ראשי חדשות מצלמפון חדש של LG – סוף סוף חיישן אמיתי

מצלמפון חדש של LG – סוף סוף חיישן אמיתי

2
0

באופן לא מפתיע נראה כי שוק המצלמפונים (מכשירים סלולאריים המשלבים מצלמות מתקדמות) תופס לאחרונה תאוצה. אחרי המצלמפון של פנסוניק מסדרת Lumix מגיעה התשובה של חברת LG בדמות ה-L-03C מכשיר סלולארי בעל חיישן CCD ברזולוציה של  12 מגה פיקסל ועדשת פנטקס בעלת זום אופטי 3X.

ה-L-03C אינו המצלמפון הראשון בעל זום אופטי מובנה – יריבתה הגדולה שך LG – חברת סמסונג עשתה זאת כבר לפני כשנה עם ה-SCH-W880 אבל עד כה היה היצע המכשירים בעלי זום אופטי מצומצם מאד – אפילו ביפן לשם מיועד המכשיר החדש (המכשיר יימכר ברשת nttdocomo) עדיין מדובר במוצרים נדירים.

ל-L-03C עדשת פנטקס בעלת אורך מוקד אקוויולנטי ב-35 מ”מ ל-35-105 מ”מ, צמצם משתנה הנע בין f/3.6-5.5 ואחת מנקודות העניין המרכזיות שלה הוא החיישן בטכנולוגיית CCD בן 12 מגה פיקסל בגודל “1/2.3 – חיישן סטנדרטי עבור מצלמות קופטיות וגדול משמעותית מהחיישנים הזעירים המשמשים במכשירים סלולאריים. אם נשווה בין החיישן ב-L-03C לבין זה המותקן למשל במכשיר האייפון 4 הפופולארי (אשר אינו ידוע באיכות צילום הסטילס שלו) נגלה כי לחיישן ה-“1/4 של האייפון אלכסון של 4 מ”מ בעוד שלחיישן ה-“1/2.3 של ה-LG אלכסון של 7.7 מ”מ – כמעט פי 2!

אנו ניסינו לברר כמעט בכל הראיונות אותם קיימנו בתעורכת פוטוקינה 2010 מה חושבות חברות הצילום על עתידן של המצלמות הקומפקטיות לאור ההתקדמות בתחום הצילום הסלולארי – התשובה הברורה של כולן הייתה כי גם בשנים הקרובות נמשיך לראות מצלמות קומפקטיות וזאת לצד מכשירים סלולאריים בעלי יכולות צילום כאלו ואחרות. נשאלת כמובן השאלה מה יקרה כשאחת החברות תצליח לדחוס חיישן (ואופטיקה) גדולים באמת אל תוך מכשיר סלולארי. אנחנו כמובן נמשיך לעקוב.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    עמוס דור

    09/11/2010 ב 12:11 AM

    מחיר?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    09/11/2010 ב 1:00 AM

    אני חושב שתאלץ לברר עם ירדן – מדובר במוצר לשוק היפני.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *