראל.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *