ראשי חדשות חשיפה ראשונה: Pentax NC-1 – פנטקס חסרת מראה?

חשיפה ראשונה: Pentax NC-1 – פנטקס חסרת מראה?

0
0

אנחנו ממעטים מאד בפרסום שמועות במסגרת ערוץ החדשות באתר (מקומן הטבעי הוא במבזקים) אבל מבול המידע המסקרן שפרסם היום האתר mirrorlessrumors בהחלט מזכה אותם בקרדיט ובמקום בעמוד הראשי.

הינה תקציר של הנקודות המרכזיות אשר הובאו בידיעה:

  • בחודש מאי/יוני תשחרר חברת פנטקס את ה-Pentax NC-1 – מצלמה חסרת מראה זעירה (הקטנה מסוגה בעולם). כפי שדיווחנו כבר מדובר על מצלמה המבוססת על היגיון שונה מן הדגמים חסרי המראה שהוכרזו עד כה על ידי סוני, אולימפוס, פנסוניק וסמסונג.
  • בניגוד לכל המצלמות הרפלקסיות חסרות המראה המצויות כיום בשוק ה-Pentax NC-1 תעשה שימוש בחיישן קטן (אותו חיישן אשר מותקן במרבית המצלמות הקומפקטיות הנמכרות בשוק). היתרון שלה על פני מצלמות קומפקטיות יהיה באופטיקה.
  • המצלמה תגיע עם חיישן 14 מגה פיקסל (קרופ פקטור 5.6X) ותמיכה ביכולת צילום וידאו ברזולוציה גבוהה (אפשר לשער ש-720p) ועם ההכרזה יוצגו 2 עדשות.
  • העדשה הראשונה היא עדשת פריים 8.5mm f/1.9 (שווה ערך ל-47 מ”מ ב-35 מ”מ), העדשה השנייה היא עדשת זום 5-15mm f/2.8-4.5 (או 28-80 מ”מ ב-35 מ”מ). שתי העדשות צפויות להיות קטנות מאד.
  • הפרויקט כולו נעשה ככל הנראה בשיתוף חברת קנקו (Kenko) אשר חשפה לאחרונה את מצלמת הרפלקס (המוזרה) שלה.
  • עד כאן מידע אשר היה ידוע ברמה כזו או אחרת – החדשה המעניינת יותר היא כי מדובר במצלמה חסרת מראה אחת מתוך שתיים. המצלמה השנייה תגיע בקיץ והיא תהיה דומה יותר למצלמות חסרות מראה המצויות כיום בשוק ותכלול חיישן APS-C ותתאים לליין עדשות פנטקס הקיימות.

ניתוח: אם נכונים הדברים (וחשוב לזכור שכל עוד לא הייתה הכרזה עדיין מדובר על שמועה וכאלו יש לא מעט בעולם הצילום) פנטקס מתכננת שני מהלכים כמעט במקביל. מצד אחד פנייה לשוק הקומפקטי המתקדם עם מצלמה זעירה בעלת אופטיקה איכותית (לפחות ביחס למרבית המצלמות הקומפקטיות) אך בעלת חיישן סטנדרטי פחות או יותר. קשה לשער מבלי לראות את המפרט המלא, הביצועים ובעיקר המחיר, במי תתחרה המצלמה.

מצד שני פיתוח מצלמה חסרת מראה גדולה יותר (אם כי יש להניח כי עדיין קטנה מה-K-r למשל) אשר תוכל לנצל את ליין העדשות הנוכחי הגדול של החברה. לפנטקס יתרון מובנה בתחום העדשות וזאת משום שהחברה התמקדה במשך שנים בפיתוח עדשות קומפקטיות למדי דבר המאפשר לה להציג מייד עם השקת המצלמה החדשה פתרון שלם מבלי צורך לפתח עדשות ייעודיות (דבר הצפוי להכביד מאד על חברות דוגמת קנון וניקון לכשאלו יחליטו להיכנס לנישה חסרת המראה).

ה-Pentax NC-1 – עיצוב רטרו, אך מי קהל היעד? (קרדיט: mirrorlessrumors)

Pentax NC 1 and lenses 2

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *