ראשי מבזקים אופס: ביקורת על ה-D810 פורסמה טרם זמנה

אופס: ביקורת על ה-D810 פורסמה טרם זמנה

0
0

זה קורה כמעט כל פעם (יש יאמרו בכוונה), רגע לפני ההכרזה על מצלמה חדשה – מופיעה לה לרגע קט תמונה, מפרט או סרטון של המוצר ואז נעלם לו. תמיד מדובר בזמן מספיק לאתרי השמועות לשמור את המידע ולפרסמו. הפעם מדובר בחשיפה של ממש – ביקורת שלמה על מצלמת ה-D810 שתוכרז בעוד מספר שעות פורסמה באתר הבריטי expertreviews והיא עדיין ניתנת לקריאה (בסיוע “מכונת הזמן” של גוגל).

אז מה חדש על פי הביקורת? החיישן חדש אבל זהה ברזולוציה (36.3 לעומת 36.2 ב-D800/E – החיישן לא כולל פילטר AA בדומה ל-D880E), בשילוב עם המעבד החדש Expeed 4 הוא מאפשר רגישות משופרת, מהירות צילום משופרת ויכולות וידאו משודרגות (50/60p – אבל תשכחו מ-4K). גם יכולות הפוקוס האוטומטי שודרגו (בדומה ל-D4S) וכך גם מנגנון התריס שאמור להיות שקט יותר (ומבוסס על סיבי פחמן – בדומה ל-D4S). מלבד אלו הגריפ שופר ויש שינויים מינוריים בכפתורים. בנוסף ישנו פורמט ה-sRAW החדש של ניקון (שהוא כשלעצמו סיבה שלא מעט משתמשי D800 נוכחיים עשויים לפזול לכיוונה של המצלמה). עוד פיצ’ר מעניין הוא תריס אלקטרוני במצב live view שנועד לצמצם את הרעד שמקורו בתריס המכאני.

ה-D810 תמונה רשמית של ניקון מתוך הביקורת שהועלתה והוסרה

Nikon-D810-black

בשורה התחתונה מה יש לנו כאן בעצם? שדרוג שדומה במידה רבה למה שראינו עם ה-D4S ביחס ל-D4. למשתמשים מקצועיים יכול בהחלט להיות שתכונה כזו או אחרת תקסום באופן מיוחד (צלמי אירועים – מישהו אמר sRAW?), אבל בסך הכל אנו צפויים לשידרוג שהוא אבולוציוני במהותו ולא למהפכה כלשהי.

דיווח מלא על המצלמה נפרסם מחר עם הכרזתה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *