ראשי מבזקים מהרשת: סוני צפויה להשיק שתי מצלמות Full Frame לקראת סוף יוני 2020

מהרשת: סוני צפויה להשיק שתי מצלמות Full Frame לקראת סוף יוני 2020

0
1

לאחר שהשיקה את מצלמת הוולוגים שלה ה-ZV-1 בחודש שעבר סוני צפויה (על פי דיווחים ברשת) להשיק לא מצלמה אחת אלא שתי מצלמות FF בסוף החודש הנוכחי וגם עדשה מקצועית חדשה מסדרת ה-GM.

המצלמה הראשונה צפויה להיות מחליפתה של ה-A7S II. בשלב זה אין עדיין פרטים רבים ולא ברור למשל האם סוני מתכננת מחליפה ישירה מסדרת ה-S המתמקדת במהירות (למעשה בעלת רגישות גבוהה במיוחד) או שתבחר בכיוון אחר ותשיק מצלמה המתמקדת דווקא בוידאו (סוג של A7V) ותתמודד מול הפנסוניק S1H והקנון R5 הצפויה. מהמעט שאנו כן יודעים על המצלמה (בין השאר מראיונות עם נציגים של חברת סוני בשנה האחרונה) עולה כי בכל מקרה למצלמה יהיו יכולות וידאו מתקדמות (4K 60p וכנראה גם 4K 120p) אבל רזולוציות גבוהות יותר נותרו בסימן שאלה בשלב זה.

מה באשר למצלמה השנייה אותה תשיק סוני? כאן הכל פתוח והמידע שכן התפרסם הוא בעיקר בגדר ספקולציות. בין השאר עלו סוני A5 – מצלמת כניסה בעלת חיישן FF שתתמודד מול הקנון RP, מצלמה ייעודית לוידאו – בהנחה שה-A7 שתושק תישאר מסדרת ה-S או – אולי סביר יותר מכולם מצלמה מסדרת ה-RX1 עם עדשה קבועה וחיישן FF או אפילו סוג של ריינגפיינדר. לחילופין אולי מצלמה “מחוברת” – סוג של גרסה של סוני למצלמה בסגנון ה-ZX1 של צייס שטרם הושקה. אגב אם כבר השערות פרועות – מדוע לא מצלמת פורמט בינוני עם עדשה קבועה דוגמת ההאסלבלד X1D II 50C או ה-GFX 50S  של פוג’י? אחרי הכל סוני היא זאת שמייצרת את החיישנים למצלמות אלו.

מה שכנראה דווקא כן ידוע הוא איזה עדשה תשיק סוני יחד עם שתי המצלמות – כאן מדובר בסוני 12-24mm f/2.8 GM עדשה שצפויה להיות יקרה ולהתמודד עם הסיגמא 14-24mm f/2.8 DG DN Art הפנטסטית (קרב לא פשוט בהינתן המחיר הצפוי של הסוני).

מצלמות חדשות? רב הנסתר על הגלוי

E mount

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *