ראשי מבזקים דלפו לרשת: תמונות ראשונות של הסוני DSC-QX10 והסוני DSC-QX100

דלפו לרשת: תמונות ראשונות של הסוני DSC-QX10 והסוני DSC-QX100

3
0

עד עתה הייתה לנו רק תמונה כללית של שני המוצרים החדשים מבית סוני הצפויים להיות מוכרזים בקרוב ואמורים לחולל “מהפכה” בשוק הצילום הסלולארי – היום נחשפות (באופן לא רשמי עדיין) תמונות ראשונות שלהם באיכות גבוהה.

סוני צפויה להכריז בזמן הקרוב על זוג התקנים מעניינים במיוחד – DSC-QX10 ו-DSC-QX100. שניהם מהווים תוספת אלחוטית חיצונית למכשירים סלולאריים המתלבשים על המכשיר הסלולארי באמצעות חיבור מגנטי מיוחד (הן על אייפון והן על מכשירים מבוססי אנדרואיד).

פעולתו של התוסף פשוטה – הוא משמש כמצלמה ללא מסך או עינית כאשר המכשיר הסלולארי הוא למעשה המסך “והתוכנה” של התוסף. מה מכיל ה-DSC-QX10 וה-DSC-QX100? שני ההתקנים כוללים חיישן, מעבד, עדשה, משדר WIFI/NFC, מקום לכרטיס זיכרון וסוללה מובנית.

ההבדל בין שני ההתקנים נוגע לעדשה ולחיישן. האחד יכיל חיישן ועדשה זהים לאלו המצויים בסוני RX100 II בעוד שהשני יכיל חיישן קטן יותר (בדומה לזה המצוי במצלמות קומפקטיות) עם זום 10X.

בשלב זה אין עדיין מחירים ותאריך ההכרזה הצפוי אינו ידוע אך יקרה ככל הנראה בימים או לכל היותר בשבועות הקרובים.

לכל מי שמצלם הרבה באמצעות המכשיר הסלולארי ההתקנים החדשים יפתחו אפשרויות חדשות ומעניינות מאד ללא ספק – האם הם יצליחו בסופו של דבר קשה לדעת בשלב זה והרבה תלוי בתמחור של סוני כמו גם בנוחות השימוש באפליקציה שתפעיל את ההתקן.

תמונות של ה-DSC-QX10 ו-DSC-QX100 (מקור: sonyalpharumors)

DSC QX100 2

DSC QX100 1

DSC QX100

DSC QX10

עידו גנוטעידו גנוט
עידו גנוט הוא עורך ומייסד אתר הצילום מגה פיקסל. הוא מסקר חדשות טכנולוגיה מאז סוף שנות ה-90 וכתב וערך עבור שורה של מגזינים בינלאומיים מובילים. הוא עוסק בתחום הצילום מאז שנת 2009. עידו הוא גם מייסד שותף בחברת ההפקה Shooteat.co.il העוסקת ביצירת תוכן ויזואלי עבור חברות מסחריות.
טען עוד כתבות קשורות
טען עוד ב מבזקים

3 תגובות

  1. Avatar

    נועם

    13/08/2013 ב 10:28 AM

    במחשבה ראשונה – זה גאדג’ט מגניב.
    במחשבה שניה – הרעיון הזה יכול ממש לחולל מהפכה בעולם הצילום
    ולשנות מאוד את מה שהיינו רגילים אליו עד עכשיו.
    האמנם גוף המצלמה הכל כך מובן מאליו הולך להעלם? מדהים.

    השב

  2. Avatar

    עידו גנוט

    13/08/2013 ב 1:04 PM

    אני מסכים אבל יש כמה תנאים שיצטרכו להתקיים – ראשית, אם זה יקר מידי (והאמת קשה לי לראות איך דבר כזה יהיה זול כי הרכיבים (בעיקר של דגם ה-QX100 המתקדם) זה בעיה וזה יצמצם את מספר הרוכשים. דבר שני זה תלוי בעד כמה ידידותית התוכנה. אני עוד לא יודע איזה זה פועל בדיוק אבל אם אני הייתי מתכנן את זה הייתי דואג לכפתור צילום פיזי במקום נוח – לדעתי זה חיוני למוצר שכזה.

    השב

  3. Avatar

    זאב

    20/08/2013 ב 5:43 PM

    שוב Sony משאירה את קנון וניקון מאחור בכל הנוגע לחדשנות

    השב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *