ראשי מבזקים ניקון D4S בקרוב – פרטים חדשים

ניקון D4S בקרוב – פרטים חדשים

18
0

כבר לפני מספר שבועות פרסמנו כאן פרטים ראשוניים אודות ההכרזה הצפויה של דור ההמשך למצלמת ה-D4 המקצועית של ניקון. כעת מתפרסמים פרטים אפשריים נוספים וההכרזה נראית קרובה מתמיד.

האתר היפני digicame-info (אשר קולע בידיעותיו לא פעם) פרסם היום מידע לגבי מועד ההכרזה של המצלמה שתחליף את ה-D4 (אנו משערים – אם כי אין כרגע מידע ברור בעניין כי שמה יהיה D4S) בנוסף האתר nikonrumors פרסם מפרט ראשוני (מומלץ לקחת עם קורטוב של מלח בשלב זה:

  • חיישן 16 מגה פיקסל דומה לזה המצוי בדגם ה-D4 הנוכחי (לא ברור האם החיישן זהה או שכלולים בו שינויים כלשהם).
  • מערכת פוקוס משופרת.
  • מהירות צילום רצף משופרת (ה-D4 מצלמת בקצב של עד 11 פריימים לשנייה).
  • ביצועים משופרים בתאורה נמוכה.
  • צילום וידאו משופר.
  • תאריך הכרזה – סוף פברואר – זמינות – מרץ 2014 (לפני אולימפיאדת החורף).

הלו”ז נראה מתקבל על הדעת וגם הצורך בעדכון אינו מופרך (אם כי אנו מופתעים לראות שלא תהיה עליה ברזולוציה – דבר שנראה על פניו כמעט מתבקש). כעת נותר לראות האם המצלמה אכן תוכרז במועד (ואולי ניקון אפילו תשחרר הכרזה על “פיתוח” מוקדם יותר – אם כי זהו נוהג המוכר יותר מהכרזות של חברת קנון דווקא בשנים האחרונות). אנו נמשיך לעקוב ולדווח.

ניקון D4 – מחליפה מהירה ורגישה יותר בקרוב?

D4-inside

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

18 תגובות

  1. Avatar

    שייקה

    06/01/2014 ב 4:40 PM

    מעניין. בטח זה יוביל לחידושים מצד קנון גם…
    זה לא קצת מוקדם מידי? כלומר כמה זמן היא כבר בשוק שכבר יוצאת מחליפה?..

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    06/01/2014 ב 5:13 PM

    לא בטוח שיהיה חידוש מיידי מצד קנון. תכלס מדובר על שדרוג של הדגם הקיים (בטח אם לא יוחלף חיישן). זה אולי טיפה יותר ממה שקיבלנו ב-D3S ביחס ל-D3 אבל כנראה לא נראה פה ממש קפיצת מדרגה.

    השב

  3. Avatar

    עדו

    06/01/2014 ב 9:21 PM

    אין מצב שהחיישן ישאר על 16MP. סביר להניח שיהיה 24MP .

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    06/01/2014 ב 9:56 PM

    גם לי מוזר אבל זה המידע שפורסם בשלב זה. נחכה עוד קצת ונראה.

    השב

  5. Avatar

    אדי

    07/01/2014 ב 12:15 AM

    ההבדל בין 16 ל 24 מגה-פיקסל הוא רק שליש, וזה נכון גם לגבי הצורך בתוספת רזולוציה, וגם לגבי הצורך בשטח פיקסל גדול ככל האפשר.

    כאשר מעמידים את הקונפליקט בין שני הצרכים הללו אחד מול השני, תוך לקיחה בחשבון שמדובר במצלמה “מקצועית” נראה לי שהצורך בשטח כל פיקסל על החיישן, גובר על הצורך בתוספת של שליש ברזולוציה.

    16 מגה-פיקסל עם סף רעש של 6400 ISO, עדיף לדעתי על 24 מגה-פיקסל עם סף רעש של 1600, ככל שמדובר על מצלמה “מקצועית”, אם זוכרים ש 16 מגה-פיקסל נקיים מרעש, מאפשרים הדפס איכותי מאד בגודל של A2, כלומר 60 על 42 ס”מ, בחדות-הדפסה של 150 DPI

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    07/01/2014 ב 1:52 AM

    לדעתי זה לא העניין. המצלמות הללו (זה נכון גם ל-1DX עם רזולוציה של 18 מגה פיקסל) מוגבלות בכוח העיבוד שעומד לרשותן לצילום רצף – שתיהן מצלמות ביותר מ-10 פריימים לשנייה. הסיבה שניקון וקנון לא שילבו חיישנים עם רזולוציה גבוהה יותר קשורה לטעמי למגבלות עיבוד ולא לחוסר יכולת לספק מקסימום רגישות (למרות שאולי גם לזה תפקיד כלשהו בעניין).

    עם מעבד חזק יותר אפשר יהיה להתגבר על העניין ולאפשר מהירות צילום זהה או גבוה יותר ברזולוציה גבוהה יותר. נראה…

    השב

  7. Avatar

    פיטר

    07/01/2014 ב 9:54 AM

    “נראה לי שהצורך בשטח כל פיקסל על החיישן, גובר על הצורך בתוספת של שליש ברזולוציה”

    נכון. התוספת ברזולוציה היא 50 אחוז לא שליש.

    “16 מגה-פיקסל עם סף רעש של 6400 ISO, עדיף לדעתי על 24 מגה-פיקסל עם סף רעש של 1600”

    נכון עקרונית. רק קצת ענייני מינוח, במקום סף רעש היתי כותב..

    “עדיף לקבל יחס אות לרעש זהה עבור ערך איזו של 1600 במקום 6400 במקום תוספת רזולוציה.

    SNR מוגדר ב-DB עבור רמות איזו שונות. בקירוב על תוספת של 50 אחוז ברזולוציה מפסידים כחצי סטופ SNR עבור ערך איזו נתון.

    השב

  8. Avatar

    פיטר

    07/01/2014 ב 10:01 AM

    כדי לפשט את העניין במקום “סף רעש” אפשר בקצרה “ערך רעש”

    השב

  9. Avatar

    רותי

    07/01/2014 ב 4:41 PM

    פיטר, אני רואה שעברת הסבה מקצועית מ”ניתוח טכנולוגי של מחלקת מו”פ בניקון”, לעריכה לשונית והגהה של מה שאחרים כותבים כאן.

    אני רק מאד מקווה שאדי ביקש ממך רשות לכתוב כאן לפני שהוא החליט להביע את דעתו, והכי חשוב, שהוא לא סטה בגדול ממה שאתה מרשה לו לכתוב.

    טוב שיש לנו בארץ אחד כמוך, אחרת פשוט הלך על כולנו

    השב

  10. Avatar

    יובל

    07/01/2014 ב 4:54 PM

    רותי,

    בדיקה סטטיסטית פשוטה לאחור, מראה שפשוט קופצים לו כל הפיוזים, כל פעם שמישהו אחר חוץ ממנו, מעיז לכתוב משהו (לא חשוב מה), על ניקון.

    הרבה “מומחים מטעם עצמם” נעלבים כשמישהו אחר חוץ מהם, מעיז להביע דיעה, והם מנסים להשתקם מהעלבון שלהם בעזרת עלבונות לאחרים.

    אני רק לא מבין איך הפכת את עצמך לשומרת הראש של אדי (או שרק נדמה לי)

    השב

  11. Avatar

    פיטר

    07/01/2014 ב 5:37 PM

    יובל

    נראה שלא הבנת את מה שכתבתי היות והסכמתי לחלוטין עם מה שאדי כתב. ההערה שלי נגעה למינוח ולא לתוכן.

    השב

  12. Avatar

    יובל

    07/01/2014 ב 6:38 PM

    נו באמת, איך אפשר להבין ?

    מה זה בכלל “חצי סטופ SNR עבור ערך איזו נתון”?

    מה הקשר בכלל בין “חצי סטופ” שהוא מידה של צמצם, לבין הבדל אספוננציאלי בין “ריצפת-רעש” לאות מקסימלי?

    ראיתי שאתה גם עושה קשר דומה בין סטופים של צמצם לבין אורך מוקד, ובין אפקט של מונע רעידות ?

    הרי מה שאתה כותב הוא מבחינתי הזוי לגמרי, אז זה באמת חשוב אם אני כן מבין או לא מבין?

    תאמין לי שגם אם אדי או עידו היו כותבים דבר כזה, גם אז לא הייתי מתאמץ להבין.

    אין לי מספיק זמן לחיות, כדי לנסות להבין דברים הזויים שאין ביניהם שום קשר.

    גם הקשר בין גודל החיישן לבין צורך באיזו גבוה יותר הוא קשר הזוי.

    הרי ככל ששטח החיישן הוא גדול יותר, ככה הוא לוכד יותר פוטונים באותו פרק זמן.

    ההגיון אומר, שאם בכלל, אז כבר חיישן גדול יותר, צריך פחות איזו כדי להוציא את אותה תוצאה כמו חיישן קטן יותר, ולא יותר איזו

    אז תגיד לי אתה, יש בכלל מה להבין כאן?

    השב

  13. Avatar

    פיטר

    07/01/2014 ב 8:38 PM

    שיפור של חצי סטופ ביחס ל-SNR נתון
    מדובר בצורת תיאור או המחשה המקובלת בעולם הצילום.
    סטופ הוא EV” exposure value” המיצג קומבינציה של צמצם ומהירות תריס.

    טכנית שיפור ב-SNR מתבטא בדציבלים DB. אולם דיי קשה להבין את היחסים בן שיפור ה-SNR היות ומדובר בערך לוגריטמי לא ליניארי.

    לכן כדי להמחיש טוב יותר נוטים בעולם הצילום להתייחס לשיפור בערכי הרעש לעומת יחוס ע”י סטופים.

    למשל כאשר אומרים שסף הרעש של D600 גדול בסטופ מ-D7100 שזה אומר שכאשר מוגדרים אותם ערכי צמצם ומהירות תריס בשני המצלמות עדיין אפשר להקטין ב-D600 את כמות האור הנכנסת לסנסור למשל ע”י הכפלת מהירות התריס ולקבל ערכי רעש זהים.

    המשתמש יודע שהוא יכול להשתולל עם מהירות התריס ולהכפיל אותה כאשר אומרים לא שבדגם המצלמה שברשותו מציג שיפור של סטופ לעומת דגם אחר.

    על פי הצורה שאתה כותב כאשר כל מילה שניה שלך היא “הזוי” ואין לך ידע בסיסי אני מתחיל להבין את הסיבות להתקפות האישיות.

    השב

  14. Avatar

    יובל

    07/01/2014 ב 9:51 PM

    כמו שחשבתי, פיטר, הזוי לגמרי.

    “טכנית שיפור ב-SNR מתבטא בדציבלים DB. אולם דיי קשה להבין את היחסים בן שיפור ה-SNR היות ומדובר בערך לוגריטמי לא ליניארי.

    לכן כדי להמחיש טוב יותר נוטים בעולם הצילום להתייחס לשיפור בערכי הרעש לעומת יחוס ע”י סטופים”

    מי בעולם הצילום מודד ערכי אות לרעש בסטופים ?

    הזוי לגמרי.

    השב

  15. Avatar

    אדי

    07/01/2014 ב 10:12 PM

    די כבר עם ההתכתשות הזאת.

    שניכם לא מוסיפים אפילו גרם של ערך מוסף לטור הזה.

    יובל, אם אם אותי מתמיה פה ושם מה שנכתב, אני לא נכנס עם הכותב לעימות, גם אם אני אחשוב שהוא “הזוי” כמו שאתה כותב.

    “הזוי” זה לא ביטוי מכובד, ופיטר, מספיק עם הלשון המעליבה שאתה נוקט בה לפעמים, היא מעידה על חולשה של טיעון, ולא מוסיפה לו יתר תוקף.

    לא תפסידו גרם אחד של כבוד עצמי, אם תכתבו בלשון יותר מכובדת

    השב

  16. Avatar

    VIVAEL

    12/01/2014 ב 5:40 PM

    ויכוחים מעניינים (טכנית)יש כאן_:)_תכלס מה שחשוב לאחר שתצא הD4S,ירד דרמטי המחיר של הD4 ונוכל לקנות אותה למשל ב8_קילו:)

    השב

  17. Avatar

    ינאי

    26/01/2014 ב 6:35 AM

    פיטר ההיפך מלינארי הוא לא לוגריתמי יא דפוק, אלא אקספוננציאלי

    השב

  18. Avatar

    D2D

    26/01/2014 ב 3:36 PM

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *