ראשי מבזקים הסוני A7000 תגיע עם HDR על החיישן וטווח דינאמי מורחב?

הסוני A7000 תגיע עם HDR על החיישן וטווח דינאמי מורחב?

0
0

ידיעה מעניינת שהתפרסמה במהלך השבוע החולף ברשת מעלה את האפשרות כי בדגם ה-A7000 הצפוי של סוני (אשר יחליף את ה-A6000 הפופולארית) נזכה לראות חידוש מעניין שיאפשר הרחבה משמעותית של הטווח הדינאמי של המצלמה הרבה מעבר לרוב המצלמות הקיימות כיום בשוק.

האתר sonyalpharumors פרסם לאחרונה ידיעה אשר אין לה בנתיים אישור ממקורות נוספים אך יצרה דיון לא מעט עניין ברשת. על פי הידיעה סוני צפויה לשלב בדור הבא של של המצלמות מסדרת ה-E-mount חיישן בעל יכולות מעניינות במיוחד. בגדול הרעיון פשוט למדי – בצילום סטילס המצלמה לוכדת במהירות רבה שתי תמונות ברצף כל אחת בחשיפה שונה ובאמצעות אלגוריתמים מייצרת תמונה יחידה בעלת טווח דינאמי מוגדל מאד – כמה מוגדל – הדיווח מדבר על עד 15.5 סטופים (לפחות סטופ יותר מכל מה שאנו מכירים במצלמות רפלקס כיום).

לא מעט שאלות עולות בנוגע לטכנולוגיה – במידה והיא אכן תמצא את דרכה למצלמה – האם לדוגמא ניתן יהיה להדליקה ולכבותה, האם התמונות המקוריות שיצולמו ברצף יישמרו (כך שניתן יהיה לעבד אותן באופן עצמאי בתוכנה מאוחר יותר אם העיבוד של המצלמה הניב תוצאה שאיננה אופטימאלית) ובכלל עד כמה טוב יהיה האלגוריתם והתוצאות שיתקבלו מהטכנולוגיה של סוני.

מה שאולי יעניין לא פחות הוא העובדה שהטכנולוגיה תוכל לפעול באופן מעט שונה גם בוידאו – שם לא קיימת אפשרות פשוטה להרחבת הטווח הדינאמי. אין ממש מידע מוצק על הדרך בה העניין יעבוד אבל אם הוא יפעל בהצלחה הוא יעניין ללא ספק לא מעט צלמי וידאו.

15.5 סטופים של טווח דינאמי במצלמת APS-C?

SonyHDRsensor_zpsotu1klbx

אנו נסייג כאמור שאין לנו שום אישור לגבי נכונות המידע הנ”ל. מה שאנו יודעים בוודאות הוא שה-A7000 טרם הוכרזה וכנראה נדחתה (טענות מדברות על עיכובים בשל התחממות חיישן בצילום 4K), אבל המצלמה תגיע כנראה לקראת סוף הקיץ ותקופת החגים.

בונוס – לאחרונה הושק תוסף לאפליקציה קיימת של סוני המכונה Time Lapse Angle Shift – אתם יכולים לראות מה הוא עושה בסרטון הבא (קישור להורדה – בתשלום)

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=o9P9EoG0jMs[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *