ראשי חדשות הדפסה הולוגרפית

הדפסה הולוגרפית

2
0

בשנה האחרונה התחזקה מגמת הצילום בתלת מימד כאשר חברות דוגמת סוני, פנסוניק ופוג’יפילם משחררות מצלמות סטילס בעלות יכולת צילום תלת מימדית. מגמה זו הצפויה להתרחב בשנים הקרובות, מחייבת אמצעי הצגה יעילים לתוכן התלת מימדי. בעוד שמסכי תלת מימד הם האופציה המועדפת על הרוב המוחלט של המשתמשים כיום אפשר שכבר בעוד זמן לא רב תאפשר טכנולוגיה אותה פיתחה חברה אמריקנית להדפיס תמונות תלת מימדיות הולוגרפיות באיכות גבוהה אשר יאפשרו צפייה ללא צורך במשקפיים.

לפני כשנתיים החלו להופיע בשוק מצלמות רפלקס הכוללות אפשרות הקלטת סרטוני וידאו ברזולוציה גבוהה. באותו הזמן תהו רבים האם לא מדובר בגימיק חולף אשר יעלם עם הופעת הדבר הגדול הבא. שנתיים מאוחר יותר ברור גם לאלו אשר אינם חסידי צילום הוידאו כי וידאו רפלקסי אינו צפוי להיעלם בקרוב.  עם התבססות הוידאו הרפלקסי מתחיל מהלך דומה עם טכנולוגיה אחרת – תלת מימד.

עד כה פנסוניק היא מובילת המגמה בתחום הרפלקס עם עדשת התלת מימד אותה שיחררה לשוק בתערוכת פוטוקינה. סוני מראה אף היא סימני התעניינות ואיפשרה באחד מעדכוני הקושחה האחרונים לצלם תמונות פנוראמה תלת מימדיות באמצעות סדרת ה-NEX ודגמי ה-A33/A55 החדשים. משיחות אותן קיימנו עם החברות בתקופה האחרונה נראה כי חברות נוספות מתכננות להיכנס לתחום בעתיד הלא רחוק וההיצע ב-2011 בהחלט צפוי להתרחב.

צילום תלת מימד הוא דבר אחד, הצגתו לצופים היא עניין אחר לחלוטין. מסכי תלת מימד הופכים פופולאריים למדי בשנה האחרונה וגם בישראל יותר ויותר מסכים דקים תומכים בהצגת תמונות וסרטונים תלת מימדיים. אלא שהמוצרים הקיימים בשוק כיום מחייבים שימוש במשקפיים ויש להם מגבלות מסוימות בכל הקשור לזוויות הצפייה.

במקביל להתפתחויות אלו פועלת לה מזה מספר שנים חברה אמריקנית הכוללת מפתחים יוצאי MIT ומבססת את מעמדה כאחת המובילות העולמיות בפיתוח וייצור טכנולוגיות הצגה תלת מימדיות הולוגרפיות. Zebraimaging הפועלת מאוסטין טקסס רשמה עד כה עשרות פטנטים לזכותה ופועלת בשיתוף זרוע הפיתוח של הפנטגון (DARPA) בכדי ליצור הולוגרמות תלת מימדיות ריאליסטיות במיוחד אשר צפייה בהן איננה דורשת משקפיים או כל אמצעי חיצוני אחר.

בסרטון הבא אשר צולם בתערוכה בשנת 2009 מסביר אחד מעובדי החברה על הטכנולוגיה:

כפי שניתן לראות התמונה המוצגת מבוססת על מידע מתוכנת CAD אך לא אמורה להיות מניעה עקרונית ליצור הולוגרמה המבוססת על מספר תמונות סטילס מזוויות שונות של אותו אובייקט.

הדגמה נוספת ומרשימה במיוחד של עיר (ככל הנראה צילום אוירי/צילום לווין):

Zebraimaging מציעה ללקוחותיה (בניהם נמנים הצבא האמריקני, חברות תשתית, מהנדסים, קבלנים ועוד) מספר גדלים של הדפסים הולוגרפיים. כך לדוגמא הדפס צבעוני בגודל 30 על 45 ס”מ עולה 1500 דולר בעוד שהדפס הולוגרפי גדול בן 60 על 90 ס”מ צפוי לעלות 3500 דולר.

אם חשבתם שהטכנולוגיה הנוכחית של Zebraimaging מרשימה בימים אלו עובדת החברה על הדור הבא אשר יאפשר להציג גם תנועה (אין בשלב זה מידע נוסף בנושא).

בשבועות הקרובים אנו צפויים לפרסם מאמר נרחב אשר יעסוק בהרחבה בהולוגרפיה וצילום.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    natalieschor

    23/12/2010 ב 3:43 PM

    לחלוטין הייתי רוצה תערוכה שתציג את הצילומים שלי כך!

    השב

  2. Avatar

    אחד שיכפת לו

    04/01/2011 ב 10:27 PM

    לפי דעתי זה לא ממש תלת מימד כי צריך להיסתכל רק מלמעלה אם אור ישיר אחרת הכול נהייה חשוך ואין תמונה וגם שמסתקלים מהצד ואין אור ישיר כמו בצלום לא רואים כלום חשוך אין תמונה אין תמונה זה מזכיר לי את הדור הראשון של LCD שהיו בעיות בזוית הצפייה הצרה שהיתה

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *