ראשי חדשות פוטוקינה 2010: סרטונים – רובוט הצילום האולטימטיבי

פוטוקינה 2010: סרטונים – רובוט הצילום האולטימטיבי

1
0

צילום מוצרים עבור קטלוגים מקוונים ובעיקר צילום תלת מימדי של מוצרים רבים הינו עיסוק מורכב הדורש לא מעט ידע ובעיקר השקעת זמן רבה. חברת Fotorobot מצ’כיה פיתחה מערכת רובוטית חכמה בה הזדמן לנו לצפות בפעולה בתערוכת פוטוקינה 2010.

חברת Fotorobot פיתחה פיתרון שלם עבור צלמים, משרדי פרסום וגופים נוספים המעוניינים לקצר ולייעל את עבודתם להכנת קטלוגים גדולים של מוצרי תלת מימד. החברה פיתחה מגוון רובוטי צילום ומשטחים מסתובבים בגדלים שונים המתאימים למוצרים מסוגים שונים (מנעלי ספורט ועד למכוניות ספורט). המערכת הרובוטית מופעלת על ידי קופסאות שליטה מיוחדות (אשר נושאת בעול החישובי) בעוד המפעיל האנושי שולט בצילום ובתוצריו באמצעות תוכנה מיוחדת אותה פיתחה החברה ומציגה את התמונות המצולמות מזוויות שונות (360 מעלות לצדדים ועד 90 מעלות במקרים מסוימים מלמעלה). התוצר המתקבל בסוף התהליך הוא אנימציית תלת מימד של המוצר בה ניתן לשלוט באמצעות העכבר.

אטרקציה ייחודית בביתן של Fotorobot היו דוגמניות בעלות איפור גוף אשר צולמו באמצעות הרובוט – רעיון מעניין אם כי ספק עד כמה שימושי עבור צלמי אופנה.

בצילום אחת הדוגמניות של החברה ממתינה לרובוט (צילום: עידו גנוט).

Fotorobot girl photokina 2010 big

החברה ערכה בעצמה סרטון תדמית להצגת הביתן והמוצרים בתערוכה:

בנוסף צילם צוות MegaPixel סרטון בביתן החברה בו מסבירה אחת המציגות על אחד הרובוטים הגדולים יותר של החברה (לצערנו בשל רעש סביבתי רב בביתן ובעיה טכנית הסאונד בסרטון חלש יחסית) הצפיה מומלצת ברזולוציה גבוהה (720p):

לאלו המעוניינים במחירים נאמר כי מדובר בחברה המייצרת מוצרים מקצועיים לקהל מצומצם ומכאן נגזרים גם מחיריה. מחירן של הערכות הבסיסיות מתחיל מכמה אלפי יורו והערכות הרובוטיות המתקדמות (כמו זו המוצגת בסרטון) מורכבות מחלקים רבים ומגיעות לעשרות אלפי יורו.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

תגובה אחת

  1. Avatar

    צבי דגן

    29/10/2010 ב 4:33 PM

    מדהים

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *