ראשי מבזקים ניקון D5300 תהיה הראשונה לכלול מעבד חדש?

ניקון D5300 תהיה הראשונה לכלול מעבד חדש?

38
0

האם אנו צפויים בקרוב למצלמת כניסה חדשה של ניקון עם מעבד חדש? אם להאמין למידע המתפרסם ברשת התשובה חיובית.

מזה זמן שאנו עדים למידע על לפחות שתי מצלמות חדשות של ניקון בתקופה הקרובה (ככל הנראה אולי גם יותר). הראשון היא גרסה מחודשת של ה-D600 אשר אמורה לפתור לחלוטין (או למעשה להסיר כל ספק) את בעיית הלכלוך על החיישן. בשלב זה לא ברור האם מעבר לנקודה זו נראה שינויים כלשהם במצלמה אשר תכונה כפי הנראה D610.

הדגם השני הוא חידוש של מצלמת ה-D5200 אשר יכלול ככל הנראה חיישן דומה אך יוסיף 3 תכונות מרכזיות ויקרא כפי שאפשר לצפות D5300. שלושת התכונות החדשות על פי האתר nikonrumors הן – GPS מובנה, WIFI מובנה וכאמור מעבד חדש – EXPEED 4. מה המשמעות של מעבד חדש? אף שאין נתונים, נסיון העבר מלמד שמעבד חדש מביא עימו לרוב מהירות צילום רצף משופרת, יכולות וידאו מתקדמות יותר (לרוב קצבי צילום וידאו מהירים יותר – אולי אפילו 60p ב-1080p) וכמובן תפעול כללי מהיר יותר – תמיד עניין מבורך במצלמות.

עד עכשיו הדעה הרווחת הייתה הדעה הרווחת כי ה-EXPEED 4 יגיע עם מצלמת ה-D400 אשר תוכרז כנראה אי שם בראשית השנה הבאה. האם העובדה שהמעבד יוצג דווקא ב-D5300 משנה משהו? לא ברור בשלב זה אבל אנו לפחות לא רואים קשר ישי בין שני הדברים.

D5200 BK 18 55 top

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

38 תגובות

  1. Avatar

    פיטר

    25/09/2013 ב 8:26 AM

    GPS/WIFI זה אחלה דבר להעתיק מקנון. (כאמור הדבר היחיד שקובע ולא הלקוחות)

    כעת נדרש עוד העתקה קטנה והיא לבנות מחדש את ה-Live-View ולפטר מייד את המהנדס האחראי שם.

    השב

  2. Avatar

    פיטר

    25/09/2013 ב 8:38 AM

    בס”כ מדובר בשדרוגים המבוססים על תיקון תקלות או תוספת תכונות קיימות שהנסיון לגבות כסף עבורם לא צלח. GPS.WIFI

    חדשנות? מה זה?

    קנון שנרדמה שנים, וסוני מתחילות להוביל לכיוון גופים קטנים,היבטי תפעול ווידאו וכדומה.

    השב

  3. Avatar

    עידו גנוט

    25/09/2013 ב 1:35 PM

    ה-GPS/WIFI המובנים הם תוספות נחמדות (הרי היו להם כבר חיצוניים כיום) – הם הבינו – באיחור שלמכור אותם כמוצר חיצוני (שמביא מן הסתם עוד כסף לחברה) זאת אסטרטגיה גרועה (לא קונים) אז הם עברו לשלב אותם בגוף (מהלך שהיה תכלס צריך להתבצע כבר לפני דור אם לא שניים).

    החידוש פה הוא המעבד וצריך לראות למה הוא מסוגל – הוא לא סופר מעניין במצלמה הזאת אבל הוא יהיה מאד מעניין במצלמה כמו ה-D400.

    השב

  4. Avatar

    פיטר

    25/09/2013 ב 2:02 PM

    המעבד הוא לא ממש האישיו, מדובר בגישה של ניקון ובמודל המסחרי והשיווקי.
    המעבד הקיים יכול לדחוף את ה-D4 לקצב אש של 10 פרמיים בשניה.

    מה שניקון עושים זה להגביל את הקצב המקסימאלי בדגמים שלא עולים 6K ולהוסיף פיקסלים כדי להוסיף רעש.

    תוספת הרעש בדגמי הכניסה וקצב האש הנמוך ידחפו לדעתם את הקהל לקנות את ה-D4. כמובן שהם חיים בסרט כבר שנים.

    אין שום בעיה לממשש בדגמי הכניסה קצב אש גבוהה עם סנסור בעל צפיפות פיקסלים צנועה שירצה את כל חובבי האיזו הגבוה. כל זאת במעבד הקיים!!!!!!

    אבל מי יקנה אז את הדי 4?

    השב

  5. Avatar

    פיטר

    25/09/2013 ב 2:10 PM

    המעבד החדש ידחוף 4K Video בקלות, אבל תשכחו ממימוש שכזה לפני המחליפה של ה-D800. היכולת תמשיך להיות בלתי מנוצלת גם שכל טלפון גלקסי נוט 3 תומך בזה.

    יכול להיות שהם מנסים להפטר מכל המלאי של הטכנולוגיה הקיימת עד להצגת הדור הבא כנראה לא יכיל מראה, ויכיל טכונות חכמות כמו שיתוף,HDR אמיתי ושלל תכונות שיש כיום לכל מצלמת טלפון.

    עם תוספות קטנות כאלה כל שנה באמת אין סיבה לשדרג.

    השב

  6. Avatar

    עידו גנוט

    25/09/2013 ב 3:06 PM

    אתה טועה. המעבד הוא כן הנושא. ה-D4 היא מצלמה של 16 מגה פיקסל ולא במקרה. הם מאד רצו יותר אבל לא היה להם יכולת עיבוד לדחוף כמויות גדולות יותר של מידע החוצה בקצב מספיק. זה אותו דבר עם קנון אגב (1D-X רק 18 מגה פיקסל – גם הם רצו יותר תאמין לי).

    לגבי תוספות קטנות בכל דור – ברור שזה מכוון. צריך לזכור שבדגמי הכניסה צריך להוציא (מבחינתם) דגם חדש כל שנה כדי שאנשים יקנו. וזה אומר שאי אפשר להכניס את “כל החדשנות” בפעם אחת – אז הם מטפטפים – קצת פה קצת שם כל שנה. שים לב לקנון – אותו חיישן מאז ה-550D – לפחות בניקון הייתה עליה מסויימת (לא מסכים איתך בנושא הרעש – ברור שהעליה ברזולוציה גדולה יותר מהעליה ברגישות אבל עדיין האיכות השתפרה – ואני אומר את זה כמי שעבר לא מזמן מ-D5000 ל-D7100 ובחן את שתיהן לעומק).

    השב

  7. Avatar

    פיטר

    25/09/2013 ב 4:36 PM

    לגבי המעבד,מה שאמרתי שנתן לדחוף יותר ע”י הקטנת כמות הפקסלים.קנון משתמשים בשני מעבדים אסימטרים ולניקון אין את זה. הם משתמשים במעבד בודד.

    לכן ניקון יכלו בנתיים להשאר ב-12MP ולדחוף יותר.

    לגבי הרעש שוב לא הבנת את מה שכתבתי. לא אמרתי שהאיכות לא השתפרה, אמרתי שהיא יכלה להשתפר יותר עם אותה טכנולוגיה אבל יישום פחות פיקסלים על החיישן.

    עם ה-D7100 היתה בעלת 10MP היה לה יחס אות לרעש שזהה ל-D600 וכפול פריים פר סקונד, שזה רע מאוד, היות ואף אחד לא היה קונה את ה-D600.

    תקרא טוב את מה שאני כותב.

    השב

  8. Avatar

    עידו גנוט

    25/09/2013 ב 4:43 PM

    ומי אמר שרק רעש זה מה שחשוב? היכולת לצלם ב-24 מגה פיקסל (ברגישות בסיסית) חשובה להרבה צלמים לא פחות אם לא יותר – לא מדובר ב-24 מגה פיקסל “ריקים” (תכלס אפשר לשים 24 מגה פיקסל גם על חיישן סלולארי אבל זה לא באמת שתקבל משמעותית יותר פרטים). אני יכול לומר לך שלא הייתי חוזר היום ל-12 מגה פיקסל גם אם הרגישות הייתה טובה יותר – להפך התחושה שלי היא שאני רוצה יותר רזולוציה (אני רק לא מוכן לגודל ומחיר של ה-D800 אבל זה סיפור אחר).

    לגבי מעבדים גם לניקון היו בעבר מעבדים כפולים אם אני זוכר נכון – הם לא חושפים הרבה מידע בנוגע לטכנולוגיית המעבדים שלהם ואני גם לא יודע מי מייצר להם אותם. בשורה החתונה הסיבה שאין מצלמה כיום שמשלבת רזולוציה גבוהה ומהירות צילום גבוהה היא מחסום העיבוד. לכן המעבד החדש חשוב.

    השב

  9. Avatar

    פיטר

    25/09/2013 ב 6:26 PM

    יפה כתבת ואני מסכים.

    אישית,אני מעדיף פיקסלים שמנים עם טווח טונאלי ורגישות גבוהים על פני רזולוציה. מה שגם שהגדלת הרזולוציה מחייבת עדשות יקרות יותר ויוצרת קבצי ענק. בנוסף מצלמות עתירות רזולוציה דורשות מהירות סגר גבוהה יותר כדי למנוע טשטוש.

    איך אפשר לא לשכוח שניקון היתה “מפגרת” במירוץ הפיקסלים אחרי קנון תוך כדי זה שהמהנדסים שלה היו חזקים יותר מאנשי השיווק.כיום התשובה של ניקון ל-5D המוצלחת זו מצלמת הנישה D800 שחוץ מצלמי טבע אף אחד לא צריך אותה.

    כך שאין לניקון מצלמת מיינסטרים מקבילה ל-5D. למה? כי הם החליטו להרוג את ה-D700 האגדית. (שהיתה ברשותי שנתיים)

    מי לא מפנטז על ה-D4 מעט פיקסלים המספקים קצב אש ואיכות תמונה פנטאסטית כל פיקסל 7.3µm ונראה כאילו בילה שנה בחנות שווארמה.

    מי שמוכן להקריב את זה לטובת רזולוציה בבקשה,אין שום ויכוח הכל בהתאם לצרכים.

    השב

  10. Avatar

    אדי

    25/09/2013 ב 8:02 PM

    “…מצלמות עתירות רזולוציה דורשות מהירות סגר גבוהה יותר כדי למנוע טשטוש…” – מה הקשר ? – מהירות-תריס מטביעה את האפקט שלה בכל רזולוציה, כי היא ביחס למהירות האובייקט בתוך הפריים, לא ביחס לרזולוציה.

    החסם העליון לאיכות-תמונה המצלמה עם חיישן מעל 20 מגה פיקסל, זו החדות של העדשה, וככל שהרזולוציה עולה יותר ויותר, כך peak החדות של עדשה איכותית נתונה, יעלה מ 2 ל 4 או 6 פיקסל לכל peak

    השב

  11. Avatar

    פיטר

    25/09/2013 ב 8:09 PM

    אדי

    תעשה שיעורי בית.

    השב

  12. Avatar

    אדי

    25/09/2013 ב 9:02 PM

    זהו ?

    זאת התשובה שלך ?

    השב

  13. Avatar

    פיטר

    26/09/2013 ב 10:14 AM

    דיר אדי

    כפי שאמרתי מצלמה עתירת פיקסלים היא פחות סלחנית ודורשת מהירות סגר גבוהה יותר. הסיבה היא שיש יותר פיקסלים פר שדה ראיה נתון בהתייחס לאובייקט המצולם. ולכן פחות תזוזה של המצלמה נדרשת כדי למנוע מריחה.

    הדבר ידוע ומופיע גם בבלוגים של ניקון וגם ע”י כל משתמשי D800
    קרא קצת יותר כאן

    https://blog.mingthein.com/tag/pixel-density/

    אחרי שטרחתי אל תענה לי תשובה הזוייה. תודה זה יספיק

    השב

  14. Avatar

    עידו גנוט

    26/09/2013 ב 3:36 PM

    ככל שיש יותר פיקסלים כל פגם, מגבלה או בעיה בתמונה ניכרים יותר – זה כמעט מובן מאליו. אני רואה את זה כל הזמן ב-24 מגה פיקסל של ה-D7100 – מה שהייתי אולי מקבל ב-D5000 אני לא אקבל כאן כי זה לא חד מספיק. לגבי עניין המהירות – לא הייתי מדגיש את זה יותר מידי – קודם כל זה בוודאי לא רלוונטי לאובייקטים סטטיים בצילום על חצובה (אם אין רוח וכו’), בצילום רגיל מהיד – זה נכון רק במה שגבולי – כלומר אם נניח היית רגיל לצלם פורטרט ב-D700 ב-1/50 מינימום אז פה אולי תצלם ב-1/70 בשביל להיות בטוח שלא תראה מריחה בהגדלה מלאה – לא חושב שיש פה איזה גילוי מהפכני. זה לא שאתה צריך פתאום לקפוץ ולצלם כל תמונה ב-1/500. זה פשוט חלק מההדגשה הכללית של מה שאפשר לקרוא לו אולי מיקרו פגמים (תמצא לזה שם אחר מצידי) כשיש לך הרבה מגה פיקסל – אני מניח שמי שמצלם בפורמט בינוני גם נתקל בבעיות הללו (למרות שמדובר במצלמות שהן הרבה פחות נפוצות והרבה יותר מוגבלות באופי הצילומי שלהן).

    השב

  15. Avatar

    יובל

    26/09/2013 ב 4:23 PM

    פיטר היקר,

    לצערי, כנראה אתה אכן טורח לשווא, אם אתה נסמך על דבריו ההזויים-משהו של מינג טיין, וגם אם הם נכתבו בבלוג שלו, זה לא הופך את חוקי הפיסיקה על פיהם, אלא רק מסתמך על בורותם של הדיוטות.

    לשלוח מישהו לעשות שיעורי בית, או לשלוח אותו לקרוא בשליחותך איזה לינק עלום, הוא לא תשובה, אלא בעצם, התחמקות מתשובה.

    אחרת היית פשוט עונה לעניין.

    אני מודה ומתוודה, שהחשד הראשון שלי לגבי הידע מאחורי קביעותיך הנחרצות-מדי, היה במשפט “…המעבד החדש ידחוף 4K Video בקלות…”, ואכן, שאלתי את עצמי “מהיכן הסמכות או הידע ההנדסי לקביעה כזו ?”, ואכן, כפי שציין עידו גנוט, הגיוני יותר שהמעבד החדש יצליח אולי, אולי, לעבד 60p ברזולוציה של 1080 (כ 2 מגה-פיקסל) כלומר כפול מהדור הקודם של 60i, אבל מכאן ועד 4K (כ 12 מגה פיקסל) מדובר על קפיצה של פי 6 לפחות ביכולת עיבוד – והמספרים פשוט לא יכולים להתאים, אחרת האם לא עדיף להם להקפיץ את “קצב האש” כדבריך מ 6 או 8 תמונות בשניה ל 48 תמונות בשניה ?

    אדי, אני אומר אל תטרח לענות לו, היתה כאן הפגנה כפולה של בורות מעורבת בזילזול

    השב

  16. Avatar

    אדי

    26/09/2013 ב 4:33 PM

    מה שהיה לי כבר אמרתי.

    מי שמבין לעומק תיאוריה ומעש של צילום, יסיק את המסקנות שלו לעצמו.

    השב

  17. Avatar

    פיטר

    26/09/2013 ב 5:48 PM

    עידו
    אתה חוזר בדיוק על מה שאמרתי

    השב

  18. Avatar

    פיטר

    27/09/2013 ב 9:48 AM

    @יובל

    כפי שאמרתי שישנם שיטות שאפשר להגדיל את קצב האש של המצלמה גם ללא תוספת כוח עיבוד פשוט ע”י הקטנת כמות הפיקסלים.

    גם לגבי Video 4K ניתן לממש בקלות ללא תוספת כוח עיבוד. אחת השיטות המועדפות היא לא לדחוס בכלל או לדחוס רק בתוך הפריים ולא בין פריימים.

    בשפה פשוטה אין צורך להפעיל את מקודד H2.64

    השב

  19. Avatar

    פיטר

    27/09/2013 ב 9:58 AM

    ניתן לדחוס ב-“All-I” כמו שקנון מממשים, זה בעצם Motion Jpeg שזה אוסף של תמונות סטיל שכל אחת מהם דחוסה אבל אין דחיסה בין פריים לפריים. ככל שהדחיסה יותר פרמיטיבית כך הסלחנות ל-Post-Processing טובה יותר. כאשר הצלמים מעדיפים RAW נטו.

    לגבי הכוח שנדרש לקרוא את הנתונים(בהנחה שוויתרנו על דחיסה בין מסגרות) גם פה אין בעיה היות שניתן לקרוא במוד של ווידאו רק את כמות הנתונים שנדרש עבור ווידאו שזה 4K=8MP.

    כח שנדרש לפתח יכולת לספק קצב אש של 8MP על 30FPS. במוד של ווידאו.
    אין צורך לבצע Read-Out של כל הפיקסלים בסנסור.

    השב

  20. Avatar

    פיטר

    27/09/2013 ב 10:01 AM

    כך שנדרש לפתח….

    השב

  21. Avatar

    פיטר

    27/09/2013 ב 10:15 AM

    אה… ויש לך עוד טעות 4K זה לא כמו שציינת 12MP
    אלא 3840 × 2160 =8.3 megapixels

    השב

  22. Avatar

    רן א.

    27/09/2013 ב 3:27 PM

    פיטר, מספיק עם הגיבוב הזה של ספקולציה והשערות – כלום מכל זה הוא לא ידע אמיתי – רק שורה ארוכה של תירוצים

    השב

  23. Avatar

    שוש

    27/09/2013 ב 4:10 PM

    הוא באמת מדבר כאילו הוא השתתף בפיתוח הרכיבים החדשים של ניקון…

    השב

  24. Avatar

    רן א.

    27/09/2013 ב 4:49 PM

    פנטזיונר ?

    השב

  25. Avatar

    שוש

    27/09/2013 ב 10:36 PM

    כנראה קרא המון ברושורים של מכירה, עם כל ה Hype שהיצרנים מנפחים שם, אבל לא באמת הבין מה כתוב שם, כי זה לא באמת חומר טכני אמיתי אלא רק Hype שנועד לנפח את הראש של לקוחות פוטנציאליים.

    השב

  26. Avatar

    אדי

    28/09/2013 ב 1:18 PM

    לא ממש קשור, אבל בכל זאת בסביבה:

    https://www.hayadan.org.il/why-popsci-shutting-off-our-comments-2609138/

    המגזין Popular Science החליט להפסיק לאפשר פרסום תגובות לכתבות “בגלל מדע רע”

    השב

  27. Avatar

    עידו גנוט

    28/09/2013 ב 7:41 PM

    החלטה די תקדימית וקצת מוזרה (קראתי את הסיבות – אישית אני חושב שהן שגויות – פשוט נמאס להם לעשות מודרציה).

    השב

  28. Avatar

    אדי

    28/09/2013 ב 8:02 PM

    ראיתי לא מזמן בתחנת האוטובוס, שני נערים שמתווכחים אם יש או אין חייזרים, ואחד מהם אמר לשני “מה אתה מתווכח איתי שאין חייזרים, ראיתי על זה תוכנית בנשיונל גיאוגרפיקס, שהם גם מראים צילומים שלהם” – צריך מינימום של ידע מדעי כדי להפריד מתוכנית תיעודית כזו את המוץ מן התבן.

    מה שבא מתוך נקודת ביקורת של בורות, סופו שהוא גם מפרש מידע אמיתי מתוך עמדה של בורות.

    השב

  29. Avatar

    פיטר

    28/09/2013 ב 10:23 PM

    היי עידו

    בתגובה 8 רשמת שאתה לא יודע מי מייצר את המעבדים.

    מדובר במערכת על ציפ המורכבת ממעבדים,DSP, ושילוב של ASIC. המפרט כמו HLD
    (High level design ) מבוצע ע”י ניקון כאשר הייצור והפתוח הם של Fujitsu

    למי שלא יודע הפרוססור הוא מכונה גנרית למטרות כלליות כאשר היתרון שלה זה הגמישות, החסרון זה הביצועים בגלל שהיא פועלת באמצעות קוד תוכנה וקריאה וכתיבה לזכרון.

    כאשר אנו דורשים יותר ביצועים ופחות גמישות נשתמש ב-DSP.

    הרמה הגבוהה ביותר של ביצועים הוא רכיב מוכוון מטרה/אפליקציה והוא ה-ASIC. מעבד הווידאו חייב להיות מהיר מאוד ומוכוון מטרה ולכן הורא ממומש באמצעות צריבה של קוד לתוך שערים לוגים הפועלים בחומרה. מידת הגמישות היא מעטה אולם הביצועים הם הגבוהים ביותר מבים הרכיבים המתכנתים. (ברי התכנות)

    השב

  30. Avatar

    פיטר

    28/09/2013 ב 10:23 PM

    ל-Expeed 3 היו מספר ווריאנטים כאשר כל אחד היה עידכון לקודם וכלל שינויים בעיקר בתוכנה. שינוי כזה יכול להיות עקיפת מנוע הדחיסה בין מסגרות ואריזת הווידאו במעטפת AVI כדי לחסוך זמן. וזה הסיבה שציינתי את זה קודם.

    הפלטפורמה הבסיסית של פוגיטסו נקראית Milbeaut ועליה ניקון מוסיפה הרחבות של מעבדים ועדכוני תוכנה.

    מקווה שעזרתי ותודה שקראתם את פיטר

    השב

  31. Avatar

    פיטר

    28/09/2013 ב 10:27 PM

    אה שכחתי Expeed הוא השם המסחרי של הווריאנט הניקוני לפלטפורמט Milbeaut הפוגיטסואית.

    השב

  32. Avatar

    שוש

    28/09/2013 ב 11:00 PM

    כל זה טוב ויפה פיטר, אבל האם יש לך לינקים לבסס את כל מה שאתה מספר כאן, או שזה עדיין נסיון נוסף לשכנע אותנו שאתה חלק מצוות הפיתוח של המעבד החדש ?

    1. “מדובר במערכת על ציפ המורכבת ממעבדים,DSP, ושילוב של ASIC. המפרט כמו HLD (High level design מבוצע ע”י ניקון כאשר הייצור והפתוח הם של Fujitsu”

    2. “ל-Expeed 3 היו מספר ווריאנטים כאשר כל אחד היה עידכון לקודם וכלל שינויים בעיקר בתוכנה. שינוי כזה יכול להיות עקיפת מנוע הדחיסה בין מסגרות ואריזת הווידאו במעטפת AVI כדי לחסוך זמן”

    3. “הפלטפורמה הבסיסית של פוגיטסו נקראית Milbeaut ועליה ניקון מוסיפה הרחבות של מעבדים ועדכוני תוכנה”

    4. “Expeed הוא השם המסחרי של הווריאנט הניקוני לפלטפורמט Milbeaut הפוגיטסואית”

    את כל זה אתה מורח כאן, על הבסיס היחידי שידוע ברבים, והוא שפוג’יטסו מייצרת מעבד גנרי לצרכי עיבוד-תמונה בשם Milbeaut ?

    מה עם קצת כבוד לקוראים בצורה של מובאות להוכחת 1,2,3, ו 4 ?

    או שכל זה ידע-פנימי ששייך ליודעי-ח”ן של צוות הפיתוח ?

    השב

  33. Avatar

    פיטר

    28/09/2013 ב 11:13 PM

    שוש

    פיטר הוא מהנדס אלקטרוניקה עם התמחות בווידאו ופיתוח חומרה.צלם חובב בשעות הפנאי. לא יזיק לך קצת אמון

    https://en.wikipedia.org/wiki/Milbeaut

    https://en.wikipedia.org/wiki/Nikon_Expeed

    התוספת שלי לגבי עקיפת מנוע הדחיסה כדי לחסוך בכח עיבוד זה מה שאני הייתי עושה כמהנדס פיתוח כאשר לא היו נותנים לי משאבים גדולים יותר בדמות מעבד חדש. היתרון של רכיב מתכנת הוא שאפשר לבצע אופטימיזציה בקוד גם ללא תוספת של כושר עיבוד.

    השב

  34. Avatar

    עידו גנוט

    28/09/2013 ב 11:50 PM

    אני לא מהנדס אלקטרוניקה ואין לי יכולת לשפוט האם אכן מדובר ברכיב של פוג’יטסו או לא. לא זכור לי שקראתי באף teardown שה-EXPEED שייך למישהו פרט לניקון או שהוא מבוסס על מוצר דומה של חברה אחרת (דווקא מוזכרים בדרך כלל הרבה רכיבים של חברות אחרות כמו זיכרונות וכו’).

    השב

  35. Avatar

    שוש

    28/09/2013 ב 11:55 PM

    פיטר, הכוונה שלי היתה נסיון להפריד בין ספקולציה לבין עובדות.

    ספקולציה יש ברשת עד שבא להקיא מזה. לא נותרה בי עוד שמץ של סבלנות להמשיך ולשמוע בירבורים של מומחים מטעם עצמם, שהיו, וראו, ושמעו, את כל סודות הבית הלבן. למען האמת אני משתעממת, כי זה BS בלי סוף נראה לעין, ובלי שום תוחלת.

    ועדיין, “עובדות” כפי שאתה מנסה לתאר כאן, הן במקרה הטוב ביותר ידע מסחרי והנדסי חשאי, ששייך לצוותי פיתוח של ניקון, והנסיון שלך להציגם כאן כעובדות, מקבל ניחוח ביאושים של ספקולציה.

    זה לא מציג אותך כאן באור טוב, אפילו אם אתה פוסט-דוקטורנט בקריפטולוגיה.

    עם כל הכבוד, הפניה לערכים של המעבד בויקיפדיה, לא מבססת כלום מכל מה שכתבת כאן, וחבל שאתה ממשיך להתעקש עם נסיונות להרשים אותנו.

    למען השם הטוב, שנקרא כאן “פיטר” – הנח לזה, זה לא עושה רושם טוב.

    השב

  36. Avatar

    פיטר

    28/09/2013 ב 11:59 PM

    עידו
    אין צורך להתפתל. תקרא את הלינקים ותגיד שלמדת משהו חדש

    השב

  37. Avatar

    אהרן ארדיטי

    29/09/2013 ב 12:22 AM

    לפיטר,

    אתה אומר “התוספת שלי לגבי עקיפת מנוע הדחיסה כדי לחסוך בכח עיבוד זה מה שאני הייתי עושה כמהנדס פיתוח כאשר לא היו נותנים לי משאבים גדולים יותר בדמות מעבד חדש. היתרון של רכיב מתכנת הוא שאפשר לבצע אופטימיזציה בקוד גם ללא תוספת של כושר עיבוד”

    שאלה, סתם בשביל הסקרנות: עקיפת מנוע דחיסה כדי לחסוך בכוח עיבוד, לא תחזור אליך בסוף כמו בומרנג, בצורה של עומס נתוני Raw-Data, שבכל מקרה אתה נאלץ בסוף לטפל בהם? הרי כל המטרה של מנוע דחיסה היא ליצור תבניות מידע מתוך שטף אקראי כדי לחסוך במשאבים, ולא ההיפך מזה כפי שאתה מציין

    השב

  38. Avatar

    אדי

    29/09/2013 ב 11:28 AM

    לדעתי אנחנו סוטים בגדול מהנושא

    מהירות תריס גבוהה ככל האפשר רצויה בכל מקרה, ולכן תהיתי מה הקשר העקרוני שקושרים בין מהירות-תריס לבין רזולוציה

    אם למשל עדיף כמה שיותר רגישות לאור, זה עדיין לא הופך את הרגישות לאור, לפרמטר שתלוי נסיבתית ברזולוציה. הרי אף אחד לא יבוא לטעון ברצינות, שעם עליית הרזולוציה תידרש גם עליה ברגישות האור

    כך באותה דרך, כמו שעדיף כמה שיותר רזולוציה, כך עדיף כמה שיותר מהירות-תריס, אבל זה לא הופך את השניים, לאחד שתלוי נסיבתית בשני

    מדוע ?

    גודל המריחה של תנועה (בתריס איטי מדי) נובע מהמהירות של האובייקט בתוך הפריים, בין אם זה בגלל תזוזת האובייקט מול המצלמה, ובין אם זה בגלל תזוזת המצלמה מול האובייקט.

    אם תיקח את אותה מריחת-תנועה בשני צילומים ברזולוציה שונה, ותביא את שני הצילומים לאותה רזולוציה, ותמדוד אמפירית את אורך המריחה במספר של פיקסלים, תגלה, כצפוי, שאורכם זהה

    במילים אחרות, גודל המריחה הוא יחסי לגודל הסופי של הפריים, בין אם ברזולוציה נמוכה או גבוהה, ולכן טענתי שלמהירות התריס יש אפקט בכל רזולוציה, ולכן גם אין קשר נסיבתי בין מהירות-תריס לבין רזולוציה

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *