ראשי מבזקים ניקון Z6 ו-Z7 יוכרזו השבוע – כל מה שאתם צריכים לדעת

ניקון Z6 ו-Z7 יוכרזו השבוע – כל מה שאתם צריכים לדעת

0
0

השבוע החולף היה חלש במיוחד בתחום הצילום ודל בידיעות (נראה שגם היצרניות נמצאות בפגרת הקיץ) אבל השבוע הנוכחי צריך להיות היפוך גמור עם הכרזה גדולה צפויה של ניקון (וכנראה הכרזות נוספות של חברות אחרות דוגמת פנסוניק). ריכזנו עבורכם בידיעה הנוכחית את כל מה שאנו יודעים בשלב זה על סדרת המצלמות חסרות המראה החדשה של ניקון וליין העדשות הצפוי שלה – להלן הפרטים (בשלב זה עדיין לא רשמיים כמובן פרט לסרטונים של ניקון).

אז מה אנו יודעים על המצלמות והעדשות החדשות שניקון צפויה להשיק (כנראה ב-23 לחודש)? ראשית אנו יודעים ככל הנראה את השמות (והקיצור D אשר ליווה גם את קנון וגם את ניקון שהתאים ל-Digital עוזב אותנו כנראה ויוחלף ב-Z). בשלב הראשון נראה זוג מצלמות (שתיהן מצלמות Full Frame) ושלוש עדשות כאשר לניקון תוכנית מסודרת ארוכת טווח להשקה של שורה ארוכה של עדשות חדשות לפלטפורמה.

תמונה של אחת משתי המצלמות החדשות מתוך הסרטון הרשמי של ניקון – תוכרז עוד השבוע

Nikon mirrorless camera teaser 31הינה תזכורת של המפרט עם תוספות ועדכונים מהזמן האחרון (כאמור הכל לא רשמי בשלב זה):

  • שתי המצלמות שיוכרזו הן ה-Z6 (מצלמת 24 מגה פיקסל – סוג של מקבילה לסוני A7 III אך גדולה ממנה במעט) ומצלמת Z7 (מצלמת על מקבילה של ה-A7R III עם חיישן בן 45 מגה פיקסל – כנראה זהה או דומה לזה המותקן ב-D850), לשתי המצלמות גוף זהה (קטן מה-D850 אך גדול מסדרת ה-A7 של סוני עם גריפ מסיבי יותר) אבל מפרט פנימי שונה מאד.
  • בשתי המצלמות עינית דיגיטלית קבועה במרכז (3.6 מליון נקודות), ללא פלאש מעל.
  • למצלמות תושבת חדשה לגמרי – Z-mount שתהיה גדולה מאד (אולי בכדי להתאים גם בעתיד לחיישנים גדולים יותר מ-FF) והיא תימכר כאופציה גם עם מתאם ל-F-Mount עבור העדשות הקיימות של ניקון.
  • יחד עם המצלמות יגיעו בשלב ראשון שלוש עדשות – שתי עדשות פריים ועדשת זום שתשמש גם כעדשת הקיט של שתי המצלמות. העדשות על פי המידע הן – 24-70mm f/4, 50mm f/1.8 (עדשת הקיט) ועדשה רחבה מהירה – 24/28 או ככל הנראה בסבירות גבוהה יותר 35 מ”מ f/1.8. בהמשך השנה צפויה גם עדשה סופר מהירה – כנראה משהו כגון 58mm f/0.95 כשלניקון יש כוונה להחיות את סדרת ה-Noct המיתולוגית. באופן כללי ניקון מתכננת להתמקד בעדשות High-End עבור הליין חסר המראה (והמחירים כנראה גם הם בהתאם).
  • למצלמות ג’ויסטיק אחורי, חוגה עליונה כולל כפתור AUTO ירוק ו-8 כפתורים אחוריים (בנוסף לג’ויסטיק ול-D-pad הסטנדרטי).
  • למצלמות מסך מגע (בשלב זה עדיין לא ברור באופן סופי האם מדובר במסך מפרקי מלא או בר הטיה בלבד כמו בסוני).
  • מערכת פוקוס חדשה ומתקדמת בעלת מעל 400 נקודות כולל פוקוס רציף בוידאו שלא קיים במצלמות ניקון DSLR כיום.
  • יכולות צילום וידאו ב-4K (ככל הנראה 30p אם כי אין פרטים מדויקים בנושא בשלב זה).
  • כ-9 תמונות בשנייה (נתון זה אינו מדויק משום ששתי המצלמות יהיו בעלות מהירויות שונות וכנראה שניתן יהיה לרכוש גם בוסטר/גריפ כמקובל בחלק מהמצלמות המקצועיות של ניקון כיום).
  • זוג כרטיסי זיכרון – כפי הנראה XQD ו-CF Express (ישנה גם ידיעה המדברת על שני כרטיסי XQD – לטעמנו אופציה עדיפה בהחלט).
  • מייצב 5 צירים בגוף המצלמה – לראשונה במצלמת FF של ניקון.
  • המחירים צפויים להתחרות באלו של סוני – בין 3000-4000 דולר (לערך) כולל עדשת הקיט 24-70 מ”מ (ה-Z6 תהיה מן הסתם הזולה יותר).

ישנם עוד לא מעט נושאים פתוחים כמובן – מסך עליון (כן/לא?), סוג הסוללה, מגבלות המתאם עם עדשות קיימות ועוד ועוד. אנחנו נאלץ להמתין עוד כמה ימים בסבלנות בטרם נדע את כל אלו – וכמובן בסופו של דבר – מפרט על הנייר אולי נשמע נהדר אבל מבלי לנסות בפועל את המצלמות והעדשות קשה להתרשם ואנו כבר פועלים לקבל לידינו לפחות אחת מהמצלמות בהקדם האפשרי לאחר ההכרזה.

כמה טיזרים חדשים יותר שפרסמה ניקון בשבועות האחרונים עבור הסדרה החדשה והעדשות

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *