ראשי חדשות בלעדי: אפסון ושוק הצילום – ראיון מיוחד

בלעדי: אפסון ושוק הצילום – ראיון מיוחד

0
0

לפני מספר שבועות פרסמנו מבזק אשר עסק באפשרות כי חברת אפסון תשוב בקרוב אל שוק הצילום. המבזק התבסס על ראיון קצר אותו ערך המגזין amateurphotographer עם ראש מחלקת השיווק של אפסון אירופה – Rob Clark. צוות MegaPixel החליט לבחון את הסוגיה לעומק והפנה שורת שאלות לנציגת אפסון באירופה. את התשובות אותן קיבלנו נביא בפניכם היום.

לאלו אשר לא עקבו אחר הדיון עד כה הינה תקציר – בסוף חודש נובמבר 2010 פרסם המגזין amateurphotographer ידיעה על פיה חברת אפסון שוקלת בימים אלו כניסה (מחודשת) אל שוק הצילום הדיגיטלי. רבים מכירים את חברת אפסון משוק המדפסות והסורקים אך לחברה גם עבר בשוק המצלמות. בשנת 2004 הכריזה החברה על דגם ה-R-D1  -מצלמת ריינג’פיינדר דיגיטלית אשר יוצרה על ידי חברת קוסינה היפנית והתאימה לעדשות של חברת לייקה. ייצורה של המצלמה הופסק ב-2007 ומאז נטשה אפסון במידה רבה את התחום (אם כי דגמי המשך של ה-R-D1 המקורית המשיכו להימכר ביפן גם בשנים האחרונות).

אנו רצינו לברר מה עמד מאחורי ה-R-D1, מה מצבה כיום ומהן תוכניותיה של אפסון בתחום הצילום (הן מבחינת ייצור מצלמות והן מבחינת פיתוח ושיווק טכנולוגיות מתקדמות לשוק הצילום – בין השאר עיניות דיגיטליות מתקדמות אותן מייצרת אפסון). מוקדם יותר החודש העברנו מספר שאלות ל-Kristen Saus-Opuszynski מנהלת פיתוח מוצר באפסון אירופה ואלו התשובות אותן קיבלנו (בניהן ימצאו חדי העין כמה נקודות מעניינות למדי):

ש: האם ומתי עזבה אפסון את תחום ייצור המצלמות?

ת: למעשה אפסון מעולם לא עזבה את התחום וגם כיום ממשיכה החברה למכור את את מצלמת הריינג’פיינדר הדיגיטלית R-D1xG באסיה.

ש: מה עמד מאחורי פיתוח ה-RD-1 ומה גרם לכם לבחור בפורמט הריינג’פיינדר על פני פורמט 35 מ”מ סטנדרטי?

ת: אפסון תמיד עמדה בקשר עם עולם הצילום וחלק גדול מהתכנים עבור המדפסות שלנו נוצרו באמצעות מצלמות דיגיטליות עוד בשנות ה-90. הרעיון מאחורי פיתוח ה-RD-1 היה קישור ישיר בין טכניקות וותיקות והעולם הדיגיטלי תוך שימוש בעדשות איכותיות במיוחד שהיו קיימות באותה עת בשוק (בפורמט L ו-M של לייקה). מטרה נוספת של פרויקט הפיתוח של ה-RD-1 הייתה לאפשר לצלמים לקבל תחושה קרובה ככל האפשר של צילום מסורתי עם פילם.

ש: מדוע בחרתם דווקא בחברת COSINA ובעדשות התואמות ללייקה עבור ה-RD-1?

ת: בעבר עדשות התואמות לתושבות מסוג L ו-M של לייקה היו נפוצות ונתמכו על ידי יצרנים שונים – הבחירה ב-COSINA ובלייקה הייתה טבעית משום שרצינו לוודא ייצור באיכות ובסטנדרטים הגבוהים ביותר בשוק.

ש: האם לדעתך לפורמט הריינג’פיינדר עדיין יש שוק והאם העתיד שלכם נמצא שם או אולי דווקא בפורמטים חדשים דוגמת מצלמות חסרות מראה?

ת: אם אפסון תחליט בשלב כלשהו לחזור ולייצר דגמים חדשים של מצלמות ישנן בהחלט מספר אפשרויות וכיוונים. תחום הריינג’פיינדר מעניין בשל מספר העדשות הרב בשוק ומנגד תחום המצלמות חסרות המראה מעניין בשל הגודל והמשקל הנמוך שהוא מאפשר.

ש: האם העינית הדיגיטלית במצלמות הסוני החדשות A33/A55 מיוצרת על ידי אפסון (אפסון הכריזה על עינית דיגיטלית ברזולוציה גבוהה במהלך 2010)?

ת: לא.

ש: לאן צפויה הרזולוציה של העיניות הדיגיטליות להתקדם הלאה והאם אנו לא מתקרבים לקצה גבול האבחנה של העין האנושית?

ת: אפסון פיתחה מסכים [עבור עניות דיגיטליות. ע.ג.] ברזולוציות שונות בניהן SVGA ו-QHD ואנו משווקים עיניות ברזולוציית XGA (1024 על 768) גם כן. אין תשובה חד משמעית מה הגבול מבחינת יכולתה של העין האנושית להבחין בפרטים אבל אנו מתייחסים ל-XGA כרזולוציה המתקרבת באיכותה לזו של עיניות אופטיות.

ש: האם אפסון מאמינה כי עיניות דיגיטליות יחליפו עיניות אופטיות במצלמות רפלקס מקצועיות בעתיד הנראה לעין?

ת: אנו מאמינים כי לטכנולוגיית ה-ULTIMICRON EVF של אפסון יש את היכולת לעשות זאת. יחד עם זאת איננו מאמינים כי עיניות דיגיטליות (EVF) יחליפו לחלוטין את העיניות האופטיות (OVF). לכל אחת מן הטכנולוגיות יתרונות וחסרונות משלה והשימוש בה צריך להיעשות בהתאם. באמצעות שימוש בעיניות דיגיטליות במצלמות חסרות מראה ניתן לצמצם את משקלן וגודלן – ככל שהצורך בצמצום הגודל והמשקל במצלמות יתרחב כך יגדל גם הצורך בעיניות דיגיטליות מתקדמות.

ש: מה היתרונות והחסרונות המרכזיים שאפסון רואה בשימוש בעיניות דיגיטליות במצלמות רפלקס?

ת: עיניות דיגיטליות קונבנציונאליות היו חסרות עד כה את הביצועים הדרושים להחליף באופן יעיל עיניות אופטיות במצלמות דיגיטליות. אנו מאמינים כי הדור החדש אותו פיתחה אפסון ישנה מצב זה. כך לדוגמא בדור הקודם של העיניות היה עיכוב בין התמונה הנקלטת בחיישן לזו המוצגת בעינית כתוצאה מהצורך לעבד את התמונה – בדור החדש אותו פיתחנו צמצמנו את העיכוב הזה בצורה משמעותית ואנו עובדים כיום על צמצום נוסף. איננו יכולים להעיד על טכנולוגיית העיניות הדיגיטליות של יצרנים אחרים אך אנו מאמינים כי הטכנולוגיה אותה פיתחנו מצליחה לספק זמן תגובה מהיר, רזולוציה גבוהה ונאמנות צבע המתאימה לשוק הצילום המקצועי.

ש: האם לאפסון מה להוסיף לגבי תוכניותיה בתחום הצילום ב-2011?

ת: אפסון טרם הכריזה על תוכניותיה באופן רשמי אבל כשנחליט לעשות זאת נדאג לעדכן אתכם ואת הקהל הישראלי.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לניוזלטר השבועי של MegaPixel ולעמוד הפייסבוק שלנו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *