ראשי חדשות אדובי מדגימה רעיונות לפוטושופ עבור האייפד

אדובי מדגימה רעיונות לפוטושופ עבור האייפד

0
0

כבר שנים שאדובי פוטושופ היא תוכנת עיבוד התמונה המקצועית הנפוצה בעולם. למרות השיפורים מגרסה לגרסה התוכנה ממשיכה לעשות שימוש בעיקר בממשק מבוסס עכבר/מקלדת (ולחלק מן המשתמשים המתקדמים עט דיגיטלי). כעת מתחילה אדובי לבחון את היכולות והשימושיות של אמצעי ממשק חדש אשר עשוי לפתוח בפניה אפיקים נוספים לשיפור השליטה בעיבוד ועריכת תמונה – מסך מגע, וליתר דיוק האייפד.

בנובמבר 2010 פרסמנו באתר ידיעה אשר בה הוצג סרטון אשר כלל הדגמה ראשונה של חברת אדובי לשימושים הפוטנציאליים של מכשיר האייפד של חברת אפל עבור תוכנת הפוטושופ. היום אנו מביאים הדגמה שנייה ומתקדמת יותר אשר נערכה בכנס Photoshop World שנערך בימים אלו בפלורידה.

בהדגמה הנוכחית ניתן לראות דרך חדשה להצגת נושא העבודה בשכבות בתוכנת פוטושופ באמצעות האייפד. ההדגמה והנושא כולו מצויים עדיין בשלבי הקונספט בחברת אדובי ואין תאריך יעד להכרזתה של גרסה מלאה לפוטושופ אשר תופעל מהאייפד אך אין ספק שלנושא אפשרויות נרחבות מאד.

עבודה ויזואלית בשכבות (ראה משמאל ובסרטון בתחתית העמוד)

ipad photoshop 1

בידיעה הקודמת העוסקת בפוטושופ ובאייפד הצגנו כמה רעיונות משלנו לשימושים פוטנציאליים במכשיר. בין השאר העלנו את הרעיון להשתמש באייפד באמצעות חיבור אלחוטי כמסך משני משתנה עליו ניתן להציג כלי עבודה מסוגים שונים ותפריטים מתקדמים עבור תוכנת הפוטושופ. בחירת צבע, צורה וגודל מכחול, שכבות ועוד ניתן יהיה לבצע באמצעות מגע פשוט במסך. משתמשי פוטושופ וותיקים עשויים לטעון (אולי במידה מסוימת של צדק) כי מסך מגע בנוסף על המקלדת והעכבר לא בהכרח ישפר את הפרודוקטביות של עבודתם ואף עשוי לפגוע בה (אחרי הכל לבני אדם שתי ידיים ולא שלוש) ובכל זאת בהחלט אפשר לשער שניתן יהיה למצוא שימושים בהם מסך מגע יוכל לסייע גם למשתמשי פוטושופ וותיקים. מלבד בחירה והצגת תפריטים, האייפד יכול לאפשר ביצוע פעולות עדינות (בדומה לשימוש במכשיר ה-Wacom אך ללא צורך בחומרה הייעודית והיקרה) באמצעות מגע.

אנו ממתינים לראות להיכן יחליטו בחברת אדובי לקחת את הרעיונות הללו ואילו הדגמות נוספות מכינה לנו החברה בחודשים הבאים.

ההדגמה מתערוכת Photoshop World:

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *