ראשי חדשות הכרזות מוצרים פנסוניק GF2 – רפלקסית קומפקטית עם מסך מגע

פנסוניק GF2 – רפלקסית קומפקטית עם מסך מגע

2
0

חברת פנסוניק הכריזה מוקדם יותר על דגם ה-Lumix DMC-GF2 אשר צפוי להמשיך את דרכו של דגם ה-GF1 הקודם של החברה אשר שוחרר ב-2009. בין החידושים אותם מביא עימו הדגם החדש, מסך מגע, יכולת צילום וידאו ברזולוציה גבוהה מלאה, מידות ומשקל נמוכים יותר, תמיכה מובנית בתלת מימד, רגישות גבוהה יותר ושיפורים נוספים.

לפני מעט יותר מחודש הכריזה פנסוניק על ה-GH2 – הדגם הגדול (יחסית) והמתקדם של החברה המיועד לצילום סטילס ווידאו מתקדם. ה-GH2 כללה בין השאר חיישן חדש (16 מגה פיקסל) והיו שציפו כי חיישן דומה ימצא את דרכו גם לליין ה-GF הקומפקטי יותר. פנסוניק בחרה שלא להשתמש בחיישן הקיים בדגם המתקדם ולמרות השמירה על רזולוציה זהה לדגם ה-GF1 (או 12.1 מגה פיקסל) החליפה (ככל הנראה) את החיישן עצמו לדגם שונה (אפשר ומקביל לזה המצוי בדגם ה-G2). שינויים ברורים יותר להם דאגה פנסוניק נוגעים להוספת מסך מגע ברזולוציה גבוהה, צמצום הגוף, החלפת המעבד בכדי לאפשר צילום וידאו באיכות FHD בקצב מהיר (יכולת אשר צלמי וידאו חובבים רבים עשויים למצוא מעניינת במיוחד בגוף כה זעיר) ושינויים כלליים באופן השליטה במצלמה כולל סילוק כפתורים וחוגות לטובת ממשק מגע.

את השינויים המרכזיים בין ה-GF2 לקודמתה ניתן לסכם כך:

  • מעבד תמונה חדש – Venus Engine FHD בדומה לזה הקיים ב-GH2 ומאפשר בין האשר יכולות צילום וידאו מתקדמות יותר ועיבוד תמונה משופר.
  • יכולת צילום וידאו משופרת ומקבילה לזו של ה-GH2 (קרי Full HD או 1920 על 1080 ב-60i בפורמט AVCHD – בשונה מפורמט ה-AVCHD Lite של הדגם הקודם).
  • מיקרופון סטיראו (ב-GF1 נכלל מיקרופון מונו בלבד).
  • רגישות (רשמית) גבוהה יותר – 6400 ISO- כפול מן הדגם הקודם.
  • מסך מגע 3 אינצ’ ברזולוציה גבוהה (460k פיקסלים). אפשרות לפוקוס באמצעות מגע במסך.
  • תמיכה בעדשת התלת מימד החדשה של פנסוניק.
  • צמצום כפתורי שליטה (עקב המעבר למסך מגע) ושינויים בתפריטים.
  • מימדים קטנים יותר (קטנה מספר מ”מ מה-GF1 אך עדיין גדולה יותר מה-5-NEX של סוני השומרת על כתר הרפלקסית הקטנה בשוק).
  • משקל נמוך יותר (כ-20 גרם פחות מה-GF1 או סביב 265 גרם ללא אביזרים נלווים).
  • מהירות צילום גבוהה במקצת – 3.2 פריימים לשנייה לעומת 3 בדגם הקודם.
  • תמיכה בפורמט כרטיסי הזיכרון SDXC.
  • סוללה חדשה, חלשה מעט יותר מהדגם הקודם (1010 מיליאמפר לעומת 1250 בדגם הקודם – הדבר בא לידי ביטוי בירידה בכמות התמונות הניתנות לצילום בין הטענות מ-380 ל-300 תמונות לערך).

GF2 של פנסוניק – מבט מלפנים:

GF2 front side1GF2 של פנסוניק – מבט עילי:

GF2 topGF2 של פנסוניק – מבט מאחור:

GF2 backGF2 של פנסוניק – פלאש פתוח:

GF2 flashGF2 של פנסוניק – עם עדשת תלת מימד:

GF2 3D

מה לא השתנה? הפלאש המובנה הזעיר (והחלש יחסית), והנקודה הקריטית ביותר אולי עבור רבים – היעדרה של עינית מובנית (גם ב-GF2 ניתן להוסיף עינית חיצונית כמובן אם כי החברה טרם הכריזה על עינית חיצונית ברזולוציה גבוהה כמו זו של אולימפוס לדוגמא).

משתמשים קיימים של דגם ה-GF1 לא ימצאו יש להניח סיבות רבות לשדרג אולם משתמשים חדשים בהחלט עשויים למצוא עניין בדגם החדש אשר צפוי להגיע לשוק (באופן רשמי בחו”ל בלבד) סביב ינואר 2011. מחירה של המצלמה באנגליה כחלק מקיט עם עדשת ה-14-42 צפוי לעמוד על כ-600 פאונד (קצת פחות מ-1000 דולרים).

המפרט המלא של ה-GF2 מצוי במערכת המפרטים של האתר.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

2 תגובות

  1. Avatar

    לא רפלקסית...

    05/11/2010 ב 6:43 PM

    רפלקס היא מערכת המראות המעבירה את התמונה שהעדשה רואה, ובסיסה מראה נעה (למעלה או הצידה), ולרוב פריזמה. זה התחיל עם האסלבלאד, והיום זו המערכת הנפוצה ביותר במצלמות 35 מ”מ ובמצלמות פורמט בינוני.
    בפנסוניק מזכירה יותר את הריינג’פיינדר. למרות שהיא חסרה את העינית עם מד הטווח המקושר לעדשה, כך גם מצלמות רבות מהמשפחה (ישנות יותר), ובמהות- העדשה אינה עדשת רטרופוקוס, ויכולה לשבת קרוב מאד לחיישן.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    05/11/2010 ב 6:55 PM

    ההגדרה הפורמאלית אמורה להיות מצלמה חסרת מראה. הבעיה היא שהביטוי הזה טרם תפס חזקה ובהיעדר כינוי אחר (EVIL?) ובכדי ליצור הפרדה ממצלמות קומפטיות אנו בוחרים לכנות כל מצלמה בעלת עדשה מתחלפת “מצלמת רפלקס” (גם אם יש בכך אי דיוק מסוים).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *