ראשי מבזקים שימו לב: ניקון מזהירה מגרסאות D800E מזויפות

שימו לב: ניקון מזהירה מגרסאות D800E מזויפות

0
0

הידיעה הבאה מטרידה. חברת ניקון אירופה הוציאה הודעה המזהירה לקוחות פוטנציאליים מפני רכישה של מצלמות D800E ממקורות לא אמינים מחשש לזיופים שהתגלו.

על פי ההודעה נראה כי לאחרונה הגיעו לשירות התיקונים של ניקון באירופה מספר מצלמות D800E וכאשר בחנו אותם הטכנאים התברר כי מדובר למעשה במצלמת D800 אשר הפאנל הקדמי שלה הוחלף בפאנל של מצלמת D800E (כזכור בדגם ה-D800E מנוטרל פילטר ה-OLPF).

מלבד העובדה שמדובר כמובן בתרמית (מצלמת ה-D800E נמכרת תמורת כמה מאות דולרים מעל מחירה של ה-D800), בניקון מוסרים באופן ברור כי לא יטפלו או יתקנו מצלמות מזויפות שכאלו ולכן על הרוכשים לנקוט משנה זהירות.

ניקון לא רק מזהירה היא גם מפרסמת הסבר פשוט כיצד לברר האם המצלמה שרכשתם (או עומדים לרכוש) היא אכן D800E – כל שעליכם לעשות הוא להציג תמונה על המסך ולראות בפינה הימנית העליונה בתצוגה את הכיתוב NIKON D800E (לשם כך כמובן שהמצלמה צריכה להיות פיזית אצלכם ביד – המצלמות המזויפות שהגיעו לניקון נרכשו כנראה ברשת).

אף שזיופים של מוצרי אלקטרוניקה הוא תחום שמגלגל בעולם מיליארדים (מכשירים סלולאריים ולא מעט מוצרים אחרים זוכים ללא מעט זיופים – רובם הגדול מיוצר בסין), למיטב ידיעתנו עד היום לא היו זיופים של ממש בתחום מצלמות הרפלקס (מוצר שקשה למדי לזייף בצורה אמינה בשל מורכבותו הרבה וההיקף הקטן יחסית של הייצור העולמי). כך או כך – ראו וזהרתם…

כך תזהו האם המצלמה שרכשתם היא אכן D800E

D800E-model

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *