ראשי מבזקים סיגמא בראיון – מוצרים חדשים ב-2015 (והפתעה)

סיגמא בראיון – מוצרים חדשים ב-2015 (והפתעה)

0
0

בראיון לאתר CNET אמר Kazuto Yamaki מסיגמא כי לחברה יש תוכניות גדולות לשנה הבאה והתייחס למספר מוצרים – להלן הפרטים.

כמה נקודות אשר עלו מן הראיון:

  • בראיון לאתר CNET אמר מנכ”ל חברת סיגמא כי לחברה היפנית (בבעלות משפחתית) בת 1600 העובדים יש תוכניות גדולות. המנכ”ל הצעיר (בן 46 בלבד) נכנס לתפיקו ב-2012 והחל לבצע שינויים משמעותיים בחברה כשהמטרה היא לשנות באופן עמוק את המיתוג – מיצרנית צד שלישי עם עדשות זולות באיכות בינונית-טובה, ליצרנית מובילה עם עדשות שלא נופלות ולעיתים אף עולות על אלו של היצרניות הגדולות.
  • Kazuto מסביר בראיון כי לקח לחברה שנים רבות לבצע את השינוי המחשבתי בין השאר משום שמדובר בחברה משפחתית עם אחריות אישית לכל עובד ועובד אשר עודה מייצרת את כל מוצריה ביפן. שער הין היפני מקשה מאד על הייצור במסות ביפן במחירים נמוכים ולכן החברה החליטה לעבור לשוק הבינוני גבוה – לייצר בכמויות קטנות יותר ובאיכות גבוהה מאד.
  • לדברי Kazuto השינוי שאנו רואים בשוק הצילום בשנתיים שלוש האחרונות נובע מבועה שנוצרה והתפוצצה ברגע שהסמרטפונים החלו לצבור תאוצה (והמצלמות בהן השתפרו). מסיבה זו שוק הצילום ירד מרמה של 120 מליון מצלמות לפני כמעט 3 שנים לרמה של כ-30-40 מליון השנה. לדעת Kazuto המצב הנוכחי הוא המצב הטבעי – זאת היא כמות האנשים שאוהבים לצלם בעולם ומעוניינים לרכוש מצלמה ייעודית – שאר האוכלוסיה תמשיך להשתמש בסמרטפונים.
  • סיגמא היא חברה קטנה – מסיבה זאת אומר Kazuto – אין לה יכולת לענות על הצרכים של כל הצרכנים (במילים אחרות סיגמא לא תוציא עדשות עבור כל פלטפורמה בשוק אלא תתמקד בפלטפורמות העיקריות ובאלו שהן רלוונטיות עבור עדשותיה המתקדמות – קרי סוני FE, פוג’י, אולימפוס/פנסוניק (וכמובן קנון וניקון).
  • בכל הנוגע לקנון וניקון יש לנו בעיה. כאשר אנו משתמשים בתושבות שלהם אנו חייבים להשתמש בחלק מהפטנטים שלהם בכדי ליצור עדשות תואמות – ולכן אנו משלמים עבור השירות הזה. אבל במקביל אנו צריכים לבצע הנדסה לאחור של חלק מהטכנולוגיות של קנון וניקון בכדי לייצר עדשות תואמות. העניין מורכב אפילו יותר – אם אנו מתכננים עדשה עבור קנון וטבעת הפוקוס או הזום הפוכות עבור ניקון אנו צריכים לתכנן את העדשה מחדש. זה מורכב ויקר. צריך להבין שכל התכנון של העדשה משתנה במקרה כזה – מנוע הפוקוס, המייצב וכו’.
  • Kazuto נשאל מדוע הכריזה החברה על שתי עדשות 150-600 מ”מ חדשות (כפי שדיווחנו כאן לאחרונה). הוא הסביר כי סיגמא החלה מתכנון לעדשה יחידה. המטרה הייתה ליצור עדשה בעלת איכות אופטית גבוהה מאד, איכות בנייה גבוהה מאד ולבסוף אטימות לאבק ומים. במהלך התכנון שנמשך שנתיים הבנו שלא ניתן לשלב את כל אלו בעדשה קומפקטית יחסית אחת ולכן הפרדנו את התוצר לשניים – עדשה מקצועית יותר – גדולה, כבדה (ויקרה) עם איכות אופטית מקסימאלית ועדשה זולה יותר, קלה וקטנה יותר עם איכות אופטית מעט נמוכה יותר.

עדשת ה-150-600 מ”מ (גרסת הספורט) של סיגמא – התחילו מתכנון יחיד והתפצלו

DSC01207

מה לגבי העתיד?

  • Kazuto נשאל לגבי פיתוחים עתידיים וענה – יש לנו שני כיוונים מקבילים – פיתוח עדשות איכותיות סטנדרטיות דוגמת ה-50 מ”מ f/1.4, אבל יש לנו גם כיוון נוסף – פיתוח עדשות ייחודיות. בשנות ה-70 של המאה הקודמת סיגמא הייתה הראשונה להשיק עדשות זום אולטרה רחבות (21-35 מ”מ). אנחנו תמיד מנסים דברים חדשים אמר.
  • Kazuto נשאל לגבי מוצרים נוספים השנה והסביר כי סיגמא סיימה את ההכרזות ל-2014 אך היא עובדת על שורה של מוצרים ל-2015 כולל מוצר חדשני שלא קיים אצל אף מתחרה בשוק [עדשת 24-70 מ”מ f/2 אולי? משהו אחר? Kazuto לא פירט. ע.ג.].
  • המראיין לחץ ו-Kazuto היה מוכן לומר עוד כי היא עדיין לא יכולה לומר בוודאות מה יהיה טיבו של המוצר (פריים/זום) וכי החברה לא בטוחה האם תוכל להביאו לשוק – לעיתים תכנונים נופלים במהלך הדרך.
  • Kazuto נשאל לגבי ההצלחה של ליין המצלמות של החברה – תשובתו (עם קצת הומור עצמי) “מועטה מאד”. הוא מסביר כי סיגמא היא חברה קטנה ואפילו חברות גדולות בהרבה לא מייצרות בעצמן חיישנים אך לסיגמא יש צוות פיתוח. החברה מנסה להציע את החיישנים שלה ליצרניות אחרות (בעיקר לחברות העוסקות בתחומי התעשיה השונים אך הדבר לא פשוט).

בניגוד למה שפורסם בחלק מהאתרים ברשת, Kazuto לא אמר במפורש כי בכוונתה של סיגמא להכריז על עדשות 24-70 מ”מ ו-70-200 מ”מ חדשות בשנה הבאה, אך אנו חייבים להודות כי מדובר במהלך הגיוני מאד מצד החברה ביחס למצב התחרות בשוק בקטגוריה זו. מעניין יהיה לראות מה יעלה בגורל הפרויקט הייחודי עליו מדבר Kazuto והאם הכוונה לגרסה מהירה של עדשת ה-24-70 מ”מ או למשהו “אקזוטי” יותר כפי שהייתה עדשת ה-18-35 מ”מ f/1.8 שהוכרזה על ידי סיגמא לפני כשנה.

בונוס:

הצלם Matt Granger משחק עם ה-150-600 – דגם הספורט ומשווה אותו לדגם הקונטמפוררי

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=dCepDwedXhQ[/youtube]

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *