ראשי מבזקים ניקון: עוזבת את סוני – עברה לייצר חיישנים בעצמה?

ניקון: עוזבת את סוני – עברה לייצר חיישנים בעצמה?

0
0

רק אתמול פרסמנו תקציר של מסיבת עיתונאים אותה ערכה חברת ניקון בדנמרק ובה אמר נציג החברה כי “הוא מאמין שחברה עושה שימוש בחיישן המיוצר על ידי חברת סוני”. גם האתר DPRVIEW העלה את האפשרות על פיה החיישן המשמש ב-D3100 הוא למעשה אותו חיישן המשמש ב-NEX-5 של סוני.

אלא שבבלוג של “גורו” הצילום של ניקון Thom Hogan (הידוע בזכות מדריכי ה-PDF שלו למצלמות שונות) הציג האחרון כמה עובדות העשויות לשפוך אור חדש על השאלה. לטענת הוגן לחיישן של ניקון מעט יותר פיקסלים ושטח קטן מעט יותר מהחיישן של סוני (וכן מהחיישנים הקודמים של ניקון עצמה המופיעים ב-D5000/D90/D300S). האלכסון של החיישן החדש מגיע ל-27.8 ס”מ בעוד האלכסון של החיישן הקודם גדול יותר ומגיע ל-28.4 ס”מ (הפרש של 2 אחוזים במעגל הכיסוי לטענת הוגן). למעשה לפי החישוב שערך ה-crop factor החדש של ניקון בהתבסס על החיישן החדש של ה-D3100 איננו עוד 1.52X אלא 1.55X.

בסופו של דבר כפי שמודה הוגן בעצמו – אלו הם רק מספרים ויש לבחון את ההבדלים בין החיישנים הישנים לחדשים (ובין ניקון לסוני) בשטח (אם כי חשוב לציין כי היו הבדלים גדולים גם בעבר בין איכות הפלט של ניקון לסוני גם כאשר החיישנים היו זהים לכאורה).

בידיעה שפורסמה בבלוג-sonyalpharumors בדיוק בעניין זה ואשר מזכירה אף היא את מאמרו של הוגן, נטען כי ממקורות רשמיים שונים עולה שניקון אכן עברה לפתח ובעיקר לייצר חיישנים בעצמה (יש להניח שמונח “בעצמה” בהקשר זה מכוון לייצור על ידי צד שלישי שאיננו סוני וזאת משום שלניקון אין מפעלי ייצור לחיישנים ככל הידוע). אנו נמשיך לבחון את הסוגיה ובתקווה לקבל תשובות ברורות מחברת ניקון כבר בעתיד הקרוב.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *