ראשי חדשות “דו”ח מיוחד” – עתיד ניהול התמונות כבר כאן

“דו”ח מיוחד” – עתיד ניהול התמונות כבר כאן

0
0

מדענים מ-MIT הצליחו לפתח מערכת העושה שימוש בתנועות ידיים בלבד בכדי לנהל תמונות על מחשב וזאת ללא צורך לגעת באמצעי שליטה כלשהו.

כל מי שראה את סרטו של סטיבן שפילברג “דו”ח מיוחד” (Minority Report) זוכר בוודאי כיצד מתפעל טום קרוז מחשב עתידני באמצעות תזוזות ידיו בלבד. בעשור האחרון התפתחו טכנולוגיות מתקדמות עבור מסכי מגע (ומכשירים דוגמת האייפון והאייפד הפכו נפוצים) אך טכנולוגיה המאפשרת תפעול מחשב ללא מגע פיזי באמצעי שליטה (מקלדת, עכבר או מסך) נותרה מחוץ להישג יד (תרתי משמע).

קרוז ב”דוח מיוחד” (קרדיט: Twentieth Century Fox)

minority report 2

ביוני 2009 הכריזה חברת מיקרוסופט על “פרויקט Natal”, שם קוד למערכת חיישנים אשר נועדה להתחבר לקונסולת המשחקים של החברה (Xbox 360), לקרוא את תנועותיו של המשתמש הניצב מולה ולתרגם את המידע לאינפורמציה שימושית עבור משחקי מחשב (המשתמש קופץ, מתכופף, בועט וכו’). שנה מאוחר יותר הגיע הפרויקט השאפתני (המבוסס אגב על טכנולוגיה של חברת primesense הישראלית) לבשלות, ובנובמבר השנה יצא לשוק תחת השם Kinect (מחירו בארה”ב כ-150 דולר נכון לזמן כתיבת שורות אלו).

כיצד אם כן קשור אותו אביזר שליטה למשחקים לשוק הצילום תשאלו? את הקישור עשו לאחרונה חוקרים מהמכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס (MIT) אשר נעזרו ב-Kinect ובערכת פיתוח למוצר אותה שיחררה חברת מיקרוסופט בכדי ליצור אמצעי שליטה חדש במחשב באמצעותו ניתן, בין השאר, גם לבצע מניפולציות בתמונות.

בסרטון הבא ניתן לראות הדגמה בסיסית למדי של היכולת בכל הקשור למשחק עם תמונות:

כפי שניתן לראות בסרטון מוצגות שורה של יכולות לשליטה בתמונות בניהן בחירת תמונה מרצף, הגדלה, סיבוב, העברה הלאה (בדומה להעברה לתיקיה) וארגון מספר תמונות זו לצד זו. חשוב להבין כי מדובר בטכנולוגיה העושה את צעדיה הראשונים (המוצרים הראשונים נמצאים כחודש על המדפים) ויעבור עוד זמן עד שנזכה לראות ממשקים כאלו פועלים באופן יעיל על מחשבים (מיקרוסופט שוקלת לשחרר גרסת של Kinect ביחד עם מערכת ההפעלה הבאה שלה – Windows 8 – בעוד כשנה לערך).

אנו בהחלט יכולים לראות יתרונות לשימוש בידיים לצורך ביצוע מטלות מסויימות הקשורות לעיבוד תמונה ויותר מכך לניהול כמות גדולה של תמונות אם המערכת תפעל באופן מדוייק ואינטואיטיבי מספיק. יחד עם זאת אחת הבעיות עם סוג ממשק שכזה קשורה להתעייפות. החזקת הידיים זמן רב באויר כרוכה במאמץ (זאת ניגוד למקלדת ועכבר המאפשרים למשתמש להניח את ידיו על השולחן בזמן השימוש). מפתחים אשר ירצו לפתח תוכנות התומכות בצורה רצינית בטכנולוגיית ה-Kinect בכדי לאפשר ניהול תמונות יצטרכו למצוא לכך פתרונות הולמים. כך או כך, עוד פיסת מדע בדיוני הפכה כנראה למציאות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *