ראשי חדשות מה צפוי ב-15 לחודש מניקון?

מה צפוי ב-15 לחודש מניקון?

0
0

שמועות עקשניות מדברות לאחרונה על כך כי עד סוף השבוע הקרוב צפויה חברת ניקון להכריז על מספר מוצרים חדשים ובראשם גרסה מעודכנת לספינת הדגל של החברה שתקרא D3S.

כפי שכבר ציינו בעבר שמועות הם לחם חוקה של עיתונאות הצילום הדיגיטלי מזה זמן ובתקופה האחרונה הוכרזו שורה של מצלמות ועדשות אשר דבר קיומן הודלף לרשת ימים ולעיתים אף שבועות מראש. במקרה הנוכחי נראה כי יש תמימות דעים בין לא מעט אתרים העוסקים בנושא בדבר ההכרזה הצפויה בימים הקרובים מטעם חברת ניקון.

השמועה המבוססת ביותר ככל הנראה מדברת על הכרזה קרבה של דגם מעודכן לניקון D3 אשר תזכה לכינוי D3S. התכונות החדשות אשר צפויות לכאורה להגיע בדגם החדש הן:

  • ISO 200-12800
  • רמת איזו חדשה וחסרת תקדים אשר תיקרא HI-3 ותאפשר רמת רגישות גבוהה במיוחד – 102,400 ISO .
  • חיישן 12 מגה פיקסל FX (פורמט מלא) בדומה לדגם ה-D3 אך “מעודכן”.
  • וידאו ברזולוציה גבוה – 1080p ב-24 פריימים לשנייה.
  • מצב “קרופ” (crop) חדש – 1.2x או 1.3x.
  • מהירות צילום מקסימאלית – 14 פריימים לשנייה (לא ב-FX ככל הנראה).

לעדכון ספינת הדגל של ניקון (אם אכן יצא לפועל) מספר יתרונות מבחינת החברה. ראשית הוא יאפשר לחברה לרענן את ה-D3 אשר למעלה משנתיים עברו מאז יציאתה לשוק. התוספות המדוברות לא צפויות לשנות הרבה מבחינת מרבית המשתמשים הפוטנציאליים של המצלמה אך לפחות באופן עקרוני הוא יאפשר לניקון להוציא דגם חדש במחיר גבוה במעט ממחיר השוק הנוכחי של ה-D3 אשר יש להניח כי תעלם מן השוק כתוצאה מהמהלך. לבסוף הדבר מאפשר לניקון מרווח נשימה נוסף עד להשקת הדור הבא (ה-“D4”) אשר החברה איננה מעוניינת לחשוף ככל הנראה בשלב זה.

מה עוד מבשרות השמועות צפוי להגיע בהשקה הקרובה? התשובה ההגיונית כנראה היא עדשות. עד כה בשנת 2009 הציגה ניקון 4 עדשות חדשות (ראה ציר זמן) וזאת לעומת 7 בשנה הקודמת לפיכך בהחלט אפשרי כי ניקון מתכננת שחרור עדשה או עדשות נוספות לפני תום השנה. השמועות הנוכחיות מדברות על אחת או יותר מהעדשות הבאות:

  • AF-S 24mm f/1.4.
  • AF-S 85mm עם צמצם f/1.4 (או בסבירות נמוכה יותר גרסת DX עם צמצם f/3.5 ומייצב).
  • AF-S 100-500mm f/4-5.6 IF-ED VR.
  • AF-S Nikkor 16-35mm f/4G ED VR.

אבל יש יאמרו שהדובדבן שבקצפת הוא האפשרות שחברת ניקון תשחרר מצלמה רפלקסית חסרת מראה (גרסת ניקון ל-GF1 של פנסוניק והאולימפוס PEN EP1 אך מבוססת חיישן DX בדומה למרבית דגמי הרפלקס הנוכחיים של החברה).

כפי שאנו נוהגים לגבי כל מידע שאינו מאומת ומאושר על ידי החברה כך ננהג גם במקרה הזה ונאמר כי בשלב זה יש לקחת את הנתונים שהובאו כאן בעירבון מוגבל ביותר. בכל מקרה ברור כי בימים הקרובים נקבל כנראה תשובות רשמיות מניקון.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב חדשות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *