ראשי מבזקים האייפון 7 יצלם בסופר רזולוציה?

האייפון 7 יצלם בסופר רזולוציה?

0
0

חברת אפל רשמה לאחרונה פטנט מעניין אשר עשוי לאפשר למצלמות המשולבות בדור המכשירים הבא של מוצרי החברה (או אולי זה שאחריו) לצלם תמונות ברזולוציה גבוהה במיוחד. הטכנולוגיה כבר משולבת כיום במספר מצלמות קיימות אך יש לה גם חסרונות.

פטנט אותו רשמה חברת אפל עשוי לאפשר צילום תמונות ברזולוציה גבוהה באמצעות מערכת ייצוב חדשה לחיישן. המערכת מסוגלת לצלם מספר תמונות ברצף כאשר כל תמונה מצולמת במרחק קטן האחת מהשנייה (באמצעות הזזת החיישן) והתוצאה היא תמונה אחת משולבת ברזולוציה גבוהה.

למעשה ממש לא מדובר בטכנולוגיה חדשה – מוקדם יותר השנה כבר הכריזה אולימפוס על מצלמה ראשונה העושה שימוש במייצב התמונה שעל החיישן בכדי לייצר תמונות ברזולוציה גבוהה. ה-E-M5 II הייתה המצלמה הראשונה לעשות זאת (ראו ידיעה שלנו כאן) וה-Pentax K-3 II שהוכרזה השבוע עושה זאת בדרך מעט שונה.

מתוך הפטנט של חברל אפל – סופר רזולוציה באייפון הבא?

apple3

הבעיה עם הטכנולוגיה הנוכחית היא שיש לצלם את התמונות כשהמצלמה סטטית – במקרה של מצלמות רפלקס או מצלמות חסרות מראה הפיתרון פשוט – חיבור המצלמה לחצובה וצילום (לרוב עם טיימר או שלט ליציבות מלאה). במקרה של מכשיר סלולארי חיבור לחצובה הוא סיפור מעט יותר מורכב (לרוב איננו נושאים עימנו חצובה יחד עם המכשיר הסלולארי ולמכשירים ניידים גם אין חיבור חצובה מובנה – למרות שיש כמובן פיתרונות לחיבור הסלולארי לחצובה). חמור מכך פלפונים סלולאריים לא ניתן בדרך כלל להניח על משטח ישר כמו שולחן או מעקה בכדי לצלם (פינותיהם מעוגלות ו/או דקות מידי בדרך כלל).

למרות המגבלות הללו יכול להיות שישנם פתרונות טכנולוגיים באופק וחברת אולימפוס כבר הודיעה כי היא עובדת על פיתוח שדרוג שיאפשר גם צילום ברזולוציה גבוהה עם ה-E-M5 II ללא חצובה (לנו לא ברור עדיין איך העניין יעבוד) אבל אם אולימפוס מסוגלת – אנו בטוחים שגם אפל עם המשאבים הכמעט בלתי מוגבלים שלה יכולה למצוא פתרונות. אנו בכל מקרה נמתין לראות מה יוליד האייפון הבא בתחום הצילום.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *