ראשי מבזקים פרטים חדשים על כל מה שלא הוכרז בשבוע שעבר

פרטים חדשים על כל מה שלא הוכרז בשבוע שעבר

2
0

השבוע שעבר היה שבוע גדול לתעשיית הצילום – ניקון, סוני, פנסוניק ופוג’י – כולן הכריזו על מוצרים חדשים ומסקרנים, אבל אם חשבתם שבכך הסתיימו ההכרזות לשנת 2013 אתם טועים.

במהלך הבא אנו צפויים לשורה נוספת של הכרזות (הכל לפני תקופת החגים בארה”ב – בדצמבר עצמה צפו לתקופת “יובש” בהכרזות בשל החופשים בחו”ל). מה צפוי? הינה מה שידוע בנתיים:

ניקון לא אמרה את המילה האחרונה. במהלך החודש הקרוב אנו צפויים להכרזות נוספות כאשר בראשן (אם להאמין לידיעות) הפתעה – מצלמת רטרו ייחודית בעלת חיישן Full Frame. הינה המפרט של המצלמה הצפויה להיות מעוצבת באופן דומה ל-FM2 הקלאסית של ניקון מתקופת הפילם:

  • חיישן 16 מגה פיקסל זהה לזה המצוי ב-D4.
  • מעבד Expeed 3 (מעניין שלא Expeed 4 כפי ששולב ב-D5300 החדשה).
  • עינית אופטית – מנסרה (לא מדובר במצלמה חסרת מראה אם כי העיצוב יהיה שונה ממצלמות הרפלקס המוכרות).
  • מד אור בן 2016 פיקסלים (בדומה לזה המצוי ב-D610 ולא כמו ב-D800/D4).
  • מהירות צילום: 5.5 פריימים לשנייה.
  • מסך 3.2 אינצ’ ברזולוציה גבוהה.
  • משקל 765 גרם. מידות – 143 מ”מ על 110 מ”מ על 66 מ”מ.
  • ללא יכולות צילום וידאו
  • תגיע עם עדשת 50 מ”מ f/1.8 חדשה המעוצבת בדומה למצלמה עצמה.

כפי שניתן לראות הפרטים עדיין אינם שלמים אבל אנחנו נדע כנראה עוד בקרוב. כך או כך המצלמה ההיברידית כנראה לא תהיה היחידה שתוכרז עוד השנה (אם כי רצוי כנראה להוריד ציפיות ביחס להכרזה הנוספת).

אולימפוס צפויה להכריז אף היא על מצלמה חדשה (כנראה בסוף חודש אוקטובר) – Stylus 1. מצלמה זאת מכונה מיני O-MD אך בפועל הדמיון יהיה כנראה חיצוני בלבד. למצלמה חיישן קטן יחסית (“1.7 – בדומה לחלק מן המצלמות הקומפקטיות המתקדמות) ועדשת זום ארוכה – 24-300 מ”מ (אקוויולנטי) – הצמצם אינו ידוע בשלב זה. אפשר לראות אותה כעוד מוצר הנכנס לנישה החדשה של מצלמות אולטרה זום מתקדמות יחד עם ה-RX10 החדשה של סוני (אם כי נראה כי לסוני יתרונות רבים על אולימפוס ובהם חיישן גדול יותר ועדשה בעלת צמצם f/2.8 קבוע – דבר שספק אם אולימפוס תצליח לשכפל בגוף כה קטן כפי שניתן לראות בתמונות – אפילו עם החיישן הקטן יותר).

אולימפוס Stylus 1 – אולטרה זום עם חיישן גדול – בקרוב (מקור)

Olympus Stylus 1 2

 

Olympus Stylus 1

אם כבר הזכרנו את סוני – ידיעה מעניינת מגיעה מכיוונה לכל מי שהספיד את ליין ה-A. מסתבר שהחברה צפויה להוציא בקרוב מצלמה מתקדמת אשר נועדה להתחרות ב-5D MKIII של קנון ותכלול יכולות צילום וידאו ב-4K (דבר שיהפוך אותה ליחודית במיוחד בשוק הרפלקס – היחידה שמסוגלת לכך כיום היא ה-1D-C של קנון שעלותה גבוהה מאד). בנוסף צפויה החברה להכריז בשלב מעט מאוחר יותר על מצלמת Full Frame בעלת תושבת A שתקרוץ לצלמי ספורט ואקשן ותהיה מהירה במיוחד.

ואם מישהו חסר לכם (כן, כן אנו מתכוונים אליכם ששואלים ומה עם קנון) התשובה היא שבשלב זה פשוט אין שום מידע מכיוונה של החברה. המשמעות יכולה להיות שבקנון דחו הכל ל-2014 או לחילופין החליטו לתכנן הפתעה גדולה ולא להדליף דבר – נמתין ונראה.

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

2 תגובות

  1. Avatar

    מעוז

    21/10/2013 ב 11:28 PM

    נחמד לשמוע שליין ה-A של סוני עוד חי ובועט.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    22/10/2013 ב 12:07 AM

    כפי שכתבנו כמה פעמים סוני לא מוותרת עליו כנראה (אני חייב להודות שאנו לפחות חושבים שמדובר במהלך שגוי – סוני צריכה להתמקד בליין ה-NEX – ששינה לאחרונה את שמו – וליצור מצלמות חסרות מראה דמויות רפלקס במטרה להחליף את כל ליין האלפא שרובו המוחלט לא היה מוצלח בניגוד גמור לליין ה-NEX).

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *