ראשי חדשות פוטוקינה 2010: סרטונים – Minox: מצלמה למרגלים מתחילים

פוטוקינה 2010: סרטונים – Minox: מצלמה למרגלים מתחילים

0
0

אחד הביתנים המהנים ביותר בהם ביקרנו בתערוכת פוטוקינה היה זה של חברת המצלמות הזעירות Minox. החברה אמנם לא הציגה חידושים גדולים בתערוכה אבל לכל מי שאינו מכיר את ליין המצלמות המיניאטוריות זאת היא בהחלט הזדמנות טובה.

חברת Minox הגרמנית מייצרת מצלמות משנות השלושים של המאה ה-20. הרעיון העומד בבסיס מוצרי החברה היה תמיד לייצר ולמכור מצלמות הפועלות באופן מלא, מעוצבות היטב בגודל זעיר במיוחד (הדגמים הנוכחיים של החברה גדולים מעט יותר מכרטיס אשראי, אם כי עבים יותר כמובן).

מצלמות Minox התפרסמו לאורך השנים כמצלמות ריגול וזאת בשל האפשרות להסתיר אותן בקלות בכיס מעיל או תיק זעיר. לא ברור כמה שימושיות היו המצלמות עבור מרגלים אמיתיים בתקופת המלחמה הקרה (ואפשר להניח ששרותי הביון במערב ובמזרח פיתחו מצלמות זעירות משלהן) אבל לפחות מרגל אחד מפורסם עשה בהן שימוש – הלא הוא ג’יימס בונד. בסרט הקולנוע “בשירות הוד מלכותה” אשר יצא לאקרנים בשנת 1967 נראה בונד (השחקן האוסטרלי גורג’ לזנבי בהופעתו היחידה כמרגל הבריטי) עושה שימוש במצלמת Minox B 8×11 לצורך צילום מפות.

לנו הזדמן להתנסות בתערוכה בשימוש במצלמה ולבעלי ידיים קטנות הדבר בהחלט אפשרי אם כי לא נוח במיוחד. קשה לומר כי התרשמנו מאיכות התמונה או איכות הבניה בתנאי התערוכה אבל בהחלט ניתן להבין מדוע אספנים עשירים מוצאים עניין במצלמות הזעירות גם כיום.

למרות שבסרטון הקצר אותו צילמנו בתערוכה סירב, למרבה המבוכה, הפלאש המחובר למצלמת ה-Minox לפעול, אנו יכולים להעיד כי בהתנסות נפרדת הוא הופעל בהצלחה.

הצפייה בסרטון מומלצת ברזולוציה גבוהה (720p):

ניתן לצפות בכל הסרטונים והראיונות אותם הקלטנו בתערוכת פוטוקינה 2010 בערוץ המיועד לכך באתר. בימים הקרובים צפוי פרסום ראיונות וסרטונים נוספים עם חברות שונות בניהן, פנסוניק, סיגמא, טמרון ומבחר הפתעות.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *