ראשי חדשות “עין דיגיטלית” עם זום

“עין דיגיטלית” עם זום

2
0

פרופסור John A. Rogers מן האוניברסיטה של אילינוי בארה”ב עובד מזה מספר שנים על פיתוח גרסה של “עין אלקטרונית”. בעוד מצלמות רגילות חייבות להשטיח את התמונה הפוגעת בחיישן הדו מימדי באמצעות עדשות גדולות ומורכבות, החיישן אותו פיתחו החוקרים עושה שימוש במשטח גמיש המשנה את צורתו באמצעות נוזל וזרם חשמלי. בגרסה העדכנית ביותר של העין הצליחו החוקרים לשלב גם זום אופטי המוסיף רובד נוסף של פונקציונאלית לטכנולוגיה.

כבר ב-2008 פיתחו John A. Rogers וצוותו גרסה ראשונית של ההתקן הגמיש, אלא שאז לא הייתה למערכת יכולת שינוי מיקוד. בגרסה החדשה הוסיפו החוקרים זום בן 3.5X למערכת. ההתקן החדש בנוי מחיישן CMOS הכולל מספר זעום של קולטנים ביחס לחיישנים מסחריים מודרניים – רק 16 על 16 קולטנים (פחות מאלפית מגה פיקסל). יחד עם זאת על פי החוקרים אין מניעה עקרונית כי בהמשך תשופר הטכנולוגיה באופן משמעותי ותאפשר חיישנים בני מספר מגה פיקסלים.

הגרסה החדשה של “העין הדיגיטלית” (קרדיט: John A. Rogers)

Eyeball camera

השימושים הראשוניים צפויים להגיע ככל הנראה מתחומים כגון רפואה (התקנים דוגמת אנדוסקופים המחייבים מצלמות בגודל זעיר במיוחד), והתקנים צבאיים. בהמשך אפשר ונראה גם יישומים מסחריים כגון מצלמות מתקדמות יותר למכשירים סלולאריים המציגים איכות תמונה גבוהה יותר מזו האפשרית כיום בגודל זעיר במיוחד.

סרטון בו מסביר Rogers כיצד פועלת הטכנולוגיה ומה יתרונותיה

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    ארז

    30/01/2011 ב 9:33 PM

    מדהים
    רק המחשבה על השלכות עתידיות לאנשים בעלי עיוורון כזה או אחר הוא מדהים!

    השב

    • Avatar

      עידו גנוט

      30/01/2011 ב 10:57 PM

      הפרויקט ללא ספק מעניין ויש לו יישומים פוטנציאליים רבים מעבר לתחום צילום.
      עדיין יעברו כנראה כמה שנים עד שהוא יהפוך שימושי באמת.

      השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *