ראשי מבזקים סבב ידיעות נוסף לקראת פוטוקינה 2014: קנון, פוג’י, סמסונג ועוד

סבב ידיעות נוסף לקראת פוטוקינה 2014: קנון, פוג’י, סמסונג ועוד

8
0

פוטוקינה 2014 הולכת ומתקרבת ועוד ועוד פרטים מתחילים לדלוף לרשת אודות ההכרזות הצפויות ואנו ממשיכים לעדכן.

נפתח במספר ידיעות מעניינות העוסקות במוצרים הצפויים מחברת קנון ובראשם כמובן המחליפה למצלמת ה-7D הוותיקה. הבאנו לכם כאן בעבר לא מעט מפרטים והפעם נראה מפרט שעשוי (אולי) להיות קרוב למפרט הסופי של המצלמה שתוכרז ככל הנראה בעתיד הקרוב (כך על פי canonrumors לפחות):

  • חיישן: 20 מגה פיקסל עם טכנולוגיית Dual Pixel.
  • רגישות 100-12,800 ISO עם הגברה עד 51,200 ISO.
  • מערכת פוקוס בת 65 נקודות – כולן מוצלבות (כולל נקודה מרכזית מוצלבת כפולה – בדומה ל-1D-X).
  • מעבד Dual DIGIC 6.
  • קצב צילום רצף: 10 פריימים לשנייה.
  • ללא WIFI/GPS מובנים.
  • ללא מסך מפרקי או מגע.
  • צילום וידאו ב-1080p/720p @ 60fps.
  • חיבור למיקרופון ואוזניות.
  • כרטיסי זיכרון: CF בתקן UDMA 7 ו-SD/SDXC בתקן UHS-I.
  • פלאש מובנה עם טריגר משולב.
  • אפשרות סינכרון בין מצלמות מאותו סוג.
  • עיסוי עינית – 100%.
  • עדשות קיט: 18-135 מ”מ (קיימת) ועדשת 15-85 מ”מ מיוצבת בגרסת STM (חדשה).

דיווח מעניין נוסף מאותו המקור מדבר גם על אפשרות של הכרזה על עדשת פנקייק שנייה בסדרה לקנון אחרי ה-40 מ”מ f/2.8 הנוכחית – עדשה זו תהיה ככל הנראה עדשת Canon EF 24mm f/2.8.

מלבד מצלמות רפלקס ועדשות קיימת גם ידיעה נוספת העוסקת במצלמות קומפקטיות ועל פיה קנון צפויה להכריז בפוטוקינה על מצלמה בעלת חיישן 1 אינצ’ אשר תתחרה באופן ישיר בסדרת ה-RX100 של סוני ותהיה קטנה כמו סדרת ה-S של קנון עצמה.

ומקנון נעבור לחברת פוג’י אשר תחשוף בתערוכה מספר מוצרים חדשים ביניהם מצלמה קומפקטית בעלת חיישן גדול יחסית – X30 – אין פרטים רבים אך ישנה תמונה:

Fuji-X30

מעבר לכך ישנו דיווח על הכרזה צפויה של מצלמת ה-X-PRO2 אשר תגיע לשוק ככל הנראה רק בעוד מספר חודשים (אולי אפילו שנה שלמה). למצלמה יהיה חיישן חדש ברזולוציה גבוהה יותר (החיישן הנוכחי של פוג’י הוא ברזולוציה של 16 מגה פיקסל – החדש ככל הנראה ברזולוציה של 24 מגה פיקסל), היא תהיה יקרה בכ-30% ביחס לדגם ה-X-T1 הנוכחי.

פנסוניק צפויה להכריז כבר בעוד מספר ימים על מצלמת ה-LX8 אשר תתחרה גם היא ככל הנראה בסדרת ה-RX100 של סוני. בשלב זה לא ברור האם מדובר במצלמה בעלת חיישן 1 אינצ’ או במצלמה אותה מתכננת החברה כבר זמן רב והיא בעלת חיישן מיקרו 4/3 ועדשה קבועה – נמתין ונראה.

כפי שדיווחנו כבר כאן בעבר סמסונג עשויה להפתיע בפוטוקינה. החברה צפויה להשיק במהלך עשרת הימים הבאים מצלמת דגל בשם NX1. למצלמה תהיה צורה שונה (דמויית mamiya 6) החיישן צפוי להיות ברזולוציה גבוהה במיוחד – 28 מגה פיקסל עם רגישות חסרת תקדים לדברי המקור. כמו כן אנו צפויים לעינית דיגיטלית ברזולוציה שלא ראינו עדיין, מערכת פוקוס מדור חדש, מהירות צילום רצף של עד 10 פריימים לשנייה, מסך גע גדול עם מערכת הפעלה מבוססת TIZEN ומגוון כפתורים פיזיים לשליטה. כל זאת בגוף עמיד למים שעלותו 1300 דולר (מדווח על קיט עם עדשת 16-50 מ”מ שעלותו 2300 דולר אך אנו מתקשים לקבל את המספר הנ”ל עבור עדשת קיט…).

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

8 תגובות

  1. Avatar

    שלום

    24/08/2014 ב 12:44 AM

    1000 דולר לעדשת קיט?!?! באמת נשמע קצת מגוחך…
    לגבי העדשה הצפויה 15-85מ”מ, אם זו תהיה עדשת “קיט מקצועית” (איכות טובה, מהירות פוקוס נחמדה וצמצם 4/2.8/2.8-4) אני באמת אצטער שאין לי קנון, גם 7D שלפי המפרטים תהיה מצויינת וגם עדשת קרופ טובה, נהיה כבר ממש חלום (למרות שאני חייב לציין שהטווח הרחב של העדשה גורם לי לחשוד שהיא לא תהיה כזו טובה, אבל מי יודע). יש פרטים נוספים על ה-15-85 מ”מ?

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    24/08/2014 ב 10:02 PM

    גודל החיישן לא פורסם – אם זה פורמט בינוני זה לא מופרך תלוי בצמצם.

    אין פרטים נוספים לגבי ה-15-85 מ”מ בשלב זה. תזכור רק שהחיישן של קנון קטן מעט יותר מזה של ניקון וסוני מה שאומר ש-15 מ”מ שלהם זה כמו 16 מ”מ בניקון ויש לניקון עדשת 16-85 מ”מ 3.5-5.6 – היא איכותית ויקרה אבל לא מעניינת במיוחד בשל הצמצם.

    השב

  3. Avatar

    שלום

    25/08/2014 ב 1:39 AM

    טוב, אני מקווה שה 15-85 תהיה גם כן איכותית כמו הניקון וגם עם צמצם טוב, ושה 7D II תהיה מצלמת קרופ מעולה, מה שיגרום לניקון לצאת גם עם מצלמה שכזו, ובע”ה גם עם עדשה מקצועית לקרופ ואז אני אהיה מסודר ;).
    אם ניקון לא יצאו עם מצלמה שכזו/עדשה שכזו וקנון כן, כנראה שבאמת אתחיל להתלבט עם שווה לעבור חברה (וזה לא כי אני חושב שעדשה ומצלמה הן סיבה לעבור, אלא כי אני חושב שזה מעיד על הגישה של החברה, ולא כל כך בא לי לעבור עכשיו ל FF). ומה לעשות, על פי כל הדיווחים לאחרונה ניקון לא יצאו עם מצלמת קרופ חדשה בפוטוקינה, והם כבר באמת מתחילים לאכזב (אחרי כל ציפיותי…).

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    25/08/2014 ב 4:54 AM

    מה בדיוק חסר לך ב-D7100 הנוכחית?

    השב

  5. Avatar

    שלום

    25/08/2014 ב 1:53 PM

    הדבר שהכי חסר לי זה מספר כפתורי השליטה. יש לי את ה-D7000 וממספר פעמים שיצא לי לצלם עם ה-D800 וה-D700, המבנה שלהן היה לי פשוט הרבה יותר נוח, ובדגש על הכפתורים שנמצאים מעל לגלגלת המצבים (איפה שב-D7100/D7100 נמצאים המצבים A/P/S/M ושאר המצבים). שינוי מצב הצילום הוא פחות נוח בהן (מתבצע דרך כפתור רגיל ומופיע על המסך העילי), אבל תוספת של 3/4 כפתורים בהחלט עוזרת לשנות הגדרות תוך זמן קצר, ולכן פשוט לקח לי פחות זמן לשנות הגדרות בין תמונה לתמונה.
    הדבר שהכי מפריע לי בניקון הוא העדשות, שאין איזה 24-70 גם לקרופ כדי שלא אפספס את הטווח הרחב כמו שיקרה אם אשתמש ב 24-70 f2.8.

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    25/08/2014 ב 5:09 PM

    באופן אישי לא מצאתי שהחלק העליון של הדגמים המקצועיים נוח יותר – אם כבר פחות נוח. יש ל-D7100 המון אפשרויות להתאמה אישית של כפתורים – תמיד אפשר יותר אני מניח (יש לי כל מיני רעיונות לכפתורים שחסרים – גם מבחינת הפונקציונאליות של המצלמה) אבל זה לא שיש אותם ב-D810 או משהו כזה).

    לגבי עדשות – יש גרסת 24-70 לקרופ – היא נקראת 17-55 – היא רק גדולה כבדה ובעיקר יקרה (אבל יש לה תחליפים מסיגמא וטמרון). יש לך גם את ה-18-35 מ”מ F1.8 של סיגמא שהיא אמנם קצת פחות רחבה ויותר קצרה אבל היא מהירה מאד.

    יש הרבה חוסרים אחרים בניקון – אין 400 מ”מ 5.6 שמאד חסרה לי. אין גרסה מיוצבת ל-135 מ”מ F2, אין גרסה מודרנית לעדשת מאקרו ארוכה. אין גרסת קרופ ל-70-200 מ”מ ועוד ועוד.

    השב

  7. Avatar

    שלום

    25/08/2014 ב 7:04 PM

    נכון, יש את ה 17-55, אבל הזום שלה מאוד קצר (לא ש-24-70 זה זום ארוך) ואין לה מייצב (כמו שאין ל-24-70), כך שאם תצא לה גרסה חדשה (עם מייצב), או אפילו יותר טוב – גירסה חדשה עם קצת יותר זום זה יהיה מעולה. מה שכן, מאז העדשה הזו קשה לי לחשוב על עדשת זום קרופ מקצועית שניקון הוציאו, וזה בהחלט מעיד על המגמה שלהם ל-FF… וכמו שכתבת באמת גם חסר 70-200 לקרופ, כך שלדעתי הכי אידיאלי היה גרסה חדשה בעלת מייצב ל 17-55 ועוד עדשה של המשך, כמו ה 70-200 שהיא סוג של המשך ל-24-70.
    וכן, יכול להיות שאני קצת קטנוני אבל מה לעשות, ככה אני – לא אוהב לקנות מצלמות בנות יותר משנה/שנתיים, לא אוהב לקנות עדשות בלי מייצב כשאני יודע שבעדשות זולות יותר יש וכו’…
    ולגבי ה-24-70, צפוייה לה מחליפה בעלת מייצב או שזה לא מפריע לאף אחד בינתיים?

    השב

  8. Avatar

    עידו גנוט

    25/08/2014 ב 11:05 PM

    יש 24-70 עם מייצב – לטמרון.
    בנתיים מדברים על סיגמא 24-70 F2.
    לא שמעתי שום שמועות לגבי דור חדש של 16-50 או 17-50 או 17-55 מיוצבות של אף חברה.

    אני טוען כבר שנים שכל היצרניות צריכות עדשת קיט מקצועית – משהו כמו 16-105 F2.8-F4 או אפילו יותר. אין כזאת ואיכשהו קשה לי לראות אחרת כזאת יוצאת כי היא כנראה תפגע ליצרניות במכירות של שאר העדשות שלהן – בעיקר אם היא תהיה איכותית.

    השב

להגיב על עידו גנוט לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *