ראשי חדשות הכרזות מוצרים StackShot – הערמת פוקוס רובוטית

StackShot – הערמת פוקוס רובוטית

0
0

חברת Cognisys ממישיגן פיתחה רובוט ייחודי שמטרתו להקל על ביצוע פעולת “הערמת פוקוס”. המכשיר מהווה שיכלול של מסילת המאקרו המוכרת תוך הוספת רכיב אוטומטי להזזת המצלמה על המסילה ומחשב שליטה המאפשר ביצוע צילומים בנקודות זמן מוגדרות (ובמרחקים נתונים). התוצאה – שיטה מדויקת ומהירה לצילום מאקרו.

בנושא הערמת הפוקוס עסקנו לאחרונה במאמרו המפורט של תומר יפה “הערמת פוקוס – לבנות את התמונה מפרוסות“. רק לשם התזכורת – “הרעיון העומד בבסיס השיטה הוא יצירת “ערימה” של תמונות זהות, שבכל אחת מהן מישור הפוקוס נמצא בעומק מעט שונה ואיחודן לתמונה אחת בעלת עומק שדה גדול יותר, כלומר חלק גדול יותר מהתמונה נמצא בפוקוס”.

הרובוט של Cognisys:

StackShot

המערכת אותה פיתחה חברת Cognisys מבצעת את פעולת הערמת הפוקוס באופן אוטומטי ברמת דיוק גבוהה (המערכת מבוססת על פטנט הנמצא בשלבי רישום). רבים עשויים לשאול לשם יש צורך במערכת רובוטית מורכבת כאשר מסילת פוקוס פשוטה המאפשרת הזזה של המצלמה והעדשה קדימה ואחורה יכולה לעשות את העבודה מצוין.

לדברי Cognisys למערכת אותה פיתחו המכונה StackShot רמת דיוק גבוהה משמעותית מזו של מסילה ידנית, יש לה יכולות ביצוע פעולות באופן מהיר ובר חזרה. דגש מרכזי מושם על היכולת לבצע הזזה עדינה של המצלמה על המסילה ברמה התת מילימטרית (עניין לא פשוט בעת שימוש במסילה ידנית). מעבר לכך האוטומציה המבוצעת על ידי המערכת עשויה לקסום לחלק מן המשתמשים הפוטנציאליים.

Cognisys הכינה סרטון קצר המתאר את פעולת המערכת ומבהיר את אופן השימוש בה:


ה-StackShot עולה 450 דולר – לא זול אולי אבל צלמי מאקרו להם נדרש דיוק מירבי ומבצעים כמות גדולה של הערמות פוקוס עשויים אולי למצוא את ה- StackShot ככלי שימושי.

פרטים נוספים ניתן למצוא באתר חברת Cognisys.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *