ראשי מבזקים סיגמא 24 מ"מ מהירה בהמשך השנה?

סיגמא 24 מ"מ מהירה בהמשך השנה?

27
0

ידיעה שתעניין לא מעט צלמים התפרסמה אמש ברחבי הרשת ונוגעת לעדשה אפשרית אשר אמורה להיות מוכרזת על ידי חברת סיגמא בסמוך לפתיחת תערוכת פוטוקינה בספטמבר השנה.

העדשה המדוברת על פי הידיעה היא Sigma 24mm f/1.4 Art עדשה מקצועית רחבה ומהירה מסדרת ה-ART של סיגמא.

כיום זמינות בשוק מספר עדשות 24 מ"מ מהירות, ביניהן ה-AF-S NIKKOR 24mm f/1.4G ED של ניקון (סביב $1900) וה-EF 24mm f/1.4L II USM של קנון (סביב $1750) וגם אופציה זולה יותר מבית סאמיאנג – אם כי זאת איננה בעלת פוקוס אוטומטי ולכן רלוונטית לקהל קטן בהרבה של צלמים.

סיגמא נמצאת בשנתים האחרונות במירוץ מהיר להשקת שורה של עדשות איכותיות ביותר (כולל עדשת ה-35 מ"מ f/1.4, עדשת ה-18-35 מ"מ f/1.8 ולאחרונה גם עדשת ה-50 מ"מ f/1.4 החדשה) – כולן במחירים תחרותיים ביותר ביחס להיצע של היצרניות הגדולות (ומתחת ל-1000 דולר). במקרה הנוכחי לא בטוח שבסיגמא יצליחו להישאר שוב מתחת לרף ה-1000 דולרים (מדובר בתכנון אופטי מורכב יותר).

אנו נמתין ונראה מה יוכרז ומתי – בנתיים על הכוונת של סיגמא ככל הנראה עוד מספר עדשות מעניינות שיוכרזו בהמשך השנה – דבר שרק יגביר את התחרות בשוק.

קנון 24 מ"מ f/1.4 – בקרוב אופציה זולה יותר מסיגמא?

Canon-24mm-f-1-4

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

27 תגובות

  1. אסי

    23/04/2014 ב 5:05 PM

    לצערי הבעיות בפוקוס לא נתרו גם ב 50 ממ ארט החדשה.
    על פי בריאן מהאתר המוביל The digital picture
    40 אחוז מהתמונות לא בפוקוס הבנאדם לא ישן כמה לילות ולאחר כמה אלפי נסיונות במרחקים שונים.

    "What I learned from the many hours (actually extended into days) spent shooting and analyzing thousands of images is that the 50 Art lens' AF cannot be completely counted on"

    http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Sigma-50mm-f-1.4-DG-HSM-Art-Lens.aspx

    מסקנותיו זהות לגבי יתר האתרים לרבות נאסים מנסורוב.

    בצד החיובי עבור מקרים העדשה כן פ התמונה לא מהעולם הזה….

    השב

  2. אסי

    23/04/2014 ב 5:06 PM

    תיקון
    צערי הבעיות בפוקוס מלוות גם את 50 ממ ארט החדשה.

    השב

  3. עידו גנוט

    23/04/2014 ב 5:47 PM

    בריאן לרוב עושה עבודה טובה – אבל צריך לראות מה לנסטיפ אומרים – הם יותר מסודרים ויותר מקצועיים בתחום בדיקות הפוקוס.

    השב

  4. אכילס

    23/04/2014 ב 6:48 PM

    לנסטיפ טוענים כי אחוז התמונות שלא בפוקוס תלוי בגוף המרותך לעדשה.
    בבדיקות שערכו עם קנון 5D3 ו 50D אחוז התמונות שהיו בפוקוס היה טוב (משהו בסביבות 7% פיספוס)
    לעומת זאת, עם הקנון 1Ds MkIII הם חוו התנהגות מוזרה ופיספוסים לרוב בדומה למה שבראיין מדווח.
    מעניין כיצד העדשה תסתדר עם גופים של ניקון?

    בצד המאכזב, טווח הסיבוב של טבעת הפוקוס הידנית היא 90 מעלות בלבד שזה מעט מאד לעדשה עם מפתח צמצם 1.4 וזאת בהשוואה ל 250 מעלות אצל הזייס אוטוס.

    השב

  5. עידו גנוט

    23/04/2014 ב 7:09 PM

    טוב זה ברור שיש קשר לגוף – בכלל AF הוא לא משהו שעומד בפני עצמו ונוגע רק לעדשה. הבעיה של כל אתרי הבדיקה היא שלא באמת ניתן לבדוק כל עדשה על כל גוף (DXO מנסים לעשות משהו בסגנון אבל הם לא בודקים AF לדעתי אלא דברים אחרים).

    לגבי הפוקוס – למה זה מפתיע אותך – הסיגמא היא עדשת AF – הפוקוס הידני הוא לא משהו מאד מרכזי בה – הצייס היא עדשת MF – אם הוא לא יהיה טוב חבל על הכסף (הרב) שמוציאים עליה.

    השב

  6. אופניק

    23/04/2014 ב 8:42 PM

    אסי,
    קראתי את הביקורת שקישרת אליה. הוא לא כתב בשום מקום ש-40% מהתמונות לא בפוקוס, או שום דבר בסגנון. הוא כן אמר שהפוקוס לא היה תמיד עקבי. אבל איזה עדשת 50mm F/1.4 אתה מכיר שהפוקוס שלה מדוייק תמיד בצמצם פתוח?
    האתר היחיד שמודד את הדיוק באחוזים הוא Lenstip כמו שהוזכר, והם העריכו את הדיוק שלה בסביבות 94% (למעט על ה-5DII שאיתה יש לה בעיה כרגע). אתה יכול להשוות שם לעדשות 50mm F/1.4 של חברות אחרות, הביצועים שלהן לא יותר טובים מזה.

    השב

  7. אסי

    23/04/2014 ב 9:40 PM

    אופניק

    נראה שאתה לא מכיר את הסיפור הזה של עדשות צד שלישי והצורה שניקון מגנה על הפרוטוקול שלה. אני אישית מפספס 50 אחוז עם הסיגמה 50 במצב שהאובייקט לא זז וקרוה לאפס פיספוס עם הניקון שלי. האנטרנט מפוצץ במאמרים החל dprevie

    "It's let down a little by inconsistent autofocus, which makes it difficult to get consistently sharp results every time when shooting wide open."

    http://www.dpreview.com/lensreviews/sigma-18-35-1-8/6

    השב

  8. אסי

    23/04/2014 ב 9:40 PM

    ראה ציתות מנסים מנסורוב

    "Remember what happened when Nikon released the D5300? The camera had different AF tweaks that killed image stabilization and Live View autofocus capabilities, forcing Sigma to issue firmware updates.

    "many of our readers have been contacting me about their bad experience with autofocus reliability. Some have left negative comments on the comments page, pointing out their frustrations with the autofocus system:

    http://photographylife.com/zeiss-make-autofocus-dslr-lenses

    בקיצר דבר ידוע אין פה חדש אבל האיכות היא לפחות כמו זייס עם מחיר נמוך. העולם לא מושלם 🙂

    השב

  9. עידו גנוט

    23/04/2014 ב 9:59 PM

    האם אתה משווה תפוחים לתפוחים – כלומר יש לך ניקון 50 מ"מ f/1.4 וסיגמא 50 מ"מ f/1.4 ואתה משווה בדיוק את אותו הפריים?

    זאת לא השוואה מובנית מאליה. אנחנו למשל לא עושים השוואות כאלו – זה הרבה מאד עבודה ולרוב גם אין לנו זמין את הציוד הדרוש בכל פעם. אנחנו בהחלט מתייחסים לפוקוס אבל כעניין סובייקטיבי בלבד.

    באופן כללי ב-f/1.4 יש הרבה פספוסי פוקוס – זה פשוט קשה. זה כמובן לא אומר שלא יכול להיות שלסיגמא יש יותר פספוסים מלניקון – זה הגיוני – הם יודעים יותר טוב איך להתאים את העדשות שלהם למצלמות שלהם – יש להם את כל המידע.

    אני מקווה שנקבל בהמשך השנה את ה-50 מ"מ החדשה לבדיקה ונראה בעצמנו.

    השב

  10. אופניק

    23/04/2014 ב 10:16 PM

    אסי, יש לי 50mm F/1.4G של ניקון, והיא מפספסת לא מעט בצמצם פתוח. בדקתי את זה באופן די מדוייק על חצובה כשכיילתי אותה למצלמה. איזה עדשת 50mm של ניקון יש לך שלא מפספסת פוקוס? בדקת את זה באופן השוואתי לסיגמה שיש לך?
    אם יש לך את שתי העדשות אז הנסיון האישי שלך מעניין אותי יותר מאשר הביקורות ברשת.
    אין ספק שהסיגמה החדשה חדה הרבה יותר מכל המתחרות, אבל דיוק הפוקוס חשוב הרבה יותר בעדשות F/1.4, לכן צריך לבדוק את הנושא הזה לעומק

    השב

  11. אסי

    23/04/2014 ב 11:38 PM

    אופניק
    הסיגמה 50 שלי מהסדרה הישנה לא רק חדה אלא בעלת מרקם צבע ובוקה שאין לשום יצרן אחר,לא סתם משווים את סיגמה לזייס.

    הפיספוסים קורים בכל צמצם לא רק פתוח ,זה לא חדש ניקון לא מכרה לכם את הרשיון והיא רק מקשה כל פעם מחדש וסיגמה מוציאה עדכון

    תקנה סיגמה פריים 35 או 50 צא לטיול ושתחזור חצי יהיה מטושטש. בניקון שלי 50 אחד 4,משודכת על די 700 מוציאה אפס פיספוסים בצמצם פתוח לגמרי. כמובן שאני מקפיד לסחוט את השאטר לאחר קבלת אישור בחצי לחיצה.

    אם אתה מפספס עם הניקון יכול להיות שאתה שוכח וסוחט לפעמים מכה אחת לפני שהגוף רוכש פוקוס. או שהגוף שלך לא בעל AF מיקצועי.

    גם עמדת העגינה לא עוזרת כי החירפון לא עקבי וזה לא עניין של AF Fine tune. זה הפרוטוקול בין הגוף לעדשה

    מצד שני שזה קולע בול אתה בגן עדן מהאיכות……..בוקה חולמני ורך מהסרטים

    השב

  12. אופניק

    24/04/2014 ב 12:07 AM

    אבל איזה עדשה יש לך, 1.4D או 1.4G?
    אגב, על D700 עם 12MP, הרבה פחות מרגישים פספוסי פוקוס לעומת המצלמות שיש היום עם 24MP, זה גם חלק מהבעיה.

    השב

  13. עידו גנוט

    24/04/2014 ב 12:47 AM

    זה נקודה נכונה. ב-D800 למשל יש המון אנשים שטוענים לכל מיני בעיות והאמת היא שזה לא שהבעיות לא היו קיימות קודם – פשוט פחות שמו לב אליהן ברזולוציה נמוכה יותר.

    חכו שתראו מה יקרה כשמצלמות של 50 מגה פיקסל יהפכו לנחלת הכלל…

    השב

  14. אסי

    24/04/2014 ב 9:46 AM

    אתם כנראה לא רוצים להבין…
    סיגמה וניקון בבתי משפט כבר שנים למשל גניבת מנגנון ה-VR באמצעות הנדסה הפוכה. לסיגמה אין רישוי לגבי הפרוטוקול עם הגוף לעומת ההסכם שלה עים סוני. בחיבור עם גופי סוני אין שום בעיות

    מה שבטוח שאיןלכם סיגמה 35 או 50 אחרת היתם מבינים על מה מדברים קהיליית הצלמים והסוקרים בעולם

    קנו ב1700 שח סיגמה חמישים תשחקו חודש ותבינו

    השב

  15. אופניק

    24/04/2014 ב 11:55 AM

    אסי, אני לא אומר שאתה טועה, אני לא יודע. לי אין נסיון עם סיגמה בכלל. לך יש נסיון עם עדשה אחת לפי מה שהבנתי, ואני מביא אותו בחשבון. זה בהחלט ידוע שהיו בעבר הרבה דיווחים על בעיות פוקוס עם עדשות של סיגמה. השאלה היא לגבי סדרת ART החדשה, שהיא משהו אחר לגמרי. לפי הבדיקות של Lenstip הפוקוס לא פחות מדוייק לעומת ניקון וקנון (במיוחד ב-35). אגב יתרון חשוב של הסדרה החדשה הוא שאפשר לעדכן את הקושחה שלה, וככה אולי להתגבר על בעיות שמתגלות עם מצלמות מסויימות.
    בכל מקרה כמו שעידו אמר, היום עם הרזולוציות הגבוהות, פתאום הרבה יותר אנשים ברשת מתלוננים על בעיות פוקוס וחדות…

    השב

  16. אכילס

    24/04/2014 ב 12:02 PM

    היתה לי את הסיגמא 50 הישנה.
    אפשר להתגבר על מרבית בעיות הפוקוס אם יודעים על מה רוצים לפקסס וכיצד. צריך להתאים את שיטות הפוקוס לסקאלת המרחקים וכמובן לבחור נקודה שהיא מספיק קונטרסטית. לא פשוט אבל אפשרי להתגבר על מרבית הקשיים.

    השב

  17. עידו גנוט

    24/04/2014 ב 3:17 PM

    לא צריך להתעצבן – אמרנו – אנחנו אמורים לקבל אותה בתקווה בהמשך השנה ונראה.
    לגבי הסיפור עם ה-VR – הוא נסגר – סיגמא תשלם פיצויים לניקון. זה לא בהכרח קשור ל-AF.

    שווה להזכיר כמו שאופניק אמר עוד משהו – הסיגמא החדשה תומכת גם בהתקן ה-USB החיצוני – אני ממש מקווה שתהיה לנו הזדמנות לקבל גם אותה לבדיקה יחד עם העדשה. יכול להיות שזה יכול לעזור עם בעיות פוקוס – אם נמצא כאלו.

    אגב לי באופן אישי יש את הסיגמא 10-20 מ"מ לניקון ואין לי שום בעיות פוקוס (אבל זאת עדשה אולטרה רחבה ואיטית אז זה לא דוגמא).

    השב

  18. אסי

    24/04/2014 ב 4:25 PM

    אופניק

    המלצה שלי אם יש לך גוף ברמה בינונית ואתה קונה סיגמה ארט תקבל איכות תמונה זהה ל-D4S עם עדשת ניקון הכי טובה. (בתנאי יום ועל אובייקט נייח)

    כך בחשבון מראש את החסרונות שהם משקל ופוקוס

    תהנה

    עידו
    שאתה בודק סיגמה 35 או 50 קח חודש באיזי תסתובב עם העדשה קח את הזמן כל יום תגיע למסקנות שונות ולא תדע מה קורה. התופעות הם לא עקביות ויכולות להטריף. מה שבטוח שתקבל איכות תמונה שתפול לך הלסת….

    השב

  19. אסי

    24/04/2014 ב 4:25 PM

    אני אישית עברתי את כל המסלול גם קנון וגם ניקון עם עדשות יצרן ועם טמרון סיגמה וסמייאנג עברתי טירונות של שנים רבות. היום ששואלים אותי אני ממליץ למי שרוצה משקל קל ןפוקוס עקבי ללכת על עדשות היצרן אבל לא על 50 או 85 1.8G זה לחם לעניים לכו על ציפוי נאנו קריסטל ושמונה להבים או בכלל תעזבו את הפריים ולכו על זום. החלפת עדשות בשטח זה נושא לא פשוט. אני משתמש בפריים רק לצילומי דוגמנות בתנאים מבוקרים.

    אם זה לא בתקציב לכו על סיגמה תכיילו טוב טוב עם עמדת העגינה ותצלמו מספר רב מאוד של תמונות ותקוו לטוב. אל תטרחו על פוקוס ידני נורית הקונפירמיישן הירוקה היא בעלת מרווח רב מדי של חופש ובעומק שדה כל כך צר יקח לכם שעות להוציא לפועל.

    השב

  20. אופניק

    25/04/2014 ב 12:20 AM

    עוד מבחן ל-50 ART:
    http://www.slrlounge.com/sigma-50mm-f1-4-dg-hsm-art-full-review

    This Sigma 50mm is both quick to focus and very accurate. All three of the other lenses that I compared this lens to had AF accuracy issues, while the Sigma was very accurate. It its worth noting though that the AF does have a little trouble in low light, but that could have been a combination of the lens and my Canon 6D. Overall, I am very happy with the AF.

    השב

  21. עידו גנוט

    25/04/2014 ב 1:13 AM

    2 נקודות:
    1. לא בטוח בכלל שה-6D זה המצלמה הכי מומלצת לבדיקת AF.
    2. זה קנון בכל מקרה. כנראה שהתוצאות של סיגמא עם ניקון מהוות כר פורה יותר לויכוחים וחוסר הסכמות.

    אגב slrlounge הם חברה טובים אבל הבדיקות שלהם דומות בסך הכל לבדיקות שלנו (יש להם יותר ציוד זה כן). יש מספר מצומצם סך הכל של אתרים שעושים בדיקות "מעבדה" עקביות – פוטוזון (שפחות עוסקים ב-AF), לנסטיפ (שבהחלט בודקים) ו-slrgear (חלק מ-IR) שאני אישית לא מסוגל לקרוא בגלל האתר שלהם שנראה כמו משהו מ-1994. מעבר לזה גם DXO עושים בדיקות וגם DP אבל בתחום העדשות אני פחות מתייחס לשניהם.

    השב

  22. אופניק

    25/04/2014 ב 10:58 AM

    למיטב ידיעתי האתר היחיד בעולם שבוחן באופן כמותי דיוק פוקוס הוא לנסטיפ. הם פשוט מצלמים 100 תמונות בתנאים מבוקרים, וסופרים כמה פיספוסי פוקוס היו. לא כזה מסובך בסך הכל.
    אני לא מבין איך יתר האתרים הרציניים יכולים לכתוב ביקורת על עדשת F/1.4, בלי לבדוק לעומק את נושא דיוק הפוקוס. זה הרי הרבה יותר חשוב מה-MTF, כל מי שיש לו נסיון אמיתי עם עדשה כזאת יודע את זה. בכל מקרה עד עכשיו לא ראיתי בעיה משמעותית עם ה-50 החדשה, אבל אני עדיין מתייחס אליה בזהירות לפי העצה של אסי (למרות שנראה לי שיש לו קצת דעה קדומה לגבי סיגמה, לוקח זמן לשנות דימוי של חברה)

    השב

  23. גיורא

    25/04/2014 ב 1:19 PM

    אסי מדווח על הבעיה האמיתית. AF בעדשה זה מנוע טיפש ולב העניין הוא פרטוקול תקשורת בין העדשה למצלמה, שהוא קוד מוגן כנראה על ידי קנון וניקון

    אמנם כקנוניסט 7D עוד לא יצא לי להתקל בבעיה מיוחדת לא עם סיגמה ולא עם טמרון או טוקינה, אבל נראה לי גם שקנון לא מנהלים מלחמות על הקוד שלהם כמו ניקון.

    הבעיה היחידה שיש לי עם עדשות של קנון זה המחיר ואם לא הייתי מעדיף עדשות של קנון בגלל התמונה שהן נותנות הייתי מזמן עובר לניקון

    השב

  24. עידו גנוט

    25/04/2014 ב 2:21 PM

    איזה בעיה יש לך עם "התמונה" של עדשות ניקון?

    השב

  25. גיורא

    25/04/2014 ב 4:16 PM

    לא 'בעיה', אני פשוט מעדיף את התמונה על עדשות של קנון.

    למשל, בעדשות ניקון שמתי לב שהגבולות הצבעוניים בין האזורים הבהירים לכהים מוסיפים לאיזור הכהה גבולות ירוקים-כחולים כאלה בלי קשר לצבע האמיתי של החלק הכהה. בכלל הכהים בניקון מזייפים בצבע כמה שהאיזור יותר כהה, וקנון שומרים על הצבע המנכון גם בכהה.

    בבהירים העדשות של ניקון מוציאים צבע יפה ואין לי בעיה, אבל לי חשובים הכהים לא פחות מהבהיר כי אני רוצה פרטים וצבע טובים מהבהיר ביותר עד הכהה ביותר ואת זה קנון נותנים טוב מאד

    השב

  26. עידו גנוט

    25/04/2014 ב 5:17 PM

    יש לי בעיה עם כל מה שכתבת. קודם כל יש הבדלים בין המצלמות והחיישנים בין ניקון לקנון ובין דגמים שונים בתוך ניקון עצמה. דבר שני אי אפשר לדבר בהכללה על עדשות. אתה יכול להתייחס לצבעים של עדשה נתונה (ואולי אפילו עדשה נתונה על מצלמה נתונה). לצאת בהכללה גורפת זה לא רציני.

    לגבי העניין של גבולות ירוקים כחולים – אתה מדבר על CA? מן הסתם זה תלוי שוב בעדשה הספציפית.

    השב

  27. אדי

    25/04/2014 ב 9:38 PM

    לא הבנתי לגמרי אבל נדמה לי שגיורא מדבר על טווח דינמי בעדשות, כי הוא מזכיר פרטים בבהיר ביותר ופרטים בכהה ביותר.

    ראשית, טווח דינמי בעדשות הוא נושא שנוי במחלוקת, כי טווח הטונים שעדשה מסוגלת לספק הוא גדול בהרבה מזה שהחיישן הטוב ביותר מסוגל לרשום, ולכן אם צוואר הבקבוק במערכת כזו הוא החיישן, איך תמדוד אותו בין עדשות, שהרי החיישן הוא האינדיקטור ?

    שנית, גבולות "ירוקים-כחולים בתוך האיזורים הכהים" (כן יש דבר כזה או דומה לו, וזה לא CA) מעיד על סיגנל חלש שמתקבל על החיישן שושב, מדובר על כמות אור לא על תכונה אופטית של עדשה.

    שלישית, מייחסים יותר מדי חשיבות לתרבות-צבע של עדשה, כי סטיות-תקן של צבע בין דגמים שונים ובין יצרנים שונים לא עולה על אחוזים בודדים, ואין שום תקן מחייב לכולם, או כזה שאין אפשרות להטות בקלות על כל מערכת CMYK או RGB, בין אם על המעבד ובין אם על עורך שולחני.

    מספיק כבר עם ה Fetish האידיוטי הזה של "צבע אמיתי" – אין דבר כזה !

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *