ראשי חדשות הכרזות מוצרים פוטוקינה 2010: סרטונים – סמסונג NX100

פוטוקינה 2010: סרטונים – סמסונג NX100

0
0

במהלך תערוכת פוטוקינה 2010 אשר הסתיימה בסוף ספטמבר האחרון זכה צוות MegaPixel להתנסות קצרה עם רבות מן המצלמות החדשות אשר הוצגו בתערוכה. אחת מהן, אשר הוכרזה זמן קצר בלבד לפני התערוכה, הייתה ה-NX100 של חברת סמסונג – מצלמה רפלקסית קומפקטית חדשה אשר צפויה להגיע לישראל כבר בזמן הקרוב.

ה-NX100 היא אבולוציה מתבקשת לדגם ה-NX10 אשר הוכרז בראשית 2010 על ידי סמסונג. בעוד ה-NX10 מוצגת על ידי סמסונג כמצלמת חובבים מתקדמת (המקבילה במובנים רבים ל-G2/G10 של פנסוניק), ה-NX100 שמה דגש מרכזי על גדול ומשקל (ובמובנים רבים מקבילה לדגם ה-GF1 של פנסוניק ול-E-PL1 של אולימפוס).

קצת על המפרט של ה-NX100 – בדומה לאחותה הבכירה ה-NX10, גם לדגם החדש של סמסונג חיישן APS-C ברזולוציה של 14.6 מגה פיקסל (סמסונג וסוני בחרו ללכת בנתיב טכנולוגי העושה שימוש בחיישנים הזהים בגודלם למצלמות הרפלקס הקונבנציונאליות בעוד שפנסוניק ואולימפוס פיתחו את פורמט המיקרו 4/3 העושה שימוש בחיישנים קטנים יותר). למצלמה אין פלאש מובנה או עינית (בדומה ל-NEX5 של סוני אותה בדקנו לאחרונה) אך ניתן לחבר לה עינית ופלאש חיצוניים.

מן ההתנסות הקצרה שלנו המצלמה הרגישה מהירה למדי לשימוש ומסך ה-OLED בגודל 3 אינצ’ שלה (בדומה לזה של ה-NX10) נראה איכותי למדי (אם כי בדיקות מעמיקות יותר נדרשות בכדי להשוותו אל מול מסכי LCD מתקדמים). המצלמה מסוגלת לצלם סרטוני וידאו ברזולוציה גבוהה בדומה למרבית המצלמות החדשות (720p ב-30 פריימים לשנייה). מהירות הצילום הכללית בסטילס עומדת על 3 פריימים לשנייה.

התכונה המרכזית החדשה של המצלמה מכונה iFn – או iFunction. טכנולוגיה זו אשר לאחר עדכון הקושחה האחרון קיימת גם ב-NX10 קשורה בעדשות החדשות של החברה. סמסונג הכריזה על שתי עדשות ביחד עם ה-NX100: ה-EX-S2050NB (עדשת זום קצרה 20-50 מ”מ, צמצם f/3.5-5.6) ועדשת ה-EX-W20NB (עדשת פריים 20 מ”מ בעלת צמצם f/2.8). שתי עדשות אלו תומכות בטכנולוגיית ה-iFn וכוללות כפתור מיוחד על גוף העדשה אשר לחיצה עליו הופכת את טבעת הפוקוס לאמצעי שליטה בתכונות שונות של המצלמה כמו הרגישות, הצמצם ותכונות נוספות. מההתנסות הקצרה לא התרשמנו אך אפשר שאחרי התנסות ארוכה יותר נשנה את דעתנו.

הסרטון המציג את המצלמה בתערוכה – מומלץ לצפות ברזולוציה גבוהה (720p):

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות מוצרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *