ראשי מבזקים סוני: מצלמת פורמט בינוני “קומפקטית” בתכנון?

סוני: מצלמת פורמט בינוני “קומפקטית” בתכנון?

0
0

ידיעה מעניינת פורסמה היום ברשת ומדברת על אפשרות שחברת סוני תביא לשוק מצלמה מסוג שעוד לא נראה כמותו בעולם הדיגיטלי – חיישן פורמט בינוני בגוף של מצלמה קומפקטית (!).

סדרת מצלמות ה-RX של סוני כוללת כיום את ה-RX100 וה-RX10 עם חיישני 1 אינצ’ ואת סדרת ה-RX1 עם חיין Full Frame. כעת עולה האפשרות כי החברה מעוניינת לעשות שימוש בחיישן הפורמט הבינוני אותו פיתחה (50 מגה פיקסל – בו עושות שימוש כיום כל יצרניות הפורמט הבינוני) בכדי לייצר דגם חדש מסדרת ה-RX עם עדשה קבועה שיהיה קטן בהרבה מכל מצלמת פורמט בינוני קיימת.

מה הפרטים הידועים בשלב זה? הינה כמה נקודות מעניינות למדי:

  • עדשה קבועה שוות ערך ל-35 מ”מ (על FF) של חברת צייס.
  • חיישן 50 מגה פיקסל של סוני.
  • עינית דיגיטלית מובנית.
  • קטנה מכל מצלמת פורמט בינוני קיימת (אפשר שגם קטנה מלא מעט מצלמות רפלקס קיימות).
  • מחיר זול יותר מכל מצלמת פורמט בינוני קיימת (ה-645Z של פנטקס נמכרת כיום סביב 8500 דולר – אפשר להניח שהמצלמה הנוכחית תימכר בסכום נמוך – אולי משמעותית).

מצלמת פורמט בינוני עם עדשה קבועה לא תחייב את סוני להשקיע בפיתוח ליין עדשות חדש (דבר שהיא מתקשה לעמוד בו אפילו עם מצלמותיה הקיימות) ויחד עם זאת יאפשר לה לנצל עוד את החיישן החדש אותו פיתחה (שעד כה משמש רק חברות צד שלישי ולא את סוני עצמה). יחד עם זאת אפשר להניח שבמחיר של אלפי דולרים ועם עדשה קבועה השוק למצלמה החדשה יהיה מצומצם ונישתי למדי, ובכל זאת יהיה מעניין לראות את ביצועיה – אם וכאשר תגיע לשוק (על פי המידע שנמסר במהלך שנת 2015).

הסוני RX1 – בשנה הבאה – מצלמת פורמט בינוני מהסדרה?

RX1-sony

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *