ראשי מבזקים מקבץ מבזקי צילום מהעולם (23/12/2013)

מקבץ מבזקי צילום מהעולם (23/12/2013)

4
0

על שולחננו הצטברו לאחרונה כמות גדולה של ידיעות שונות הראויות לפרסום ולכן קיבצנו אותן יחד במסגרת “מקבץ המבזקים” של האתר בדגש מיוחד על ידיעות הקשורות הפעם לחברת קנון.

  • ידיעות המתפרסמות ברשת מדברות על כך שהמצלמה המקצועית העתידית של קנון אשר תושק בשנה הבאה תיקרא EOS-A1 (אם כי אפשר ומדובר רק בשמו של אב הטיפוס הנחבן בימים אלו), היא תכלול חיישן מרובה פיקסלים (עסקנו בכך רבות גם בעבר – ככל הנראה בין 40-70 מגה פיקסל) המצלמה אמורה על פי הידיעה לשלב יכולות סטילס עם יכולות וידאו מתקדמות במיוחד (הטובות בליין של קנון). הנתון החדש והמסקרן ביותר הוא כי המצלמה תכלול עינית היברידית (בדומה לזו המצויה במצלמות פוג’י) – אופטית ודיגיטלית – כאשר העינית הדיגיטלית מיועדת במיוחד לוידאו. אנו מציעים לקחת ידיעה זאת עם לא מעט זהירות – אך היא מעניינת לכל הפחות.

EOS-1 חדשה בשנה הבאה?

Canon-EOS-1D-X-no-lens

  • עוד ידיעה אותה אנו ממליצים לקחת בזהירות (אפילו בזהירות רבה) התפרסמה בשבוע שער ועל פיה קנון לא צפויה להשיק את ה-EOS 7D MARK II. זה מנוגד לכל מה שאנו יודעים כרגע אם כי אפשר והכוונה היא פשוט שקנון מתכננת שינוי בשם המצלמה (קנון EOS 8D?) – ימים יגידו.
  • על פי ידיעה שהתפרסמה בשבוע שעבר, חברת קנון עשויה להשיק בשנה הבאה לא אחת, אלא שתי עדשות 24-70 מ”מ חדשות. העדשה הראשונה תהיה עדשת 24-70 בעלת צמצם משתנה ומנוע STM המותאם במיוחד לצילום וידאו (ותהיה זולה יותר מהדגם הקיים) ואילו העדשה השנייה בעלת צמצם f/2.8 תגיע עם מייצב תמונה מובנה (בדומה לעדשת הטמרון הנוכחית).

טמרון 24-70 מ”מ מיוצבת – גם בקנון מתכננים אחת?

SP-24-70mm-F2

  • בראיון שפורסם במגזין היפני Dcwatch נמסרו מספר פרטים על התוכניות של חברת קנון בתחום המצלמות חסרות המראה. בין השאר הוזכר שם על ידי נציג החברה מיפן כי מצלמה בעלת עינית דיגיטלית עשויה להגיע במחצית השנייה של 2014, בנוסף צפויות שורה של עדשות חדשות עבור ליין ה-EOS-M (אין כמובן פירוט בראיון), קרנון בהחלט בוחנת יצירת מצלמות מקצועיות (או מקצועיות למחצה) חסרות מראה.
  • קנון רשמה לאחרונה מספר פטנטים חדשים ביניהם פטנט על מצלמת אולטרה זום בעלת זום של 100X! (מ-3.6-340 מ”מ – מה שעשוי להיות מקביל לאורך מוקד של 18-1768 מ”מ ב-35 מ”מ – מרשים מאד אם אכן יגיע לשוק – בצד הרחב אגב לא פחות מאשר בצד הטלה). החברה גם רשמה פטנט על מערכת המאפשרת הרמת מראה מהירה יותר – כנראה במטרה לאפשר צילום רצף במהירות גבוהה מאד.
  • ידיעה אחרונה בנושא קנון – מסתבר שברשת לפחות החלו באתר חברת אפל להציע מצלמות קנון למכירה (גם מצלמות לייטרו ו-GOPRO מופיעות בעמוד). האם מדובר בשיתוף פעולה עסקי נקודתי או בהתחלה של שיתוף פעולה עמוק יותר – לא ברור בשלב זה (בכל מקרה – מחירים עדיפים ניתן למצוא במקומות אחרים ברשת).
  • חברת פוג’יפילם הכריזה על שורה של עדכוני קושחה עבור ה-X-E2, X-E1, X-PRO1 וה-X100S – מדובר במקצה שיפורים משמעותי עבור הדגמים השונים עם תכונות חדשות ומומלץ מאד לבעלי מצלמות פוג’י להתעדכן (להורדת העדכונים).
  • מוקדם יותר החודש השיקה חברת קיפון (המוכרת מתחום המתאמים) את מה שהיא מכנה העדשה המהירה ביותר שתוכננה עד כה במיוחד עבור מצלמות חסרות מראה – 40mm f/0.85 Ibelux. כן זאת איננה טעות – מדובר בעדשה בעלת צמצם f/0.85 – בהחלט מוצר נדיר בעולם הצילום (בשוק ניתן למצוא עדשות בודדות בעלות צמצמים שמתחת ל-f/0.8 רובן יקרות מאד ונדירות מאד). העדשה החדשה תעלה כ-2000 דולר וצפויה להתאים לתושבת E של סוני, לתושבת X של פוג’י ולתושבת המיקרו 4/3 ואף בהמשך לתושבת EOS M של קנון (העדשה ידנית למיטב ידיעתנו).
  • לסיום עוד כמה פרטים התפרסמו אודות מצלמת ה-4K המתוכננת של פנסוניק – ה-GH 4K אשר תגיע כפי הנראה במחצית השנייה של 2014 ותוריד באופן דרמטי את מחיר הכניסה לעולם ה-4K. הינה המפרט של המצלמה כפי שפורסם לאחרונה באתר 43rumors:
  • חיישן – 16 מגה פיקסל (מיקרו 4/3).
  • מהירות תריס – 1/8000 שנייה.
  • מסך 3 אינצ’ OLED ברזולוציה של 1 מליון נקודות.
  • עינית בגודל 21 מ”מ בטכנולוגיית OLED ברזולוציה של 3 מליון נקודות (הרזולוציה הגבוהה בשוק).
  • צילום וידאו עד 4K ב-30 פריימים לשנייה.
  • תכונות וידאו: Time code, 200mbps mp4 All-i/100mbps IPB, 4:2:2 10/8bit output, 3G-SDI and XLR adaptor.
  • מחיר: 2800 יורו/דולר.
עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

4 תגובות

  1. Avatar

    לוי

    25/12/2013 ב 6:46 PM

    קנון צריכים להחליף את השם שלהם לקנונסטיק או מסטיק. כל שנה מושכים את ייצור 7D II בשנה נוספת כנ”ל גם לגבי המחליפה של ה100-400.במקביל מוציאה עדשה “יוקרתית” 24-70 F2.8 ללא מייצב. ואחר כך מוציאה עדשה מיותר לחלוטין 24-70 F4 עם מייצב. כאילו שה 24-105 F4 לא קיים. בשנתיים האחרונות הראש שלהם רק בעדשות לבנות שעולות מעל 10000$ ומעלה או מצלמות מצלמות עם וידאו K4. עכשיו שטמרון הכריזו על העדשה 150-600 ממש לא יעניין אותי המחליפה של 100-400.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    25/12/2013 ב 6:52 PM

    זה די נכון. בכלל גם קנון וגם ניקון משקיעות הרבה מאד כסף בפיתוח עדשות מאד מאד יקרות (עם קהל מצומצם מאד) בשנים האחרונות והן מחדשות את העדשות הללו (ומעלות להן מחירים בכל פעם) כל פרקי זמן קצרים מאד (שנים בודדות) כשלמעשה אין ממש צורך בכך. לעומת זאת הרבה עדשות אחרות שלא קיימות או ממתינות לשדרוג משמעותי לא זוכות להחלפה.

    אין לי הסבר למדיניות הזאת – בעיני היא חסרת היגיון כלכלי (אלא אם מישהו יספר לי שיש איזה שוק עצום לעדשות סופר טלפוטו שאני לא מודע אליו).

    השב

  3. Avatar

    שייקה

    27/12/2013 ב 2:47 PM

    7די מארק 2 אתם יודעים מתי בערך מדברים על הוצאה שלה?

    לגבי ה24-70 מיוצבת, אני חושב שזה סתם טעות, זו עדשה עם טווח קצר שלא צריך בו מייצב בכלל בכאלה טווחים, להפך, מייצב רק ייקר את העדשה עוד יותר מעבר למה שהיא היום, ויוסיף עוד חלק יקר לבלאי ולתיקונים אפשריים. חלק יקר מאוד…

    השב

  4. Avatar

    עידו גנוט

    27/12/2013 ב 3:16 PM

    לא. אבל השערה סבירה היא לקראת +CP או בכל מקרה לפני פוטוקינה (אם כי זה טווח זמן די רחב (לקנון יש לפעמים נטיה לצאת בהכרזות חשובות סתם כך באמצע השנה בלי קשר לשום תערוכה – הם עשו זאת בעבר עם ה-5D MKIII למשל).

    לגבי הייצוב – זה תמיד טוב – אני למשל הייתי מאד שמח למייצב אפילו ב-10-20 מ”מ שלי – עבור מי שמצלם הרבה בערב/לילה – זה מאד חשוב. ולי אישית מעולם לא התקלקל מייצב בעדשה.

    השב

להגיב על לוי לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *