ראשי מבזקים סוני A7R II עם חיישן 56+ מגה פיקסל מעבר לפינה?

סוני A7R II עם חיישן 56+ מגה פיקסל מעבר לפינה?

0
0

עוד טעות או הדלפה מכוונת? בעמוד הפליקר הרשמי שלה פרסמה חברת צייס תמונה שצולמה לכאורה על פי הכתוב עם מצלמת A7R (הכוללת חיישן בן 36 מגה פיקסל), אלא שבדיקה קצרה העלתה שהתמונה היא בעלת רזולוציה של 56 מגה פיקסל – כיצד זה ייתכן?

כיום אין לסוני מצלמה בעלת רזולוציה הגבוהה מ-36 מגה פיקסל – כיצד ייתכן אם כן שתמונה ברזולוציה של 56 מגה פיקסל צולמה עם עדשת ה-Batis 85mm f/1.8 החדשה של החברה?

האפשרויות כפי שאנו מבינים אותן הן כדלהלן:

1. בעריכה בחרו בצייס להגדיל (upscale) את הרזולוציה של התמונה המקורית שצולמה עם ה-A7R – אפשרות שנשמעת על פניה לא סבירה במיוחד.

2. מדובר בתמונה שלא צולמה עם ה-A7R אלא אם מצלמה אחרת בעלת רזולוציה גבוהה יותר (היחס של התמונה מורה על רזולוציית חיישן הגבוהה מ-56 מגה פיקסל). ישנה גם אפשרות שהיא צולמה עם מצלמה קיימת (לדוגמא A7 II אך עם multishift – מצב המאפשר חיבור מספר חשיפות לתמונה אחת ברזולוציה גבוהה כפי שנעשה ב-OM-D E-M5 II של אולימפוס – אולי כפונקציה כשתתווסף בעתיד בעדכון קושחה – אנו סקפטיים למדי ביחס לעניין).

בחלק מהאתרים מעלים כבר ספקולציות ביחס למצלמה של סוני בעלת סופר רזולוציה שתאפשר במקביל גם צילום וידאו ב-8K (או אפילו למעלה מכך). אנחנו קצת סקפטיים גם בקשר לזה  בשלב זה – גם אם המצלמה תוכל לצלם ברזולוציה שכזאת – כל מערך ה-post production הנוכחי (בוודאי של הרוכשים הפוטנציאליים של המצלמה) אינו מותאם לעבודה ברזולוציות שכאלו – ולכן אנו מתקשים לראות את סוני משחררת מצלמה בעלת יכולת שאיש כמעט לא יוכל לעשות בה שימוש בשלב כה מוקדם.

התמונה שחוללה את המהומה – עם מה היא צולמה?

Girl-A7

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *