ראשי מבזקים קנון מתכננת עדשת 1000 מ”מ f/5.6 למשחקים האולימפיים ביפן?

קנון מתכננת עדשת 1000 מ”מ f/5.6 למשחקים האולימפיים ביפן?

0
0

חברת קנון רשמה לאחרונה פטנט על עדשת 1000 מ”מ בעלת צמצם f/5.6. על פי ידיעות המתפרסמות לאחרונה ברשת אפשר והחברה מתכננת להכריז על העדשה לקראת המשחקים האולימפיים הצפויים בטוקיו בראשית העשור הבא.

יש למה לחכות? על פי האתר היפני EGMI העוסק בפטנטים בתחום הצילום, קנון רשמה לאחרונה פטנט על העדשה (המודרנית) הארוכה ביותר בעלת פוקוס אוטומטי. עדשות 800 מ”מ קיימות כידוע כבר שנים רבות (הן בקנון והן אצל משתמשי ניקון) והן זוכות מידי פעם לחידוש ועדכון כפי שקרה אגב בשנים האחרונות כמה פעמים אצל שתי החברות.

בעבר החזיקו שתי היצרניות גם בעדשות ארוכות יותר – קנון עצמה ייצרה כזכור את עדשת ה-1200 מ”מ f/5.6 – מפלצת עצומה במשקל של למעלה מ-16 ק”ג שהגיעה לשוק אי שם באמצע שנות ה-80 של המאה הקודמת במספרים קטנים מאד ובמחיר אסטרונומי (שרק עלה מאז אגב).

הפעם רוצה אולי קנון להציג עדשה קטנה וקלה משמעותית (גם עם מעט קצרה יותר). עד כמה “קטנה” ו”קלה” תהיה העדשה החדשה אם וכאשר תגיע לשוק קשה לשער בשלב זה, אך לא נתפלא אם היא תשקול מחצית ופחות מן המפלצת שאתם רואים בסרטון הקצר למטה.

סרטון של B&H המציג את עדשת ה-1200 מ”מ של קנון (משומשת במצב טוב)

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *