ראשי מבזקים סוני תשיק זוג עדשות 600 מ”מ (פריים וזום) בימים הקרובים

סוני תשיק זוג עדשות 600 מ”מ (פריים וזום) בימים הקרובים

0
0

על פי ידיעות המתפרסמות ברשת השבוע, ביום שני הקרוב תשיק סוני זוג עדשות טלפוטו חדשות – הראשונה תהיה עדשת זום ארוכה והשנייה עדשת פריים-טלפוטו מקצועית ארוכה.

במשך זמן רב סבל ליין עדשת ה-E של סוני ממחסור בעדשות ארוכות – למעשה גם כיום העדשות הארוכות ביותר של סוני מגיעות לאורך מוקד של 400 מ”מ בלבד (די גבולי עבור לא מעט שימושים בעיקר לצלמי ספורט/אקשן וטבע). סוני מעוניינת כנראה להתחרות בקנון וניקון גם בפלח השוק הזה ולכן בחרה להתמקד בהשקה הקרובה בשתי עדשות המתאימות גם לצלמים המקצועיים וגם לחובבים.

העדשה הראשונה (שתמונות שלה כבר הגיעו לרשת – מיד ניגע בכך) היא עדשת זום 200-600 מ”מ בעלת צמצם f/5.6-f/6.3 – עדשה זאת צפויה להימכר תמורת פחות מ-2000 דולרים ולהתמודד מול עדשות ה-150-600 מ”מ של סיגמא וטמרון ומול עדשת ה-200-500 מ”מ של ניקון (בפועל נצטרך לראות כיצד תוכל סוני להצדיק את המחיר הגבוה משמעותית מכל העדשות הללו עם צמצם לא מרשים במיוחד וגוף שכנראה לא יהיה קטן או קל במיוחד).

כאמור תמונות של עדשת ה-200-600mm FE G דלפו לרשת באופן ביאזרי למדי. מסתבר שאב טיפוס (לא מתפקד) של העדשה הוצע למכירה באתר המכירות הפומביות של יאהו ביפן (המכירה נסגרה והעמוד נסגר בינתיים). כך דלפו גם תמונות של העדשה לרשת. לא ברור האם מדובר בתעלול פרסומי של סוני או באבטיפוס שהגיע בדרך כלשהי לסוחר שהציע את העדשה למכירה. בכל מקרה אנו זכינו לתמונות של העדשה (ולפני שאתם שואלים הגריל הלבן בחלק העליון הוא המקום לגומיות – מדובר באבטיפוס לא גמור).

שתי תמונות של אב-הטיפוס של עדשת ה-200-600 מ”מ שתוכרז כנראה בשבוע הבא (קרדיט: sonyalpharumors)

העדשה השנייה צפויה להיות היקרה ביותר בליין של סוני. מדובר בעדשת 600 מ”מ f/4 מקצועית שתעלה כך על פי הדיווחים כ-14 אלף דולר או יותר (אם נכון, יקר אפילו בסטנדרטים של עדשות טלפוטו מקצועיות – הגרסה האחרונה של עדשת ה-600 מ”מ f/4 מבית קנון למשל, הנחשבת יקרה מאד, נמכרת תמורת 13 אלף דולר והניקון המקבילה תמורת כ-12,300 דולר – רק עדשת ה-800 מ”מ של ניקון יקרה יותר כשמדובר בעדשות סדרתיות הנמכרות כיום).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *