ראשי חדשות סיכום אוקטובר 2009 בצילום הדיגיטלי

סיכום אוקטובר 2009 בצילום הדיגיטלי

0
0

חודש אוקטובר הביא עימו מספר מוצרים חדשים וחדשות מתחום הצילום הדיגיטלי. ההכרזות הבולטות ביותר של החודש היו אלו של ניקון עם השקת ה-D3S וקנון עם ה-EOS-1D Mark IV.

שני דגמי המצלמות החדשים הביאו לראשונה רגישות (ISO) חסרת תקדים של 102,400 – קפיצה אדירה לעומת הדגמים הקודמים (לפחות ככל שהדבר נוגע לנתונים יבשים ובטרם פורסמו מבחני ביצועים בלתי תלויים). ההחלטה של קנון לשמר את חיישן ה- APS-H(חיישן בגודל זהה לזה שב- EOS-1D Mark III) נתפסה על ידי רבים כתמוהה כאשר מציבים את המצלמה אל מול חיישן ה-Full Frame של ה-D3S המתומחרת באופן דומה.

מצלמה חדשה נוספת שהוכרזה החודש היא ה-DP1S של חברת סיגמא המהווה שדרוג (מינורי למדי) לדגם ה-DP1 אשר שוחרר באמצע השנה שעברה. כמו כן סיקרנו מספר מצלמות חדשות אשר נחשפו באופן חלקי מוקדם יותר השנה אך רק החודש נחשפו באופן מלא, בניהן ה- E-600 של אולימפוס (דגם מוזל ומעט בסיסי יותר מה-E620) אשר החלה להימכר במספר מדינות אירופיות במהלך אוקטובר וכן שתי מצלמות לא רפלקסיות: ה-WB5000 – האולטרה זום החדשה מבית סמסונג וה-Optio E85 הקומפקטית הזעירה של פנטקס המיועדת אף היא לשוק האירופי.

מלבד מצלמות ראינו החודש גם השקה של עדשה חדשה לחלוטין מבית ניקון. ה-AF-S DX Micro NIKKOR 85mm f/3.5G ED VR היא עדשת המאקרו (מיקרו בלשון ניקון) הראשונה של החברה אשר מותאמת במיוחד עבור מצלמות עם חיישני DX והיא קטנה וקלה משמעותית מעדשת המאקרו (105 מ”מ) הנוכחית של החברה וגם זולה ממנה בכמחצית (אם כי היא בעלת צמצם f3.5 לעומת צמצם f2.8 ואיננה כוללת ציפוי ננו-קריסטלי למניעת החזרים).

חודש אוקטובר הביא לא רק הכרזות מוצרים אלא גם הרבה כבוד לתחום הצילום הדיגיטלי עם זכייתם של וויליארד בוייל וג’ורג’ סמית’ ממעבדות חברת בל בפרס נובל לפיזיקה לשנת 2009 על פיתוח חיישן ה-CCD בשנת 1969. בנימה קלילה מעט יותר נתבשרנו החודש גם כי טכנולוגיה חדשה עשויה בקרוב לפגוע בפרנסתם של צלמי הפפראצ’י לאחר שהמיליארדר הרוסי רומן אברמוביץ (בעליה של קבוצת הכדורגל הבריטית צ’לסי) השיק לאחרונה יאכטה חדשה בעלות של 1.2 מיליארד דולר הכוללת בין השאר גם מערכת למניעת צילום באמצעות לייזר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *