ראשי מבזקים פוג'יפילם X-PRO2 תגיע עם חיישן Full Frame ב-2015

פוג'יפילם X-PRO2 תגיע עם חיישן Full Frame ב-2015

13
0

על פי ידיעה מסקרנת שהתפרסמה אמש ברחבי הרשת נראה כי לחברת פוג'יפילם תוכניות לגרסה חדשה למצלמת הדגל שלה בעלת חיישן Full Frame וכן לליין עדשות חדש.

ה-X-PRO1 אשר הוכרזה בראשית 2012 בישרה על ליין מצלמות ה-X הנוכחי של החברה אשר זכו להצלחה לא מבוטלת (אם לוקחים בחשבון שמדובר בשוק נישתי למדי). לא מעט שמועות התרוצצו לגבי גרסה חדשה של המצלה שתיקרא X-PRO1S אך כעת נראה שהחברה זנחה את הרעיון ותתרכז מעתה בדגם הבא שיהיה שונה באופן מהותי וישלב חיישן Full Frame – לראשונה בליין מצלמות ה-X של פוג'י.

בנוסף למצלמה שתוכרז כאמור על פי הידיעה בשנה הבאה (אולי כבר בינואר 2015 – שלוש שנים אחרי הדגם הקודם) יוכרזו גם 3-5 עדשות חדשות (פוג'י תאלץ לבנות ליין חדש מאפס שכן העדשות הנוכחיות ככל הנראה לא יתאימו לדגם החדש).

עדיין מוקדם מידי לדון בפרטים כלשהם אודות המצלמה העתידית אך יהיה מעניין לראות באיזה טכנולוגיית חיישנים תשתמש החברה במצלמה החדשה. כמו תמיד – אנו ממליצים לקחת ידיעות מסוג זה עם יותר מגרעין של מלח.

XPRO-1 – הדגם הבא עם חיישן FF?

X-PRO1

טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

13 תגובות

  1. נועה

    04/04/2014 ב 6:34 PM

    כנראה שזאת מתיחה מאוחרת של 1 באפריל. זה גם היה מקור חדש של האתר. חבל שהאתר מפרסם כל שמועה חסרת ביסוס כאילו היא אמיתית בלי אזכור בכותרת.

    השב

  2. עידו גנוט

    04/04/2014 ב 10:02 PM

    מה?! הידיעה פרסמה ב-3 באפריל. ועל איזה איזכור את מדברת יש קישור למקור הידיעה. לפני שאת יוצאת בהאשמות תבדקי על מה את מדברת.

    השב

  3. מיצי

    04/04/2014 ב 10:02 PM

    אה זה לא מתיחה הסנסורים הולכים וגדלים ומצלמות הפול פריים יחליפו את APSC

    סוני A7 עולה בזאפ 6000 שח, שעד לא מזמן היה מחיר הכניסה של גופי קרופ ברמה גבוהה. עדשת זיצס 35 ממ לגוף שוקלת 120 גרם. סוני רכשה את חברת זיצס וטכולוגיות יצוב 5 הצירים של אולימפוס.

    אחד הקוראים פה חזה את המגמה והעלמות הקישקוש של 4/3 ומעבר לסנסורי FF
    המחירים יורדים דרמטית,המעבדים עובדים במתח נמוך וצורכים פחות הספק דבר שמצריך פחות קירור וליפכך מאפשר גופים מיניאטורים כמו RX1 A7 וכדומה.

    יום ראשון תצא מצלמה חדשה של סוניA7S עם 12 מגה פיקסל ו 4 קיי וידאו כדי להשלים תכנים עבור טלוויזיות ה4 קיי שכבר נמכרות

    מתיחה? זה מציאות שכבר כאן

    השב

  4. מיצי

    04/04/2014 ב 10:03 PM

    מיאוו

    השב

  5. מיצי

    04/04/2014 ב 10:13 PM

    אפרופו 4 קיי במצלמות FF אחד ממנהלי האתר טען בלעג זמן רב שהטכנולוגיה לא ישימה ואי אפשר לדחוף כל כך הרבה מידע ולקודד אותו בזמן אמת.

    זוכרים? GH4 כבר הוכרזה ועוד יומים נראה את סוני בפעולה

    השב

  6. עידו גנוט

    04/04/2014 ב 11:06 PM

    א. המיקרו 4/3 לא ייעלם כל כך מהר.
    ב. צריך לזכור ש-FF זה טוב ויפה אבל הוא דורש בדרך כלל עדשות גדולות כבדות ולרוב יקרות. זה הופך את כל הקונספט של מצלמה קטנה (נניח דוגמת ה-A7) למשהו הרבה פחות פרקטי בפועל (יש עדשות יוצאות מן הכלל אבל הן המיעוט – 24-70 מ"מ FF לא יכולה להיות קטנה (לא בטכנולוגיה האופטית הנוכחית).
    ג. אין לי מושג לאיזה מנהל את מתכוונת. באופן כללי עד לא מזמן היה קושי עיבודי לא פשוט בכל הנוגע לכמויות המידע העצומות של סרטוני 4K. כנראה שהעניינים מתחילים להתפתח והשנה נראה עוד כמה וכמה מצלמות עם יכולת צילום ב-4K (מעבר ל-GH4). מה שכן – וזה נקודה שלא מקדישים לה מספיק התייחסות בכל הדיונים הללו – עריכת סרטונים ב-4K דורשת מחשבים סופר עוצמתיים (כך שגם אם המחיר של מצלמת 4K הוא זול – עלות ההפקה הכוללת לא זולה בכלל).

    השב

  7. מיצי

    05/04/2014 ב 9:52 AM

    Sony FE 55mm F1.8 ZA Carl Zeiss שוקלת 280 גרם בלבד שזה הישג מדהים במזעור האופטי עבור עדשה עם 9 להבים.

    9 להבים אצל יצרנים אחרים באורך מוקד כזה זה 800 גרם.

    אבל אין פה שום דברחדש הכל נהיה קל יותר גם אופטיקה.

    השב

  8. עידו גנוט

    05/04/2014 ב 1:38 PM

    לא. אופטיקה של FF לא נעשית קלה יותר (באופן גורף אני לא מדבר על מקרה פה מקרה שם). יש עדשות FF קלות וקטנות (ה-40 מ"מ פנקייק של קנון למשל) זה לא משנה את העובדה שהעדשות המרכזיות של צלמים מקצועיים – 24-70 מ"מ ו-70-200 מ"מ הן עדשות גדולות, כבדות ויקרות ל-FF וישארו כאלו. אין מה לעשות זה טווחי העבודה של רוב הצלמים המקצועיים וגם אם עבור חסרות מראה FF הן קצת יותר קטנות (אגב הזייס 24-70 מ"מ לסוני לא קיבלה ציונים טובים במיוחד לאחרונה אבל זה גם עניין נקודתי), הן עדיין הרבה יותר גדולות ממה שאפשר לקבל למצלמות קרופ (שלא לדבר על חיישנים קטנים יותר.

    בשנים הקרובות השוק יתפתח לכל הכיוונים – גם עוד מוצרים למצלמות קטנות (עם חיישני קרופ ומטה) וגם עוד מצלמות FF – זה ממש לא שתראי את ה-FF שולט בשוק – בכל מקרה לרוב הצלמים אין בו ממש צורך).

    השב

  9. ענן

    05/04/2014 ב 8:31 PM

    מיצי, איבדת אותי עם ה "קישקוש של 4/3". הכל קישקוש, במיוחד כשלא מצליחים לשכפל הצלחה של אחרים. לרגע עוד חשדתי שיש לך מניות אצל סוני, קנון או ניקון, אבל מיד הבנתי שזה סתם עוד מקרה אומלל של פאנבויאיזם.

    השב

  10. ענן

    05/04/2014 ב 8:36 PM

    http://www.43rumors.com/first-serious-panasonic-gh4-contender-the-sony-a7s-4k/

    * it should be more expensive than the Panasonic GH4
    * it’s likely to record 4K at a much lower bitrate and a less good codec
    * there is a slightly crop mode on the A/s so it’s not even a “pure” FF

    השב

  11. מיצי

    05/04/2014 ב 11:29 PM

    רוב המצלמות של סוני יוצאות לשוק לא בשלות ומוחלפות תוך מספר חודשים בדגם אחר מעט בשל יותר

    A7
    רעש נוראי של סגר
    ביצועי איזו נחותים
    פוקוס בעייתי ביום ולא ישים בלילה
    עדשות בעלות היצע מוגבל

    מצד שני יש להם הברקות כמו ה-RX100 ואולי גם A7S

    43 הרבה יותר בשל אבל הפורמט הקטן מספק תמונה שטחה משו. זהה באיכות לסוני RX100 מבט קטן בפליקר יאושש את זה.

    היתרון היחיד זה מימוש חזק של GH4 כאשר איכות הווידאו זהה לתמונת סטילס. אבל סוני ממזערים את מצלמות ה-FF למימדים ומשקל שזהים ל-43 אבל עם חיישן גדול פי 4.

    43 היה פתרון ביניים שנסה לתת מענה למשקולות של קנון וניקון אבל סוני עם ה-RX100 וחישן קטן יותר ספקה פתרון עדיף וכעת בדרך לריסוק עם מצלמות ה-FF הזעירות

    בווידו נכון להיות פנסןניק עדיין חלוצים וגם האוטופוקוס שלהם משאיר אבק לסוני. מצד שני סוני בעלת מפעל הסנסורים הגדול בעולם, רכשה חטיבה מאולימפוס ומובילה עולמית בווידאו בקו המוצרים מסדרת F.

    יהיה מעניין מה שבטוח שקנון וניקון שוב יפגרו שנות אור מאחור

    מיאוווו

    השב

  12. מיצי

    05/04/2014 ב 11:39 PM

    הקיצר חוץ מהRX100 ומצלמות פוקט טובות סוני נכשלו ביג טיים. אל תשכחו את האלפה עם המראה החצי שקופה שירדה מקן היצור והוחלפה ב-A7 ללא מראה בכלל.

    פנסוניק תמיד היו טובים אבל איכות הסטילס לא משו למרות שבווידאו הם אלופים

    זהו

    השב

  13. עידו גנוט

    06/04/2014 ב 12:19 AM

    סוני נכשלו? ליין ה-NEX (אני מדבר על ה-APS-C) הוא ליין המצלמות חסרות המראה הטוב בשוק (לטעמנו לפחות – הבענו את דעתנו זאת פעם אחר פעם). ה-A6000 ממשיכה את ה-NEX הקודמות עם מערכת AF שעל פניה נראית מעולה – וגם המכירות היו לא רעות בכלל (ביחס לקריסה הכללית של השוק כמובן בשנה החולפת).

    החולשה של סוני היא בעדשות (יש לה את זייס ויש גם עדשות צד שלישי אחרות אבל זה עדיין לא זה – בטח אם משווים להיצע שיש לרפלקס או אפילו למיקרו 4/3). לגבי מיקרו 4/3 – גם לדעתי מדובר בחיישן קטן מידי אבל הוא לא ייעלם בקרוב – יש לפנסוניק ואולימפוס הרבה מחוייבות לפורמט הזה ויש לא מעט אנשים שהשקיעו בו לא מעט כסף ומשיכו להחזיק אותו בחיים.

    ושוב – הבעיה העיקרית של FF היא גודל העדשות (עדשות פריים קצרות זה טוב ויפה אבל זה לא מספיק ולא מאפשר עבודה רצינות למי שצריך גמישות ואז אתה כבל מקבל שילוב של גוף+מצלמה שהוא לא באמת כל כך קטן).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *