ראשי חדשות x-pire – תוכנה ליצירת תמונות המשמידות עצמן ברשת

x-pire – תוכנה ליצירת תמונות המשמידות עצמן ברשת

0
0

הפתרון הבא מתאים בעיקר לאלו מביננו הנוהגים להעלות תמונות לרשתות חברתיות ואחר כך לשכוח אותן ולהצטער על כך. בעידן בו גם מעסיקים פוטנציאליים בוחנים חשבונות פייסבוק, טוויטר ובולשים אחר המועמד בגוגל, מאמינים בחברת x-pire כי יש מקום לתמונות אותן ניתן להעלות לרשת עם תאריך יעד להשמדה עצמית אחריו כבר לא ניתן יהיה לצפות בהן.

אתרי אינטרנט המציגים מידע על גולשים ובעיקר רשתות חברתיות הפכו כבר מזמן לכר פורה עבור מעסיקים לבלוש אחר מועמדים פוטנציאלים להעסקה. אלא שהתמונות שאנו מעלים לרשת לא תמיד נועדו עבור אותם גורמים ולעיתים עשויות לפגום בסיכויינו להתקבל למקום עבודה רציני שנים אחרי שהעלינו אותן.

הפיתרון של חברת x-pire הגרמנית הוא תוכנה המחתימה באופן דיגיטלי תמונות בטרם אנו מעלים אותן לרשת. המשתמש יכול לבחור כעבור כמה זמן לנטרל את התמונה וכעבור פרק זמן זה לא יוצגו עוד התמונות ברשת (או לפחות כך טוענת החברה – שירותים כמו גוגל google cache עשויים עדיין למצוא תמונות לפחות בחלק מן השירותים החברתיים).

מנגנון הפעולה של תוכנת ה-x-pire מתבסס על חתימה דיגיטלית. בכל פעם שגולש מבקש לצפות בתמונה היא בודקת האם עבר תאריך היעד – אם זה לא עבר תוצג התמונה כרגיל, אם כן – תימנע הצגתה. החברה מייעדת את התוכנה למשתמשים צעירים (12-18) אשר מעלים תמונות רבות לרשת אך לא תמיד זוכרים למחוק אותן (אלו המעוניינים להתקבל לתפקידים מסוימים בצבא עשויים לשקול שימוש בה למשל) ולמשתמשים בוגרים יותר אשר פרטיותם חשובה להם אך בנקודת זמן מסוימת הם מעוניינים לשתף תמונות בלי שהדבר יגרום נזק עתידי.

הרעיון מאחורי קבצים המשמידים עצמם אינו חדש. יישומים המאפשרים שליחת תכתובות מייל המשמידות עצמן קיימים זמן רב. הפתרון של x-pire נועד בעיקר למי שמעלה תמונות לרשת ושוכח (ואם נודה בכך או לא כמעט כולנו כאלו). חשוב להבין שהפתרון של x-pire לא נועד למנוע גניבה של תמונות או להגן על זכויות יוצרים – כל זמן שתמונה מוצגת ניתן להעתיק או לשכפל אותה כמו כל תמונה אחרת – התוכנה נועדה בכדי למנוע מקרים בהם בעתיד נצטער על כך שלא זכרנו להסיר תמונה.

רישיון שימוש בתוכנה לשנה צפוי לעלות 24 יורו (התוכנה תהיה זמינה בימים הקרובים) ואם תשאלו אותנו, הפתרון הטוב (והזול) ביותר הוא לבדוק היטב מראש אלו תמונות אתם מעלים לאינטרנט ואלו לא.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *