ראשי מבזקים ניקון רשמה פטנט על עדשת 100 מ”מ עבור פורמט בינוני

ניקון רשמה פטנט על עדשת 100 מ”מ עבור פורמט בינוני

1
0

האם ניקון הולכת בעקבות קנון ומתכננת כניסה אל שוק הפורמט הבינוני? אם לשפוט על פי הפטנט אותו רשמה החברה לאחרונה, אפשר והתשובה חיובית.

בחודש שעבר פרסמנו כאן ידיעה על שיתוף פעולה אפשרי בין חברת קנון לחברת פייז וואן בתחום הפורמט הבינוני. כעת עולה שגם לניקון יש לפחות עניין מסוים בתחום ולאחרונה התפרסם באתר היפני egami העוקב אחר פטנטים בתחום הצילום, פטנט אותו רשמה ניקון על עדשת 100 מ”מ f/2.5 עבור פורמט בינוני.

מה יכולה להיות המשמעות של הפטנט החדש? אנו רואים מספר אפשרויות:

  • שלב ראשון בכניסה של ניקון עצמה לשוק הפורמט הבינוני (במקרה כזה יהיה מעניין לראות מי יפתח עבורה את החיישן – במקרה ומדובר בסוני אפשר ונראה גם כניסה שלה לתחום).
  • שילוב זרועות עם שחקן נוסף בשוק הפורמט הבינוני (מכיוון שפייז וואן השותפה לממיה וליף חברה כבר ככל הנראה לקנון האפשרות הפתוחה היחידה שנותרה היא חברת הסלבלד – אין בשלב זה אינדיקציות בנושא אבל הדבר יכול להוביל לשיתוף פעולה מעניין).
  • כמו במקרה של כל פטנט בתחום הצילום, גם כאן אפשר ומדובר רק בפטנט אשר נועד להגן על קניין רוחני של החברה או למנוע מוצר דומה מן המתחרות ואין מאחוריו כוונות נסתרות.

שוק הצילום משתנה – השוק הנמוך (מצלמות קומפקטיות) הולך ומוחלף בידי מכשירים סלולאריים וחברות הצילום הגדולות מרגישות זאת בכיס. כתוצאה מכך אין זה מפתיע כי החברות בוחנות כל נישה אפשרית חדשה בכדי להגדיל את הפורטפוליו שלהן ולהרחיב את המכירות – אנו לא נתפלא אם בשנים הקרובות נראה מספר חברות מאחדות/נבלעות ושינוי כללי במה שמוכר לנו מזה שנים בשוק הצילום.

ניקון תיכנס לשוק הפורמט הבינוני?

H4D 60 Nikon

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

תגובה אחת

  1. Avatar

    אדי

    15/09/2013 ב 11:52 PM

    הגיע הזמן. יש לה בסיס ידע שיכול להיות תחרותי בשוק הזה, וזה בטוח ישפר לטווח הארוך את איכות העדשות שלה בכל הפורמטים.

    מצידי, שתקנה את החיישנים שלה אצלנו בארץ, מ Leaf

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *