ראשי מבזקים מה צפוי? סוני תקפיץ את הרזולוציה (שוב), פנסוניק תשיק מצלמת 8K וקנון ממתינה עוד קצת עם ה-5D MK IV

מה צפוי? סוני תקפיץ את הרזולוציה (שוב), פנסוניק תשיק מצלמת 8K וקנון ממתינה עוד קצת עם ה-5D MK IV

0
0

עולם הצילום היה שקט באופן יחסי בתקופה האחרונה אבל מתחת לפני השטח רוחשות לא מעט שמועות על המוצרים הצפויים לנו בהמשך השנה וחלקם מסקרנים למדי.

ידיעה ראשונית (מאד) עוסקת בדור החיישנים הבא של סוני והיא מעניינת בהחלט (אם כי כרגיל יש לקחת עם קורטוב של מלח משום שמדובר בשמועה ראשונית למדי). על פי הידעה שהתפרסמה מוקדם יותר היום באתר sonyalpharumors מדברת על חיישן Full Frame (עבור סדרת ה-A7 או ה-A9 העתידית) ברזולוציה חסרת תקדים, לגודל החיישן, של בין 70 ל-80 מגה פיקסל ועם מערכת ייצוב משופרת מובנית על החיישן. לא פחות מעניין בהקשר זה – העדשות החדשות מסדרת ה-GM היוקרתית של סוני אמורות לתמוך ברזולוציות אלו למרות שבאופן רשמי הן נבחנו עד לרזולוציה של כ-60 מגה פיקסל (רזוצלוציה שגם היא לא קיימת כיום באופן רשמי בליין של סוני). מתי אנו צפויים למצלמה החדשה עם הטכנולוגיה הזאת – לא ברור – אנו מהמרים שלא השנה (אם כי אולי נראה אבטיפוס בפוטוקינה במחצית השנייה של 2016.

פנסוניק מתכננת אף היא עתיד ברזולוציה גבוהה במיוחד – כפי הנראה החברה תחשוף סביב תערוכת פוטוקינה מצלמה בעלת תמיכה בצילום וידאו ברזולוציה של 8K (יותר מ-33 מגה פיקסל וכפול ממה שקיים בדור החיישנים הנוכחי של פנסוניק). בפועל אין וכנראה לא יהיה צורך בקרוב בצילום ברזולוציה כה גבוהה – מה גם שאין בנמצא ולא יהיו בשנים הקרובות בתפוצה רחבה מסכים התומכים ברזולוציה זו. יחד עם זאת נראה כי פנסוניק רוצה להוביל וכי ההכרזה תהיה על פיתוח ולא על מוצר (אותו נראה אולי מתישהו במהלך 2017). היתרון המרכזי שאנו יכולים לראות לצילום ברזולציה כה גבוהה הוא היכולת לנצל אותה לטובת ייצוב וידאו וקרופים באיכות גבוהה ל-4K (בהנחה שתמצאו מחשב כלשהו שיהיה מסוגל לבצע את העריכות הללו).

אפרופו פנסוניק – מפרט של ה-GX85 דלף לאחרונה לרשת עם חיישן 16 מגה פיקסל ללא פילטר AA ומערכת ייצוב על החיישן ועוד מספר שיפורים כולל צילום ב-4K. לאור נסיון העבר אפשר להניח שהמצלמה תגיע בקרוב מאד לשוק.

ה-GX85 – מערכת ייצוב ללא פילטר AA

panasonic_gx80_f001נסיים עם קנון – לא הרבה מידע יש לנו בשבילכם אודות ה-5D MK IV פרט לעובדה שהשם כנראה לא ישתנה (היו דיבורים בעבר על מעבר לשם 5D X) וכי המצלמה צפויה להיות מוכרזת מעט לפני תערוכת פוטוקינה (כנראה באוגוסט השנה). נמתין.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *