ראשי מבזקים סמסונג מפתחת סמרטפון עם עדשות מתחלפות (וגם תמונות ראשונות של הניקון D5 דלפו לרשת)

סמסונג מפתחת סמרטפון עם עדשות מתחלפות (וגם תמונות ראשונות של הניקון D5 דלפו לרשת)

0
0

פטנט אותה רשמה חברת סמסונג עשוי להעיד על כוונותיה העתידיות של החברה בתחום הצילום ואלו שונות מהכיוון הנוכחי של החברה עד כה.

כזכור בחודשים האחרונים ישנם דיווחים כי סמסונג עזבה את תחום הצילום ולמרות הכחשות מצד החברה (כולל הכחשה על רכישה של חטיבת הצילום שלה על ידי ניקון – אותה פרסמנו כאן לאחרונה)  ישנם גם מספר אישורים מצד נציגי החברה במדינות שונות בעולם (במיוחד באירופה) אשר הודו כי החברה איננה משווקת יותר מוצרי צילום.

אז מה כן מתכוונת סמסונג לעשות? על פי הדיווח הבא – החברה רשמה פטנט על מערכת עדשות מתחלפות עבור מכשירים סלולאריים. אין פרטים בשלב זה (ובכל מקרה פטנטים לא בהכרח הופכים למוצרים של ממש בהרבה מקרים) ובכל זאת לדעתנו מהלך כזה יהיה הרבה יותר “הגיוני” בראיה העסקית ובאסטרטגיה הכללית של סמסונג כיצרנית של מוצרים ניידים מאשר הישארות בתחום הצילום ונסיון (אפשר להניח עקר) להילחם בשחקניות המרכזיות בשוק שהולך בין כה וכה וקטן מאד בשנים האחרונות.

ואם מדברים על היצרניות הגדולות – תמונות ראשונות של ה-D5 של ניקון (לכאורה לפחות) פורסמו לאחרונה ברשת – המצלמה נראית מעט שונה מה-D4S (ישנם שינויים במיקום הכפתורים ובסימון האדום ליד כפתור הצילום).

המפרט של המצלמה כבר ידוע בחלקו וגם תאריך ההשקה – ינואר 2016 בתערוכת CES כבר ידוע (החברה הכריזה על פיתוח המצלמה אך לא מסרה פרטים לפני מספר שבועות).

תזכורת לגבי המפרט כפי שפרסמנו בעבר (לא רשמי כמובן):

  • חיישן – חיישן חדש בן 20.2 מגה פיקסל.
  • מעבד – דור חדש של מעבד (Expeed 5)
  • רגישות – ISO 102,400 – רגישות בסיס (!), הרחבה ככל הנראה עד כ-1 מליון ISO).
  • מערכת פוקוס – מערכת פוקוס חדשה בת 173 נקודות פוקוס.
  • קצב צילום – עד 15 פרימיים לשנייה.
  • וידאו – צילום ב-4K (כנראה 60p).
  • גוף – דומה ל-D4S (כפי שניתן לראות מספר הבדלים במיקומי כפתורים).
  • זמינות – ראשית 2016 (הכרזה מלאה סביב CES 2016 בינואר הקרוב).

ניקון D5 (מקור: nikonrumors)

Nikon-D5-DSLR-camera-leak-550x492

 

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *