ראשי חדשות פוטוקינה 2010 – סרטונים: GPS לכל ניקון

פוטוקינה 2010 – סרטונים: GPS לכל ניקון

2
0

בין החברות בהן נתקלנו בעת ביקורנו בתערוכת פוטוקינה אשר הסתיימה בחודש שעבר היו גם במספר חברות זעירות להן מוצרים מקוריים. לאחר שבשבוע שעבר הצגנו את חברת Aputure הסינית, היום עימנו פיתרון ייחודי עבור מצלמות ניקון המאפשר הוספת מידע מיקומי (geotagging) לתמונות.

חברת foolography הוקמה על ידי Oliver Perialis, צעיר גרמני אשר גדל בטנזניה למד תיכנות בגרמניה ופיתח מוצר ייחודי עבור מצלמות ניקון המאפשר להן להוסיף לתמונות המצולמות מידע גיאוגרפי אודות המיקום בו צולמה התמונה (קו אורך, רוחב וגובה). לאחר הוספת המידע לקובץ ה-EXIF ניתן לצפות באמצעות מפה במיקומי התמונות אשר צולמו. באופן כזה צלמים היוצאים לטיול ברחבי העולם יכולים לשלוח לחבריהם מפה המראה היכן ביקרו וצילמו (אתרים דוגמת פליקר עושים זאת באופן אוטומטי עבור תמונות בעלות מידע מיקומי).

בתערוכת פוטוקינה זכינו לפגוש את אוליבר אשר הציג בפנינו את הדגם האחרון של המוצר אותו פיתח המיועד עבור דגמי ניקון החדשים ביותר (ובכללם ה-D7000 החדשה). דגמים דומים קיימים עבור ה-D90 וגם עבור הסדרות המתקדמות יותר (D300S/D700/D3S). המחירים נעים בין 125 יורו לדגמים הנמוכים ל-167 יורו לדגמים המתקדמים יותר של ניקון. חשוב לציין שההתקן אותו מוכרת foolography הינו משדר Bluetooth – בכדי לקבל אות GPS יש צורך במקלט GPS ייעודי. מקלטי GPS חיצוניים נמכרים כיום במחיר המתחיל מכ-200 ש”ח בארץ.

ראיון עם Oliver Perialis – מחברת foolography הצפייה מומלצת ברזולוצייה גבוהה (720p):

ניתן לצפות בראיונות נוספים אותם קיימנו במסגרת תערוכת פוטוקינה ובניהם ראיון עם: חברת קנון, ניקון, פנטקס, לייקה, קרל זייס ועוד בעמוד הראיונות של MegaPixel.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

2 תגובות

  1. Avatar

    אלי

    26/10/2010 ב 7:30 AM

    תיקון טעות: אין דבר כזה “משדר GPS” אלא “מקלט GPS”.
    (מערכת הGPS היא מערכת לווינים המשדרים לכדור הארץ, ופה יש מקלטים הקולטים את האותות מכמה לווינים המוקמים במקומות שונים וידועים בחללץ ע”י מיקום המקלט יחסית למיקום הלווינים נקבע המיקום הגיאוראפי).

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    26/10/2010 ב 9:29 AM

    אלי. תודה על התיקון. הכוונה במונח “משדר” הייתה כי הוא משדר BT משום שמדובר ביחידה חיצונית אשר צריכה לתקשר עם יחידת הבסיס שעל המצלמה. אבל בעיקרון הצדק איתך המונח הנכון הוא אכן מקלט GPS.

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *