ראשי חדשות CliQ – ממתגים מחדש את PMA 2011

CliQ – ממתגים מחדש את PMA 2011

0
0

תערוכת הצילום הגדולה בעולם – פוטוקינה – נערכת פעם בשנתיים בגרמניה. התערוכה האמריקנית המרכזית לצילום וציוד הייתה במשך שנים PMA אשר נערכה בחודש פברואר. דעיכתה של התערוכה בשנים האחרונות הוביל לפני מספר חודשים את המארגנים להודיע על שינוי התאריך לספטמבר וכעת על צעד נוסף של מיתוג כללי מחדש תחת השם CliQ – האם הפעם זה יצליח?

תערוכת PMA בשנה שעברה הייתה בסימן דעיכה. למעשה מזה מספר שנים נמצאות מרבית תערוכות הצילום/ציוד בעולם בסימן דעיכה. המשבר הכלכלי אבל יותר ממנו דווקא התחזקות האינטרנט הובילה רבות מן החברות לנטוש את הזירה הפיזית היקרה ולהכריז על מוצריהן במסיבות עיתונאים או פשוט ברשת. אם לפני 10 או 20 שנה לא הייתה דרך אחרת (מלבד עיתונות כתובה אולי) להגיע לקהלים רחבים בנקודת זמן אחת דבר אשר חייב תערוכות גדולות ויקרות אליהן התקבצו מאות אלפי צלמים, היום בלחיצת כפתור מאפשר האינטרנט להגיע לקהלים עצומים בשבריר מן העלות.

תערוכת PMA 2010 הייתה השיא של מספר שנות דעיכה. חברת קנון הודיעה כי לא תשתתף בתערוכה ובעקבותיה הגיעו חברות נוספות (בניהן גם לייקה). מארגני התערוכה הבינו כנראה לאן נושבת הרוח והחליטו להעביר את התערוכה קרוב יותר לסוף השנה (בין השאר בכדי להרחיקה מתערוכת CES המתקיימת בינואר). אלא שמהלך זה כנראה לא הספיק והמארגנים הרגישו צורך למתג את התערוכה מחדש, מאירוע המיועד בעיקר לספקי ציוד (כך הגדירו אותו משתתפים רבים בשנים האחרונות) לאירוע אמיתי עבור צלמים.

אז מה צפוי בגרסה החדשה של PMA אותה בחרו המארגנים לכנות CliQ? מלבד התצוגה של החברות הגדולות (אשר טרם אישרו השתתפותן חשוב לציין) בונים המארגנים על תחרויות צילום וסדרת הרצאות של צלמים בכירים (ארבע הרצאות כבר נקבעו והמארגנים מבטיחים עוד רבות בתקופה הקרובה).

האם יצליחו המארגנים להחזיר עטרה ליושנה? אנו מקווים שכן, ואין זה צריך להפתיע איש שדווקא אתר אינטרנט תומך בהצלחתה של תערוכה פיזית. הסיבה היא שאירועים גדולים מאפשרים לחברות להציג במקום אחד ריכוז של מוצרים חדשים ולאפשר התרשמות בלתי אמצעית כמו גם קיום ראיונות עם מספר רב של חברות. מעבר לטיעונים הכלליים אנו מאמינים כי יש חשיבות רבה בקיום תערוכה גדולה ומוצלחת בארה”ב (פוטוקינה נערכת כידוע בגרמניה ותערוכת +CP נערכת ביפן).

אנו נדאג לעדכן בפרטים נוספים בנוגע לתערוכה ולמשתתפים ברגע שאלו יהיו זמינים.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *