ראשי חדשות נפרצה הצפנת התמונות של חברת ניקון

נפרצה הצפנת התמונות של חברת ניקון

0
0

בחודש דצמבר 2010 פרסמנו כי חברת תכנות ואבטחה רוסית חשפה פרצה משמעותית במערכת הצפנת התמונות במצלמות חברת קנון. כעת מתברר כי אותה החברה הצליחה לפרוץ גם את מערכת ההצפנה של חברת ניקון. המשמעות, תמונות אשר בעבר ניתן היה להוכיח כי צולמו ולא נערך בהם שינוי באמצעות מצלמה של חברת ניקון לא יוכלו לשמש עוד כעדות בתביעות בבתי משפט והן ניתנות כעת לזיוף.

לטענת חברת ElcomSoft במערכת אימות התמונה של חברת ניקון המשמשת בכל ליין המצלמות המקצועיות והמקצועיות למחצה התגלה פגם אבטחה משמעותי אשר איפשר לחברה לשלוף את “מפתח ההצפנה” מן המצלמה ולבצע שינויים לא מורשים בתמונות.

ElcomSoft פנתה לחברת ניקון בבקשה לקבל תגובה אך חברת ניקון טרם הגיבה. לחברת ניקון תוכנת אימות תמונה ייעודית המכונה Image Authentication Software. בבלוג של חברת ElcomSoft נכתב כי למרות הפניה לניקון ספק אם שינוי כלשהו או תיקון יתבצע על ידי החברה וזאת משום שבמקרה של חברת קנון למרות ש-ElcomSoft יידעה את החברה דבר לא קרה. בשני המקרים חברות הצילום צריכות לתקן את פרצת האבטחה ולהודיעה כי הן מכירות בכך שאלו היו קיימות על כל המשתמע מכך מבחינה חוקית ומבחינות אחרות – פעולה שהן כנראה אינן מעוניינות לבצע ולפיכך מתעלמות מן הפגם.

לאימות תמונות חשיבות משפטית ואתית רבה הן בבתי משפט, הן בתביעות ביטוח שונות ובמקרים מסוימים גם בסוכנויות צילום ובעיתונים (בין השאר בעקבות מקרים של צלמי עיתונות אשר ביצעו שינויים בתמונות אשר פורסמו וגרמו מבוכה רבה לעיתון).

חברת ElcomSoft החליטה להכין מספר תמונות אשר עברו מניפולציה אבל בשל הכשל בתוכנת האימות של ניקון נבדקו בתוכנה ואומתו כאילו היו תמונות אמיתיות לחלוטין.

מדבדב והתפוח:

medvedev and appleהביטלס ברוסיה?

abbey roadטייסון חובב ציפורים?

tyson loves angry birdsמונרו – הגרסה הצנועה

monroe1

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *