ראשי מבזקים השפן הבא בכובע של קנון, ההפתעה של סוני ועוד

השפן הבא בכובע של קנון, ההפתעה של סוני ועוד

0
0

מוקדם יותר היום הכריזה (סוף סוף) קנון על עדשת ה-EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM וכעת נחשפת באתר הגרמני של קנון העדשה הבאה של החברה. במקביל מידע ראשוני (מאד) הנוגע לכוונותיה של סוני בראשית השנה הבאה נחשפות.

באתר סוני גרמניה הופיע לזמן קצר קישור לעדשת ה-Canon EF 11-24mm f/4L USM העתידית אותה הזכרנו כאן לא פעם. הקישור נעלם עד מהרה (כפי שקורה הרבה פעמים במקרים כאלו – הדלפה מכוונת או טעות – תחליטו לבד) אבל באתר cameraegg הספיקו ללכוד תמונת מסך עם התייחסות לעדשה. המחיר הצפוי על פי הידעה יהיה גבוה מאד – כמעט 3000 דולר. אנו מרשים לעצמנו לנחש שמועד ההכרזה קרוב יחסית (אם כי נופתע במידה מסויימת אם הוא יתרחש לפני תחילת השנה הקרובה).

מתוך האתר של קנון גרמניה – שימו לב לעדשה המסומנת באדום

Canon-EF-11-24mm-f4L-USM

ומקנון לסוני – החברה מסיימת בימים אלו פרויקט פיתוח בהשקעה גדולה מאד אשר על פי הפרסומים צפוי להיות הניסוי הרציני הראשונה להציג חלופה אמיתית חסרת מראה למצלמות המקצועיות של קנון וניקון (D810/5D MKIII). המצלמה שתכונה כנראה A9  תהיה מתקדמת יותר מסדרת ה-A7 ותיועד לקהל מקצועי. מפרט מלא על המצלמה עוד אין אבל ישנם מספר פרטים מעניינים:

  • המצלמה היא תכנון מחדש מאפס ולא שדרוג של ה-A7.
  • המצלמה תביא עימה דור חיישנים חדש מרובה פיקסלים (מישהו אמר 50 מגה פיקסל?). צפויים גם שיפורים באיכות התמונה מעבר לרזולוציה (אפשר להניח שהדבר יבוא לידי ביטוי במצלמות נוספות שיוכרזו בעקבות ה-A9 או יחד עימה).
  • המצלמה תעשה שימוש בגרסה מתקדמת יותר של מערכת הפוקוס המצויינת של ה-A6000.
  • ההכרזה צפויה בסוף ינואר או ראשית פברואר לפני תערוכת +CP ביפן. יחד עימה צפויות גם מספר עדשות חדשות.

יהיה מעניין לראות לאן תתקדם סוני עם המצלמה החדשה והאם היא תוכל להתחרות באמת בליין המקצועי של קנון וניקון שעד כה לפחות לא הביא עימו מהפכות גדולות בשנים האחרונות. כפי שכתבנו כאן לא אחת – הבעיה הגדולה של סוני איננה המצלמות אלא דווקא ליין העדשות המצומצם מאד של החברה. אם זאת תשכיל להשיק מספיק עדשות חדשות איכותיות (ובמיוחד מספר עדשות קריטיות הרלוונטיות לצלמים מקצועיים) אפשר ויהיה לה סיכוי לגרוף לפחות חלק קטן מתוך עוגת הצילום המקצועי בשנה הבאה.

מעבר לקנון ולסוני גם לחברות נוספות יש תוכניות מעניינות לשנה הקרובה בדגש על חברת אולימפוס אשר צפויה להשיק טכנולוגיית חיישנים חדשה (נשמע מעט מוזר שכן אולימפוס איננה מייצרת חיישנים אלא נסמכת על סוני ובעבר על פנסוניק). אין פרטים נוספים בשלב זה אך יהיה מעניין לראות עד להיכן תוכל החברה לקחת את פורמט המיקרו 4/3.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *