ראשי מבזקים הכרזות לקראת פוטוקינה 2014: פוג’יפילם X30, לייקה מהירה במיוחד ופרטים חדשים על הצפוי מפנסוניק, פנטקס, צייס ועוד

לקראת פוטוקינה 2014: פוג’יפילם X30, לייקה מהירה במיוחד ופרטים חדשים על הצפוי מפנסוניק, פנטקס, צייס ועוד

0
0

אמש הכריזה חברת פוג’יפילם על מצלמת ה-X30 – דגם קומפקטי מתקדם (המחליף את ה-X20), כמו כן החלו דולפים פרטים על הגרסה הבאה של מצלמת ה-X100. במקביל מגיעים עוד ועוד פרטים על הכרזות הצפויות בימים ובשבועות הקרובים לקראת תערוכת פוטוקינה הקרבה שתיפתח בסוף ספטמבר בגרמניה.

נפתח ב-X30 של פוג’יפילם שהוכרזה אמש. מדובר במצלמה קומפקטית בעלת מראה רטרו וחיישן בטכנולוגיית ה-XTRANS המתקדמת של פוג’י ברזולוציה של 12 מגה פיקסל (בדומה לזה המצוי ב-X20). הבעיה העיקרית היא גודלו של החיישן – 2/3 אינצ’ – קטן משמעותית מחיישן ה-1 אינצ’ המצוי בין השאר בסדרת ה-RX100 של סוני). מעבר לכך הדגם החדש מוסיף WIFI, עינית דיגיטלית ברזולוציה גבוהה (בניגוד לעינית האופטית בדגם הקודם), צילום וידאו משופר, חיי סוללה ארוכים כמעט כפליים והוא נשאר עם עדשת ה-28-112 המהירה (f/2-f/2.8 של הדגם הקודם – בשווה ערך של 35 מ”מ כמובן). עוד פרטים על ה-X30 למעוניינים.

אתם יכולים לצפות בסרטון רשמי של פוג’י המציג את המצלמה החדשה

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=lI4FczHrNUY[/youtube]

אם לומר את האמת אנחנו ממש מתקשים להתלהב. מצלמה קומפקטית מתקדמת בסוף 2014 חייבת לטעמנו להגיע לכל הפחות עם חיישן בן 1 אינצ’ (אפילו כזה העושה שימוש בטכנולוגיה של פוג’י) והדבר נכון שבעתיים למצלמה שמחירה בעת ההשקה לא פחות מ-600 דולר בארה”ב.

מה שממתיק אולי קצת את הגלולה הוא המידע אודות מצלמת ה-X100T הצפויה של פוג’י כפי שהתפרסם היום באתר fujirumors. מן המידע עולה כי מדובר (כנראה) בדגם שיכלול שורה של שיפורים משמעותיים למדי ביניהם – חיישן 24 מגה פיקסל חדש (APS-C בטכנולוגיית X-TRANS), מערכת פוקוס משופרת, מסך בר הטיה, עדשת 23 מ”מ חדשה, עינית דיגיטלית (גדולה כמעט כמו זו ב-X-T1) ועוד. בשלב זה אין לנו מידע וודאי לגבי הפרטים הללו אבל לפחות לגבי החיישן, דובר על כך שגם דגם ה-X-PRO2 המתקדם אמור להיות מצוייד בחיישן 24 מגה פיקסל – מצד שני דגם זה יוצג כנראה בפוטוקינה רק כאב-טיפוס (כך לפחות על פי הדיווח).

מפוג’י נעבור לאולימפוס אשר תחשוף בימים הקרובים כפי הנראה את ה-E-PL7. מדובר במצלמה חסרת מראה חדשה (אחת הבסיסיות יותר מסדרת ה-PE של החברה). היא תכלול כפי הנראה חיישן 16 מגה פיקסל, מערכת פוקוס משופרת עם 81 נקודות/אזורים, WIFI ואפליקציה חדשה, מסך בר הטיה ברזולוציה גבוה וקצב צילום רציף של כ-8 פריימים לשנייה. ההכרזה עצמה יכולה להתרחש עוד השבוע.

ה-EP-L7 של אולימפוס – עוד שדרוג

Olympus-small-EP-L7

לייקה הכריזה אמש על עדשה חדשה עבור סדרת מצלמות ה-S שלה (סדרת מצלמות הפורמט הבינוני של החברה). העדשה – Leica Summicron-S 100mm f/2 ASPH היא הישג הנדסי מרשים ואחת מעדשות הפורמט הבינוני המהירות בשוק. העדשה עצמה גם איננה גדולה או כבדה מאד (באופן יחסי כמובן – משקלה עומד על פחות מקילוגרם). אנו הוספנו את המפרט המלא של העדשה למערכת המפרטים שבאתר. מחירה של העדשה צפוי לעמוד על 6500 יורו, למעוניינים.

פלא הנדסי מבית לייקה – Summicron-S 100mm f/2 ASPH

Summicron-S-100mm-f2-ASPH

מלייקה לצייס – החברה תשיק כנראה לקראת תערוכת פוטוקינה ליין עדשות חדש תחת השם Loxia. סדרת עדשות זו מיועדת במיוחד עבור מצלמות סדרת ה-A7 של סוני שתי העדשות הראשונות בסדרה זו יהיו ה-Zeiss Loxia 35mm f/2.0 FE וה-Zeiss Loxia 50mm f/2.0 FE.

פנטקס צפויה להכריז בקרוב על ה-KS-1 – מצלמה רפלקסית ברמת ה-Mid-range עם חיישן APS-C בן 20 מגה פיקסל, תאורת LED מובנית (המציגה את מצב השימוש של המצלמה – סטילס, וידאו וכו’), מעבד חדש, מהירות צילום רצף של 5.4 פריימים לשנייה, מייצב תמונה מובנה (כמו בכל מצלמות הרפלקס של פנטקס) ועיצוב מוזר משהו במגוון צבעים הזויים למדי  (כפי שניתן לראות בתמונה).

פנטקס – מי רוצה מצלמה חומה?

Pentax-K-S1-colors

אם לחזור לעולם המצלמות השפויות, פנסוניק צפויה להכריז בימים הקרובים על זוג מצלמות מעניינות למדי – שתיהן צפויות להיות קטנות וקלות מאד. האחת תתחרה ב-RX100 של סוני (כבר דיווחנו על כך בהרחבה בעבר – כעת ישנה אפשרות שהדגם יגיע עם חיישן מיקרו 4/3 – אם כי אנו היינו לוקחים ידיעה זו עם קורטוב של מלח) והשנייה תהיה כנראה מחליפתה של ה-GM1 (ותכונה על פי המידע GM2). לדגם החדש חיישן מיקרו 4/3 וכן תתווסף לו עינית דיגיטלית ו-hot-shoe.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב הכרזות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *