ראשי חדשות מה צפוי בתערוכת CES 2011 בתחום הצילום?

מה צפוי בתערוכת CES 2011 בתחום הצילום?

0
0

ביום חמישי הקרוב צפויה להיפתח בלאס ואגס תערוכת CES 2011 (או בשמה המלא ה-Consumer Electronics Show). בתערוכה הנחשבת לגדולה מסוגה בעולם מופיעים כמות עצומה של חידושים טכנולוגיים ומציגות בה אלפי יצרניות מכל רחבי העולם. אף ש-CES איננה מוקדשת באופן מיוחד לתחום הצילום חלק גדול מן היצרניות מציג בה דגמים מצלמות חדשים וגם השנה אנו צפויים לעשרות הכרזות לפני ובמהלך התערוכה.

כמעט כל יצרניות הצילום הגדולות צפויות להציג השנה ב-CES (הדבר נוגע בעיקר לחברות אלקטרוניקה ופחות ליצרניות המתמחות באופטיקה דוגמת זייס, לייקה, טמרון וכו’). באופן היסטורי נוהגות החברות להציג בתערוכה בעיקר דגמי מצלמות קומפקטיות ולהשאיר את מצלמות הרפלקס לאירועים אחרים (דוגמת פוטוקינה למשל).

אלא שכניסתן של המצלמות חסרות המראה לזירה עשויה לשנות מעט את חוקי המשחק השנה ואת הסנונית הראשונה קיבלנו עם הכרזתה של ה-NX11 של חברת סמסונג בשבוע שעבר (קודמתה ה-NX10 הוכרזה אגב גם היא באותה תקופה אשתקד). בשורות הבאות ניסינו לרכז עבורכם את כל המידע שהצלחנו ללקט הנוגע למוצרים שהוכרזו באופן מלא, חלקי או שהשמועות מדברות על הכרזתם הקרובה.

CES – תערוכת האלקטרוניקה הבידורית הגדולה בעולם (צילום: עידו גנוט)

CES logo big

סוני

באופן היסטורי סוני היא אחת המציגות הגדולות בתערוכות CES וגם השנה הביתן העצום שלה לא צפוי לאכזב. בנוסף למסכי הטלוויזיה, קונסולות המשחקים, המכשירים הסלולאריים ושאר מוצרי האלקטרוניקה אנו צפויים גם לדור חדש של מצלמות קומפקטיות. האתר photorumors מדווח על לפחות 10 דגמים שונים ברזולוציות של 12, 14 ו-16 מגה פיקסל המחולקים לחמש סדרות שונות:

  • Cybershot DSC-Wxxx – אשר צפויה לכלול ארבעה דגמים Cybershot DSC-W510 (בעלת 12 מגה פיקסל ומסך 2.7 אינצ’ עם אפשרות צילום פנוראמה), Cybershot DSC-W530 (דגם דומה בעל חיישן 14 מגה פיקסל), Cybershot DSC-W560 (דגם מתקדם יותר בעל מייצב נוסף וצילום וידאו ברזולוציה גבוהה) ו- Cybershot DSC-W570 (דגם בעל 16 מגה פיקסל, זום 5X ועדשה רחבה – 25 מ”מ אקוויולנטי ב-35 מ”מ).
  • Cybershot DSC-WXxסדרה הכוללת שני דגמים: Cybershot DSC-WX9 (דגם מתקדם בעל חיישן Exmor R CMOS ברזולוציה של 16 מגה פיקסל, צילום וידאו ברזולוציה גבוהה 1080i, מהירות צילום גבוהה – עד 10 תמונות לשנייה, יכולת צילום תלת מימדית ועוד) ו-DSC-WX10 (הדגם המתקדם ביותר של סוני מן הסדרה בעל עדשה איכותית ומהירה – f/2.4 ומהירות פוקוס גבוהה במיוחד – ברמה המתקרבת לזו של מצלמות רפלקס מתקדמות).
  • Cybershot DSC-H70 – דגם העומד ברשות עצמו בעל חיישן CCD בן 16 מגה פיקסל עם מסך 3 אינצ’, וידאו ברזולוציה גבוהה וצילום פנוראמה.
  • Cybershot DSC-HX7 – דגם דומה ל-Cybershot DSC-H70 אך בעל חיישן Exmor R CMOS ומהירות צילום גבוהה.
  • Cybershot DSC-T110/TX10 – שני דגמים דקים וקלים במיוחד (אין פרטים נוספים).

ומה בנוגע למצלמות שאינן קומפקטיות? ובכן רבים ממתינים להכרזה על ה-NEX-7 של סוני אשר צפויה ככל הנראה להיות התשובה לדגמי ה-GH2 של פנסוניק וה-NX11 של סמסונג אלא שככל הנראה CES לא תהיה המקום בו תוצג המצלמה. הדבר נכון כפי הנראה גם לדגם הרפלקס המתקדם יותר המכונה בשם הקוד A77 אשר אבטיפוס שלו הוצג (וסוקר על ידינו) בתערוכת פוטוקינה.

A77 – לא תוכרז ב-CES (צילום: עידו גנוט)

Sony A77 3פנסוניק

בשלב זה לפני פתיחת התערוכה לא ידוע על דגמים מסוימים אותם צפויה החברה לשחרר. ראוי לשים לב לדגמים עליהם הכריזה החברה בחודשים האחרונים (ואשר ככל הנראה לא יעודכנו בזמן הקרוב) – בניהם ניתן למצוא את ה-LX5 הקומפקטית המתקדמת וה-GH2/GF2. ראוי להזכיר גם את ה-Lumix Phone אשר צפוי ככל הנראה להופיע בתערוכה (אולי לראשונה מחוץ ליפן).

Lumix phone secondקנון

בכל הנוגע לקנון רב הנסתר על הגלוי, אך בכל מקרה ברור יותר דווקא למה לא לצפות (ומה ככל הנראה לא ייוצר עוד). ב-CES 2011 לא נראה כנראה אף מצלמת רפלקס חדשה ויש להניח שגם לא את המצלמה חסרת המראה עליה היו לא מעט דיווחים בעבר. גם קומפקטית מתקדמת חדשה כנראה לא נראה שם (ה-G12 טרייה מידי) וגם אולטרה זום מתקדמת כנראה לא נראה (ראו SX30). מה כן יוצג בתערוכה – דגמים חדשים של קומפקטיות ברמות מחיר שונות (רובן נמוכות יחסית) ואם מותר לנו להמר אנו מוכנים להסתכן בכך שקנון תכריז גם על מחליפה ל-D10 התת מימית הוותיקה והמצליחה.

אולימפוס

אולימפוס צפויה להיות ככל הנראה אחת החברות עם כמה מן ההשקות המעניינות ביותר בימים הקרובים. מצלמת הקומפקט המתקדמת שלה המכונה בשם XZ-1 מבשרת על דור חדש של מצלמות קומפקטיות מתקדמות (לפי המידע אותו פרסמנו לאחרונה תכלול המצלמה מסך OLED גדול, חיישן 10 מגה פיקסל מתקדם ועדשה מהירה במיוחד – f/1.8-f/2.5, כל זאת במבנה קומפקטי ודק במיוחד).

XZ-1 של אולימפוס עם מסך OLED (צילום: עידו גנוט)

Olympus XZ 1 back1

עוד אנו צפויים לראות ככל הנראה את מחליפתה של ה-PEN E-PL1 אשר תכונה (כמה לא מפתיע) – PEN E-PL2. בין השיפורים – מסך ברזולוציה גבוהה יותר – אך כנראה לא OLED, רגישות משופרת ובעיקר שורה של אביזרים חדשים בניהם משדר BT להעברת תמונות מהמצלמה לסלולארי ומשם לפייסבוק ואתרי אינטרנט אחרים לשיתוף תמונות.

אין מידע לגבי מצלמות קומפקטיות או מצלמות אולטרה זום נוספות מחברת אולימפוס אבל בהחלט לא מן הנמנע שקנון לא תישאר החברה היחידה עם מצלמה בעלת זום אופטי X35 אחרי התערוכה הקרובה.

ניקון

לא הרבה ידוע על מה שצפוי מניקון בתערוכה הקרובה. שמועות מסוימות דיברו עוד בנובמבר על אפשרות שחרור המצלמה חסרת המראה המתוכננת של ניקון ב-CES 2011 – אנחנו מעט סקפטיים אך יש להניח שנגלה כבר בימים הקרובים. אין בשלב זה מידע לגבי מצלמות קומפקטיות חדשות.

פנטקס

אין מידע על דגמים חדשים אם כי מזה זמן אנו יודעים כי פנטקס עובדת על דגם חסר מראה משלה אך עד כה לא התפרסמו שמועות הנוגעות לחשיפה קרובה ב-CES 2011.

סמסונג

כיצרנית האלקטרוניקה הגדולה בעולם סמסונג לוקחת את CES ברצינות רבה מאד. בעוד שלפני 2010 הדגש בביתן של סמסונג בתערוכה על נושא הצילום היה מזערי, השנה אנו צפויים למשקל לא מבוטל אשר יינתן לתחום בביתן כמו גם לכמות גדולה של הכרזות.

הכרזתה של ה-NX11 (עם עדשת הקיט החדשה) ביחד עם דגם ה-WB700 (האולטרה זום הקומפקטית החדשה) דווח על ידינו בהרחבה (אנו עדיין ממתינים למפרטים מלאים מסמסונג).

Samsung NX11

אנו מנועים מלפרט אבל יכולים לרמוז בעדינות כי סמסונג מתכוונת לפעול לפי מפת הדרכים שלה בתחום העדשות כבר בזמן הקרוב מאד (דבר שיביא סוף סוף עדשות מתקדמות ומהירות לתחום המצלמות חסרות המראה).

בכל הנוגע למצלמות קומפקטיות אנו יודעים על לפחות 5 דגמים מתוכננים אך ישנם ככל הנראה עוד שיוכרזו כבר בימים הקרובים.

פוג’יפילם

אם לא יהיו הפתעות את מירב העניין בביתן של פוג’יפילם צפויה לתפוס ה-X100 הקומפקטית המתקדמת אשר אבטיפוס שלה הוצג לראשונה בתערוכת פוטוקינה. פוג’יפילם פתחה לאחרונה אתר ייעודי למצלמה וחשפה בו מידע רב ומעניין אודות החיישן, העינית, מערכת הפוקוס ועוד.

X100 – אבטיפוס בפוטוקינה 2010 (צילום: אופיר אילוז)

Fuji X100

אין לנו בשלב זה מידע על מצלמות קופמפקטיות צפויות של פוג’יפילם.

אם לסכם, בתערוכת CES 2010 הוצגו קרוב ל-70 דגמי מצלמות חדשים. לא ברור עדיין אם השנה נראה מבול דומה (אנו מעריכים שהמספרים יהיו נמוכים מעט יותר בשל הקרבה לפוטוקינה 2010) אך עשרות דגמים חדשים יוצגו בתערוכה ללא ספק.

אנו מרשים לעצמנו להוסיף הערה ביקורתית לסיום אשר לצערנו תיפול כנראה גם השנה על אוזניים ערלות. כמות דגמי המצלמות הקומפקטיות הפכה בשנים האחרונות לבדיחה של ממש. ההבדלים בין חלק גדול מן הדגמים זניחים לחלוטין, הם יוצרים מראית עין של מבחר אך בסופו של דבר מבלבלים את הקונים (ולעיתים גם את המוכרים). מנקודת השקפתן של היצרניות הדבר מאפשר להציע לרוכשים אופציה כמעט בכל טווח מחיר אך בפועל לדעתנו הגיוני היה להשקיע ב-4 או 5 דגמים איכותיים בכל שנה הנבדלים זה מזה באופן ברור במקום ב-10-15 דגמים אשר חלקם זהים כמעט לגמרי זה לזה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *