ראשי חדשות microEVF – סופר עינית לוידאו רפלקסי

microEVF – סופר עינית לוידאו רפלקסי

7
0

חברת Redrockmicro מטקסס המפתחת פתרונות שונים עבור צלמי וידאו ווידאו רפלקסי הציגה לאחרונה עינית דיגיטלית ברזולוציה גבוהה במיוחד עבור צלמים המעוניינים להסריט קטעי וידאו באמצעות מצלמות רפלקס תוך שימוש בעינית גדולה וברורה יותר מזו המצויה במצלמה עצמה.

בשנתיים האחרונות צמח עולם הוידאו הרפלקסי והתפתח הרחק מעבר לחלומותיהם של מפתחיו. בראיון אותו קיימנו עם חברת קנון בתערוכת פוטוקינה למשל סופר לנו כי הוידאו ב-5D MKII פותח בכדי שעיתונאים יוכלו להקליט קטעי וידאו קצרים. אפילו בקנון לא האמינו כאשר יכולת זו זכתה לתגובות כה נרחבות ונעשה בה שימוש בפרסומות ואפילו בפרקים של סדרות טלויזיה. אלא שכפי שנוכחנו גם אנו לאחר הקלטה של עשרות שעות של חומר גלם בוידאו במהלך התערוכה, הדור הנוכחי של המצלמות אינו חף ממגבלות.

אחת המגבלות קשורות למסך/עינית של מצלמות הרפלקס. בעוד שמצלמות וידאו מקצועיות כוללות בדרך כלל עיניות גדולות, מצלמות רפלקס מוגבלות למדי מבחינה זו. לצורך כך פיתחו מספר חברות פיתרונות שונים בניהם מתאמים מיוחדים המתלבשים על מסך המצלמה ויוצרים עינית מלאכותית. חברות אחרות הציעו פתרונות המאפשרים שימוש במסך חיצוני. חברת Redrockmicro לה שורה של מוצרים מעניינים לצלמי וידאו ווידאו רפלקסי בניהם מכתופים וידיות אחיזה, וכן מערכת שלט ייחודית מבוססת iPhone/iPod Touch (עוד על כך בידיעה נפרדת בקרוב) הכריזה לאחרונה על עינית דיגיטלית חדשנית המכונה microEVF.

ה-microEVF הינה עינית דיגיטלית ברזולוציה גבוהה (1.4 מליון פיקסלים) בעלת הארת LED אחורית המתחברת למצלמות רפלקס דוגמת ה-5D MKII באמצעות חיבור ה-HDMI. העינית כוללת דיאופטר מובנה (לצורך מיקוד לבעלי משקפיים), כיסוי גומי גדול להצמדה נוחה לעין, סוללה פנימית המספיקה ל-10 שעות עבודה וכל זאת במשקל כולל של 170 גרם. אחד היתרונות של העינית על פני התקנים ההופכים את מסך המצלמה לעינית קשור בגמישות של מיקום העינית והזווית בו היא ניצבת. כמו כן היא מאפשרת עבודה לצלם ובמאי בו זמנית.

ה-microEVF על מצלמה עם מכתוף – מבט מהצד:

microEVF 41

ה-microEVF על מצלמה עם מכתוף – מבט מאחורה:

microEVF 1

ה-microEVF לבד, מבט מאחורה:

microEVF 3

ניתן לצפות בסרטון וידאו בו נחשפת העינית לראשונה (כפי שניתן לראות בסוף הסרטון הכרזת תג המחיר למוצר גרמה לאחד הצלמים לקפוץ ממקומו):


מחירה של העינית צפוי לעמוד בארה”ב על כ-600 דולרים. פרטים נוספים ניתן למצוא באתר החברה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

7 תגובות

  1. Avatar

    צבי דגן

    14/11/2010 ב 6:06 PM

    אהבתי.
    מתי רואים אותו בארץ?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    14/11/2010 ב 6:13 PM

    לא ברור. אנו עובדים מול מספר חנויות ויבואנים אם מישהו מהם הרים/ירים את הכפפה הוא מוזמן לפנות אלינו.

    השב

  3. Avatar

    ינון

    14/11/2010 ב 9:24 PM

    נחמד אבל עם כל זה למה לא לקנות מצלמת וידאו וזהו

    בכלל מה העינין זה שברפלקס יש וידאו?!

    נכון וידאו פשוט תמיד נחמד לצלם במשפחה וכל מיני רגעים קטנים

    יש עדשה לרפלקס כמו בוידאו שלא צריך הרבה עדשות?
    אני הדבלבלתי כבר תחליטו מזה…

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    14/11/2010 ב 9:37 PM

    מהפכת הוידאו הרפלקסי היא עניין חדש. מבחינות רבות היא עודנה בחיתוליה אבל עושה לא מעט רעש. האם וידאו רפלקסי במצבו הנוכחי הוא תחליף מלא למצלמות וידאו מקצועיות – לראייתנו לא ממש. האם הוא יכול להחליף מצלמות וידאו קומפקטיות? בחלק מן המשימות כן ובחלק לא (נוחות פעולה, זמן צילום וכו’).

    בכל הקשור לעדשות – במצלמות וידאו מקצועיות ניתן להחליף עדשות בדיוק כמו ברפלקס – ההבדל היחיד אולי הוא שברפלקס מבחר העדשות גדול יותר – אם כי ישנן מגבלות אחרות.

    אם מטרתך היא לצלם את הילדים סביר שמצלמת וידאו פשוטה תספיק ותהיה זולה ונוחה יותר לשימוש ממצלמת רפלקס. אם בכל מקרה יש לך מצלמת רפלקס מן הדור החדש אתה יכול לנסות להשתמש בה ולחסוך רכישה של מצלמת וידאו נוספת.

    אנו חיים בזמנים בהם יש לא מעט בחירה – צריך להתרגל.

    השב

  5. Avatar

    ינון

    14/11/2010 ב 10:08 PM

    תודה רבה על ההסבר עכשיו אני קצת יותר בעינינים

    למה באמת עם עדשה של וידאו אי אפשר לצלם תמונה ואולי לחסוך בעדשות המרובות
    הרי גם בוידאו יש צילומי מאקרו ועומק שדה וכו’…

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    14/11/2010 ב 10:56 PM

    בעיקרון במצלמות וידאו בדומה לסטילס ישנן 2 סוגי מצלמות – מצלמות בעלות עדשה קבועה ומצלמות בעלות עדשות מתחלפות – אלו בעלות עדשות קבועות לרוב זולות יותר.

    למה כוונתך ב”עדשה לוידאו”?

    השב

  7. Avatar

    wainberg.k88

    03/12/2010 ב 3:40 PM

    🙂

    השב

להגיב על ינון לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *