ראשי חדשות קוביית שידור למצלמות

קוביית שידור למצלמות

0
0

חברת Teradek מקליפורניה עוסקת בפיתוח מוצרים לתחום הוידיאו. לפני מספר חודשים חשפה החברה מוצר מעניין במיוחד הפונה לא רק לתחום הוידיאו המקצועי אלא מיועד גם לצלמי וידאו רפלקסי. ה-Cube כפי שהוא מכונה, הינו משדר אלחוטי קטן המתחבר למצלמה ומסוגל לקודד ולהעביר וידאו אל מכשירים שונים (דוגמת אייפון, אייפד וכו’) בזמן אמת. לאחרונה החלה החברה לשתף פעולה עם ספקית שירות הוידאו המקוון Livestream ובדגמים החדשים ניתן לשתף וידאו מהמצלמה ישירות לרשת בזמן אמת באמצעות WIFI או בארה”ב באמצעות רשתות הדור הרביעי של חברת Verizon.

יותר ויותר הפקות וידאו נעשות היום בשילוב מצלמות רפלקס המחליפות (או מתווספות) למצלמות הוידאו המקצועיות כחלק מן ההפקה. אחת הבעיות המטרידות צלמי וידאו (ולאחרונה גם וידאו רפלקסי) היא הקושי לחלוק בזמן אמת את התמונה המתקבלת בעינית המצלמה עם שאר צוות ההפקה. קיימים פתרונות שונים לבעיה זו דוגמת מסכים חיצוניים אך אלו לא עונים תמיד על הצרכים. לצורך כך החליטו בחברת Teradek לפתח אמצעי קטן, קל וזול (יחסית) אשר יקבל, יקודד ויהיה מסוגל לשדר במגוון רחב של שיטות, וידאו ברזולוציה גבוהה בזמן אמת. כך נולד ה-Cube.

ה-Cube – הרבה עוצמה במוצר קטן

Cube 3

ה-Cube מגיע במספר קונפיגורציות, עם או בלי WIFI ו-4G ומחירו נע בין 1500-2100 דולרים. לא זול אולי, אך למי שזקוק ליכולותיו בהחלט מדובר באמצעי נגיש המאפשר הזרמת וידאו מיידית לסביבה הקרובה או לרשת באופן שלא התאפשר לפני כן. היכולת להזרים את הוידאו ישירות אל שרתי שירות Livestream אשר נוספה לאחרונה היא קפיצת מדרגה חשובה המאפשרת לעיתונאים לשדר מכנסים, תערוכות, הרצאות ואירועים אחרים בזמן אמת ללא צורך בציוד שידור מקצועי יקר (אין ספק שאנו היינו שמחים מאד אם ה-Cube היה ברשותנו בעת שסיקרנו את תערוכת פוטוקינה 2010 בספטמבר שעבר).

ה-Cube מותקן על מצלמת 5D MK II של קנון – משדר בזמן אמת

Cube 2

באתר Cinema5D החליטו לקחת בשנה שעברה את ה-Cube לסיבוב (תרתי משמע) והינה התוצאה:

למי שמעוניין לצפות בתוצאות של שידור באמצעות Livestream הינה סרטון קצר שהפיקו ב- Teradek בשיתוף עם השירות המקוון (שימו לב במיוחד לוידאו על מסך המק לקראת סוף הסרטון):

מידע נוסף על ה-Cube ניתן למצוא באתר חברת Teradek.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *