ראשי חדשות צלם טבע ישראלי הורשע בבית המשפט בהפרעה לציפורים

צלם טבע ישראלי הורשע בבית המשפט בהפרעה לציפורים

0
0

תקדים? צלם טבע אשר הגיע לצלם באזור מעגן מיכאל הורשע בבית המשפט בהפרעה לקינון הציפורים באזור ונקנס בסכום של כ-2000 ש”ח בעסקת טיעון לאחר שהודה במעשה, כך מפרסם היום האתר YNET.

הצלם לדימיר קוגן, 44 מאור עקיבא, הורשע בבית המשפט לאחר שנתבע על ידי רשות הטבע והגנים כי ביוני 2009 הגיע לבריכות הדגים באזור מעגן מיכאל וצילם באזור מושבות הקינון של שחפיות הים והתמירונים. קוגן על פי הודאתו, עלה על מושבת הקינון של הציפורים וזאת לאחר שהוזהר יום קודם לכן על ידי פקחי הרשות שלא לעשות כן. על פי כתב האישום כתוצאה ממעשיו ננטשו חלקית הקינים במושבה.

הקנס שהוטל היה נמוך יחסית בשל הודאתו של הנאשם והצהרתו כי לא הייתה לו כוונה לפגוע בציפורים והמעשה כולו הינו “אי הבנה” כדבריו. אף שבמרבית פעולות הצילום של צלמי הטבע אין בכדי לפגוע בציפורים ובבעלי החיים המצולמים, התקרבות יתרה עשויה למנוע ממינים שונים לדגור ולהאכיל את גוזליהם ובכך לפגוע בהם (הדבר נכון במיוחד למיני ציפורים מסוימות, בין השאר שחפיות הים אשר נפגעו כתוצאה מן המקרה הנוכחי).

אל תיגעו לנו בטבע – ברבוז לונדוני (צילום: עידו גנוט)

Barvuz

במדינות שונות בעולם קיימים חוקים נוקשים הנוגעים לצילום בעלי חיים. בסקוטלנד למשל נדרשים היתרי צילום רישמיים מהם מונפקים בכל שנה כ-50 בלבד ואלו מאפשרים צילום ציפורים בקינים באופן חד פעמי. כל זאת במטרה למנוע פגיעה בבתי הגידול הטבעיים. תהליך האישור בסקוטלנד דורש אגב הצגת יכולות קודמות בצילום בעלי חיים (ה-Scottish Natural Heritage האחראית לחלוקת ההיתרים דורשת מצלמים המעוניינים לקבל היתר להעביר לידיה 5 דוגמאות לעבודות קודמות – מסמך מלא בנושא למעוניינים ניתן למצוא בקישור הבא).

בהמשך היום נפרסם מאמר מקיף העוסק בין השאר בנושא זכויות (וחובות) הצלם, הפעם מנקודת מבטו של צלם הרחוב.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *